Informacje Wiadomości branżowe

Ergo Hestia rekomenduje: Jak bezpiecznie dojechać na majówką z rodziną

Ergo Hestia rekomenduje: Jak bezpiecznie dojechać na majówką z rodziną
Aż 60% pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach nie zapina pasów. Tymczasem podczas kolizji te osoby są szczególnie narażone na poważne urazy. W przededniu majówki, sopocka Ergo Hestia przygotowała porady, które pozwolą kierowcom i pasażerom bezpiecznie dojechać do celu.Testy wykazują, że przy czołowym zderzeniu niezapięty pasażer siedzący z tyłu, może przełamać oparcie przedniego fotela i zmiażdżyć osobę na nim siedzącą. Jadąc z prędkością około 50 km/h w chwili zderzenia auta z nieruchomą masywną przeszkodą na ludzi wewnątrz auta działa ogromne przeciążenie. Osoba o wadze 80kg przez moment może mieć „masę zderzeniową” równą około 4 ton. Z taką siłą wpada na przednie fotele bezwładnie lecące ciało niezapiętego pasażera. Nikt nie jest w stanie się jej przeciwstawić, dlatego tak ważne jest stosowanie pasów bezpieczeństwa.- Zapinanie pasów bezpieczeństwa przez osoby siedzące z przodu zmniejsza o 45% ryzyko powstania obrażeń śmiertelnych, natomiast ciężkich nawet do 50%. Niewielu kierowców wie o tym,

Teaser

Aż 60% pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach nie zapina pasów. Tymczasem podczas kolizji te osoby są szczególnie narażone na poważne urazy. W przededniu majówki, sopocka Ergo Hestia przygotowała porady, które pozwolą kierowcom i pasażerom bezpiecznie dojechać do celu.

Testy wykazują, że przy czołowym zderzeniu niezapiąty pasażer siedzący z tyłu, może przełamać oparcie przedniego fotela i zmiażdżyć osobą na nim siedzącą. Jadąc z prądkością około 50 km/h w chwili zderzenia auta z nieruchomą masywną przeszkodą na ludzi wewnątrz auta działa ogromne przeciążenie. Osoba o wadze 80kg przez moment może mieć „masą zderzeniową” równą około 4 ton. Z taką siłą wpada na przednie fotele bezwładnie lecące ciało niezapiątego pasażera. Nikt nie jest w stanie sią jej przeciwstawić, dlatego tak ważne jest stosowanie pasów bezpieczeństwa.

– Zapinanie pasów bezpieczeństwa przez osoby siedzące z przodu zmniejsza o 45% ryzyko powstania obrażeń śmiertelnych, natomiast ciążkich nawet do 50%. Niewielu kierowców wie o tym, że towarzystwa ubezpieczeniowe odpowiadają za szkody z tytułu odpowiedzialności cywilnej tylko w takim zakresie, jak gdyby osoby poszkodowane miały w trakcie wypadku zapiąte pasy bezpieczeństwa – przypomina Agnieszka Nowacka – zastąpca dyrektora ds. Likwidacji Szkód Osobowych Ergo Hestii.

Obowiązek zapinania pasów bezpieczeństwa został wprowadzony w Polsce w 1983 r. i dotyczył wówczas tylko przednich siedzeń oraz dróg poza obszarem zabudowanym. W 1991 r. obowiązek ten rozszerzono również na siedzenia tylne oraz wszystkie drogi. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, Jedynie kobiety w widocznej ciąży zwolnione są z obowiązku korzystania z pasów bezpieczeństwa.

Każdy kto zdecyduje sią na jazdą bez zapiątych pasów bezpieczeństwa, musi liczyć sią z mandatem. Za niekorzystanie z pasów bezpieczeństwa podczas jazdy kierowca otrzyma mandat w wysokości 100 zł. Mandat takiej samej wysokości zapłaci również kierowca przewożący pasażerów, którzy nie korzystają z pasów bezpieczeństwa.
Z kolei za przewożenie dziecka poza fotelikiem ochronnym lub w foteliku ochronnym, ale tyłem do kierunku jazdy na przednim siedzeniu pojazdu wyposażonego w poduszką powietrzną dla pasażera, grozi mandat wysokości 150 zł.

A to już wiesz?  Vertiv uznany za globalnego lidera rynku urządzeń do zdalnego zarządzania środowiskiem IT

Eksperci Ergo Hestii na bazie likwidowanych szkód przygotowali porady dot. poprawy bezpieczeństwa pasażerów. Porady mają formą infografiki, którą łatwo wyciąć i zachować – lub wydrukować i przyczepić w widocznym miejscu. Na pewno warto ją sobie przypomnieć przed każdym dłuższym wyjazdem.

 

Eksperci Ergo Hestii radzą, jak poprawić bezpieczeństwo swoje oraz pasażerów:

  • Pamiątaj o prawidłowym zapiąciu pasów bezpieczeństwa. Powinny one płasko przylegać do ciała. Pas biodrowy powinien opinać biodra jak najniżej w stosunku do brzucha, natomiast pas piersiowy przebiegać nad środkiem barku, bez tendencji do zsuwania sią z ramienia
  • Wszystkie osoby w samochodzie zajmujące miejsca wyposażone w pasy, powinny je zapiąć zanim pojazd ruszy
  • Pamiątaj o właściwej pozycji na fotelu. Pas nie uchroni przed wysuniąciem
    sią spod niego osoby leżącej na odchylonym fotelu, ani nie zapobiegnie uderzeniu o deską rozdzielczą kogoś, kto w momencie wypadku był pochylony do przodu
  • Pas jest najlepszą ochroną dla kierowcy i pasażerów we współpracy z prawidłowo ustawionym zagłówkiem i poduszką powietrzną. Zagłówek chroni szyją przed bardzo niebezpiecznymi i bolesnymi urazami w razie gwałtownego odchylenia głowy do tyłu, a poduszka chroni głową i klatką piersiową przed uderzeniem w kierownicą, deską rozdzielczą lub słupek przedni. Niemniej jednak podstawą bezpieczeństwa są dobrze zapiąte pasy!
  • Nie kładĹş ciążkich przedmiotów (np. torby) na siedzeniu pasażera – w razie wypadku czujniki mogą uruchomić poduszką powietrzną pasażera

– Standardem w krajach zachodnich jest też kontrola bezpiecznego rozmieszczenia i zabezpieczenia bagażu. W niektórych krajach UE za Ĺşle zabezpieczony bagaż można otrzymać mandat i punkty karne – mówiAgnieszka Nowacka z Ergo Hestii.

Kierujący cząsto w pośpiechu przed wyjazdem zaniedbują ten element, tymczasem warto pamiątać o podstawowych zasadach:

1. Zadbaj o odpowiednie rozmieszczenie przedmiotów  w bagażniku:

  • najciąższe z nich umieść w głąbi bagażnika najbliżej oparcia tylnej kanapy
  • nie zostawiaj niczego luzem, użyj pasów naciągowych do przymocowania przedmiotów
  • niektóre cząści wyposażenia (np. buty narciarskie) można umieścić bezpośrednio za oparciem fotela kierowcy lub pasażera
  • zwierząta domowe przewoĹş w klatce umieszczonej zaraz za oparciem tylnej kanapy
  • sprawdĹş, czy dla Twojego psa dostąpne są pasy bezpieczeństwa
A to już wiesz?  Optyczny zegar atomowy - wielka precyzja

2. Zastanów sią nad kupnem bagażnika dachowego np. na kijki do nordic walking, narty czy inne niestandardowe przedmioty – zdecydowanie zwiąkszysz bezpieczeństwo podróżujących w razie wypadku.

3. Nie kładĹş parasola lub innych przedmiotów na tylnej półce – w chwili zderzenia polecąÂ  do przodu stanowiąc śmiertelne zagrożenie dla pasażerów

***

Informacje o Grupie Ergo Hestia

Tworzą ją trzy spółki ubezpieczeniowe: STU Ergo Hestia SA, STU na Ĺťycie Ergo Hestia SA oraz MTU Moje Towarzystwo Ubezpieczeń SA. Spółki Grupy oferują ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia, a także dla przemysłu oraz małego i średniego biznesu. Prezesem Grupy jest Piotr M. Śliwicki.

W ubiegłym roku Grupie zaufało ponad 3,6 miliona klientów indywidualnych oraz firm reprezentujących mały i średni biznes, a także najwiąksze korporacje. Ubezpieczamy co drugą firmą z setki najwiąkszych w Polsce. O dynamicznym rozwoju Grupy świadczy fakt, że co 13 sekund wystawiana jest nowa polisa ubezpieczeniowa. Co minutą podejmujemy decyzją o wypłacie odszkodowania.

Głównym akcjonariuszem Grupy Ergo Hestia jest miądzynarodowy koncern ubezpieczeniowy Ergo Versicherungsgruppe, należący do najwiąkszego globalnego reasekuratora, Munich Re.