Data publikacji: 2018-06-19
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Gdańsk docenia pracowników-rowerzystów
Kategoria: Transport, BIZNES
W Gdańsku rusza akcja BikeDAY, promująca dojazd do pracy rowerem. Wśród atrakcji są darmowy serwis sprzętu, zawody i testy eBike’ów

Inicjatywa BikeDAY skierowana jest do pracowników największych centrów biurowych w mieście Neptuna, ale też wszystkich chętnych. Już 19 i 20 czerwca mogą oni przy okazji dojazdu do miejsca pracy skorzystać z darmowego serwisu swoich rowerów, przetestować najnowocześniejsze eBike’i oraz wziąć udział w zawodach na trenażerach. Ambasadorką akcji jest Maja Włoszczowska.
W Polsce według badań ok. 20 proc. pracowników dojeżdża do miejsca pracy na dwóch kółkach. Można zakładać, że ten trend będzie tylko rósł. Szczególnie w świetle zatwierdzonej ostatnio przez rząd nowej opłaty emisyjnej, przez którą kierowcy zapłacą na litrze paliwa 10 gr więcej. – Korzyści jest mnóstwo, bo taki pracownik korzystający z roweru nie traci czasu na stanie w korkach, jest zdrowszy, odporniejszy i rzadziej choruje – wylicza Piotr Łuczyński, prezes Stowarzyszenia Zdrowy Rower, które jest partnerem ogólnopolskiej akcji BikeDAY.
Jest to ogólnopolska kampania, promująca dojeżdżanie na rowerze do pracy i składa się z serii wydarzeń w centrach biznesowych największych miast. W Gdańsku zorganizowana zostanie 19 czerwca (wtorek) pod biurowcem Arkońska Business Park przy ul. Arkońskiej 6 i 20 czerwca (środa) pod Centrum Biurowym Neptun przy alei Grunwaldzkiej 103 A, w obu przypadkach w godz. 8-16.
Za każdym razem wszyscy chętni mogą zostawić pod daną lokalizacją swoje rowery do darmowego serwisu. To także szansa żeby wziąć udział zawodach na trenażerach-szosówkach Vento i bezpłatnie przetestować nowoczesne rowery elektryczne największej marki w kraju KROSS – górski model Level Boost i trekkingowy Trans Hybrid. – Chcemy przy okazji tej świetnej inicjatywy zapoznać pracowników z nowoczesnymi eBike’ami, opartymi na systemie Shimano Steps. Taki rower z napędem elektrycznym dzięki pojemnej baterii, umożliwiającej pokonanie nawet 100 km na jednym ładowaniu, z powodzeniem może zastąpić auto lub komunikację miejską. Na Zachodzie już dawno temu taka konstrukcja się przyjęła, a nasz rynek czeka ciągle na zawojowanie – komentuje Kristopher Kurowski, Brand Manager firmy KROSS.
Akcję wspiera najsłynniejsza polska kolarka górska i dwukrotna wicemistrzyni olimpijska Maja Włoszczowska, która została jej ambasadorką. – Warto dojeżdżać rowerem do pracy, bo omijamy korki. Łapiemy też nieco pobudzającego powietrza. Przede wszystkim jednak uwalniamy stres, który w sobie tłumimy. Każda forma ruchu w tym pomaga, a outdoorowe zdecydowanie najbardziej – komentuje Włoszczowska. – W sezonie w mieście rower to najlepszy środek lokomocji. Zwłaszcza w dużych, zakorkowanych miastach. Sama często gdy bywam w obcym mieście, korzystam z wypożyczalni miejskich rowerów, które obecnie już naprawdę dobrze funkcjonują – dodaje.
W akcji BikeDAY można zgłaszać swój udział poprzez stronę http://bike2box.com/bikeday/.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Transport #BIZNES