Camping nad morzem Tyrreńskim

Podczas całej naszej podróży do Włoch, camping nad morzem mogę ocenić jako miły, jednak dość wilgotny w porównaniu do reszty kraju. Zbliżając się do linii morza, robiło się coraz bardziej chłodno. Mówiąc chłodno, mam tu na myśli nie prawdziwy chłód, ale po prostu mniejszy upał niż w centralnej Toskanii.

W Pizie było 30 stopni, natomiast im bliżej morza, tym bardziej temperatura malała, dochodząc do 25 stopni. Po drodze mijaliśmy wiele campingów, jednak my mieliśmy znaleźć ten nasz, który zaplanowaliśmy jeszcze w Polsce. W końcu dotarliśmy i pracownik kempingu wskazał nam miejsca, gdzie mogły zmieścić się nasze dwa namioty.

W większości tych kempingów we Włoszech , ktoś wskazywał miejsce, gdzie możemy się ulokować. Ten camping był jednak na tyle wielki, że pracownicy poruszali się po nim małymi pojazdami.

Całość była podzielona na część z namiotami oraz część domkami. Te domki i przyczepy były naprawdę urządzone tak, aby spędzać w nich całe wakacje. Domki miały swoje werandy, oświetlenie, były urządzone w bardzo różnych stylach. Przechadzając się wieczorem alejkami można było poobserwować, jak spędzają czas Włosi w swoich domkach. Niektórzy siedzieli przy stołach i jedli kolację, inni oglądali telewizję, jeszcze inni rozmawiali lub słuchali radia. Taka wakacyjna włoska sielanka.

Słyszeliśmy właśnie, wybierając się do Włoch, że sierpień to czas, kiedy Włosi uciekają z miast właśnie nad morze. Jest to związane z wysoka temperaturą. Zastanawialiśmy się, czy planować wycieczkę aż do Rzymu, jednak te upały nas odstraszyły. Poza tym, ponoć Rzym w sierpniu pustoszeje od Włochów (którzy właśnie teraz mieszkają w tych domkach nad morzem),a zapełnia się turystami. Dlatego to nie jest dobry czas, aby poznać prawdziwe rytm życia w Rzymie, jeśli nam na tym zależy.

Camping był dość miły, toalety i łazienki w miarę dobre, jednak tym razie do namiotów i śpiworów wdarła się jakać wilgoć. Wysuszyliśmy ją dopiero kolejnego dnia, podczas noclegu nad największym włoskim jeziorem, i ponoć najczystszym – Lago di Garda.

mks

hastagi na stronie:

#Morze Tyrreskie #pole namiotowe włochy #pola namiotowe włochy rzym morzee #namiot morze rzym