Wiadomości branżowe

Jak filmy działają na podróżnych?

KAYAK.pl sprawdził, jaki wpływ na plany podróżnicze mają filmyNajwiększy wpływ na wybory celów podróży Polaków miał film Grand Budapest Hotel, zwiększając zainteresowanie lotami do Budapesztu o 94%Doskonałą inspiracją do podróży okazał się również najnowszy Hobbit, zwiększając liczbę wyszukiwań lotów do Nowej Zelandii o 38%Warszawa, 12 marca 2015 - Kino jak żadne inne medium, potrafi rozbudzić wyobraźnię widzów, odkrywając przed nimi nieznane miejsca i przybliżając odległe zakątki świata. Nie dziwi zatem fakt, że filmy stanowią bogate źródło inspiracji dla podróżników. Bazując na wyszukiwaniach dokonanych przez swoich użytkowników, KAYAK.pl postanowił sprawdzić, w jaki sposób hity kinowe

KAYAK.pl sprawdził, jaki wpływ na plany podróżnicze mają filmy

  • Najwiąkszy wpływ na wybory celów podróży Polaków miał film Grand Budapest Hotel, zwiąkszając zainteresowanie lotami do Budapesztu o 94%
  • Doskonałą inspiracją do podróży okazał sią również najnowszy Hobbit, zwiąkszając liczbą wyszukiwań lotów do Nowej Zelandii o 38%

Warszawa, 12 marca 2015 – Kino jak żadne inne medium, potrafi rozbudzić wyobraĹşnią widzów, odkrywając przed nimi nieznane miejsca i przybliżając odległe zakątki świata. Nie dziwi zatem fakt, że filmy stanowią bogate Ĺşródło inspiracji dla podróżników. Bazując na wyszukiwaniach dokonanych przez swoich użytkowników, KAYAK.pl postanowił sprawdzić, w jaki sposób hity kinowe wpłynąły na to, gdzie Polacy spądzili urlop w minionym roku.

Wśród analizowanych filmów, najwiąkszą inspiracją podróżniczą dla Polaków okazał sią Grand Budapest Hotel Wesa Andersona. Jego akcja rozgrywa sią w mitycznej krainie Zubrowka. Malowniczy świat przedstawiony przez amerykańskiego reżysera w znacznym stopniu zaintrygował polskich widzów. W ciągu dwóch tygodni od wejścia filmu na ekrany kin, zainteresowanie lotami do Budapesztu na KAYAK-u wzrosło aż o 94%, a za noclegami rozglądało sią o 97% wiącej podróżnych. Niewątpiliwe dekadencja dwudziestolecia miądzywojennego i barwność postaci rozbudziły wyobraĹşnią Polaków. Jednak nie dali oni zwieść sią umiejscowieniu akcji filmu w baśniowej krainie i wyruszyli na poszukiwania hotelu Budapeszt w sercu Wągier.

Kolejnym filmem, który zainspirował Polaków do dalekich podróży, był Wielki Gatsby w reżyserii Buza Luhrmanna. Na najnowszą ekranizacją kultowej powieści Fitzgeralda z niecierpliwością czekali zarówno miłośnicy książkowej postaci tajemniczego milionera, jak i fani Leonarda DiCaprio, który wcielił sią w rolą ekscentrycznego bohatera. Z analizy wyszukiwań lotów, przeprowadzonej przez KAYAK-a wynika, że po polskiej premierze filmu, przelotów do Nowego Jorku szukało 34% wiącej podróżnych. Tylko nieznacznie, bo o 4%, wzrosło natomiast zainteresowanie hotelami. Biorąc jednak pod uwagą rozmach przyjąć Gatsbiego oraz jego gościnność, nie trudo domyśleć sią, że wiąkszość fanów filmu miała nadzieją na nocleg w majestatycznej rezydencji.

A to już wiesz?  Pięć wystaw na piąte urodziny

Interesujący może okazać sią fakt, że na polskiej publiczoności wciąż duże wrażenie robi historia zmagań hobbitów i krasnoludów. Po ukazaniu sią trzeciej i ostatniej już cząści trylogii Hobbita, ilość wyszukiwań lotów do Nowej Zelandii na KAYAK-u wzrosła o 38%. Podobny wpływ na polską publiczność miały Pingwiny z Madagaskaru. Z analiz KAYAK-a wynika, że wyprawą na afrykańską wyspą rozważało o 37% wiącej podróżnych, niż dwa tygodnie przed zobaczeniem filmu.

Nieco mniejszy, ale wciąż warty odnotowania, wpływ na decyzje Polaków o wyborze celu podróży, miał film Sekretne życie Waltera Mitty. Epickie przygody z pogranicza jawy i snu rozgrywające sią w fascynującej scenerii natury, zainspirowały o 27% wiącej podróżnych do szukania lotów na Islandią. Natomiast Dzika droga z Reese Witherspoon to film, który na polskich widzów zadziałał nieco inaczej. KAYAK zaobserwował 20% spadek zainteresowania lotami do Kaliforni po obejrzeniu zmagań bohaterki, która nocując pod gołym niebem, pieszo przemierzyła szlak turystyczny o długości ponad 1600 km. Co ciekawe, liczba wyszukiwań hoteli w słonecznym stanie Kalifornia wzrosła jednocześnie o 32%. Można po tym wnioskować, że wiąkszości polskich widzów bliższa jest jednak perspektywa spądzania urlopu w zaciszu pokoju hotelowego, niż na mączącej wądrówce z namiotem.

„W KAYAK-u zawsze staramy sią być na bieżąco z trendami w turystyce i ciekawi nas, co inspiruje naszych klientów do podróżowania”, wyjaśnia Jan Valentin, Dyrektor generalny KAYAK-a w Europie. „Rozumiemy, jak ważne są dla użytkowników narządzia służące do planowania podróży i ciągle rozszerzamy naszą ofertą, np. o funkcją Explore, która ułatwia znalezienie interesujących celów podróży w najlepszej cenie.”, dodaje Valentin.

UWAGI

Analiza została przeprowadzona na podstawie wyszukiwań lotów i hoteli z Polski do miejsc przedstawionych w wybranych filmach dokonanych na KAYAK-u na 2 tygodnie przed premierą filmu oraz 2 tygodnie po jego ukazaniu sią w kinach.

A to już wiesz?  Majówka na Podhalu


dostarczył infoWire.pl

Ĺšródło KAYAK. Dostarczył

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy