Gdzie spać we Włoszech

Planując podróż do Włoch, w odpowiednim momencie, szukamy noclegów. Niezależnie od tego, w jaki region Włoch się wybieramy, musimy gdzieś spać. Mamy do dyspozycji różnego rodzaju formy noclegów: w hotelu, w domkach kempingowych, w przyczepie, w namiocie, u znajomych w domu czy mieszkaniu, lub pod goły niebem. Właściwie, w przypadku Włoch, pod tym gołym niebem byłoby spać chyba najwygodniej, zwłaszcza, jeśli się jest na sympatycznym polu namiotowym, i ma się ze sobą hamak, a koło nas rośnie świetne drzewo, idealnie nadaje się na zawieszenie go. Nasi znajomi, z którymi byliśmy, mieli właśnie hamak i kolo siebie takie odpowiednie drzewo. Właściwie każdy z nas mógł spać na tym hamaku sobie, zamiast w namiocie, gdzie było bardziej duszno niż na zewnątrz. Dlaczego nikt nie skorzystał z hamaka? Nie wiem, wiem jednak dlaczego ja jednak tego nie zrobiłam. Po pierwsze, chciałam spać w namiocie rodziną, po drugie, chyba nie zasnęłabym ze strachu przed tym, że podczas snu wejdzie mi do buzi jakaś jaszczurka. Było ich tam pełno, ciągle szeleściły biegając po liściach, a ja śpię z otwarta buzią. I klops. W takiej sytuacji skorzystanie z hamaka pod gołym niebem być może byłoby samobójstwem.

Hotele – dobra rzecz, jednak na dłuższą metę, droga, zwłaszcza, jeśli się jest w podróży z kilkoma osobami. Chociaż z drugiej strony, licząc namiot, osobę i samochód, być może wynajęcie jakiegoś pokoiku w pensjonacie, gdzieś z dala od dużego miasta, miałoby przełożenie na ple namiotowe – jednak tego nie liczyłam ani nie sprawdzałam, ponieważ założyliśmy z góry, ze bierzemy namioty i śpimy na polach kempingowych.

Domki na campingach lub innego typu domki do wynajęcia. Wynajęcie domku to dobry pomysł, jednak chyba najbardziej opłaca si,e, wtedy, kiedy jest nas kilkoro, i jesteśmy w tym samym miejscu przez dłuższy czas. U na to odpadło, ponieważ każdego dnia mieliśmy spać w nowym miejscu, a nasz najdłuższy pobyt na jednym kempingu, to trzy noclegi. Nie wiem, jak wygląda sytuacja z domkami na cempingach czy wręcz z wynajęciem noclegu w przyczepie stojącej na kempingu. W ogóle nie wiem, czy to jest możliwe, dlatego, że Włosi przyjeżdżają swoimi camperami na camping, albo mają już swoje przyczepy w któryś śpią, albo też urządzone po swojemu, jakby prywatne domki. Wygląda to tak, że po prostu Włoch wykupuje na danym kempingu działkę na lata, i tam inwestuje w domek. Podobnie sytuacja wyglądała na Węgrzech. Nie wiem więc, czy istnieje możliwość przyjechania na camping bez niczego, i wynajęcia tam noclegu w jakimś budynku. Jednak z drugiej strony patrząc, chyba musi być tama możliwość. W końcu camping tez powinien posiadać swoje domki kempingowe do wynajęcia turystom, choćby i na jedną noc.

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest posiadanie namiotu. Łatwo jest go ze sobą zabrać, nawet tak na wszelki wypadek, jeśli jedziemy samochodem. Ja noclegi pod namiotem we Włoszech polecam bardzo. To nie jest Polska, i w sierpniu we Włoszech nie trzęsiesz się z zimna pod namiotem, kiedy chłód budzi Cię nad ranem, lub nie daje zasnąć wieczorem. To co może Ci nie dać zasnąć pod namiotem we Włoszech, może być upał. Jednak jest na to rada: na pewno masz w namiocie siatkę, więc zamykasz tylko siatkę, zostawiając uchylone poły wejścia do namiotu, i można spokojnie spać.

Nocleg pod namiotem wyjdzie jednak najtaniej, i jest bardzo miły, ponieważ bliskość natury czyni prawdziwe cuda i dobrze wpływa na samopoczucie. Trzeba tylko wybrać dobre miejsce: nie za daleko do toalety, ale też nie za blisko, w miarę na uboczu, o ile jest takie miejsce na kempingu, z dala od hałaśliwych ludzi i dużych skupisk młodzieży. Na kempingu na którym spaliśmy dwie noce, wokoło były inne rodziny. Międzynarodowe środowisko. Wszyscy z dziećmi, małymi czy też dorastającymi lub dorosłymi. Nie było jednak żadnych problemów, idealna cisza i spokój. Jedyny niespokojny nocleg to Wenecja – tam był zbyt duży ruch na kempingu, mało kameralne miejsce, czuło się jak na drodze szybkiego ruchu. Jeśli więc zamierzamy spędzić kilka dni w jednym miejscu, starannie wybierzmy miejsce oraz sposób na sen.
mks

hastagi na stronie:

#pola namiotowe włochy #pola namiotowe we Włoszech #kamperem do włoch #gdzie do włoch #włochy pola namiotowe #kamperem po włoszech #tanie spanie włochy #pod namiot do włoch #samochodem do włoch koszty #pola namiotowe we wloszech