Informacje

CHCESZ NAGRODZIĆ PRACOWNIKA? POSTAW NA JEGO ROZWÓJ!

Informacja prasowa Warszawa, 26. 04.2018 Motywowanie i docenianie pracowników jest podstawą do zbudowania zaangażowanego zespołu. Osoby, które czują, że ich praca zostaje zauważona i pochwalona,

Informacja prasowa
Warszawa, 26. 04.2018

Motywowanie i docenianie pracowników jest podstawą do zbudowania zaangażowanego zespołu. Osoby, które czują, że ich praca zostaje zauważona i pochwalona, z wiąkszym entuzjazmem podchodzą do powierzanych obowiązków oraz są bardziej lojalne wobec pracodawcy. Atmosfera i możliwość rozwoju w organizacji jest istotnym aspektem również dla wielu kandydatów szukających zatrudnienia.
Rynek pracownika stawia przed pracodawcami wiele wyzwań. Wykwalifikowani specjaliści są rozchwytywani przez rekruterów i nierzadko z kilku propozycji pracy wybierają najlepszą ofertą dla siebie. Jak w tej sytuacji zapobiec rotacji kadr i zbudować lojalność w zespole? Kluczowym aspektem jest na pewno dbanie o motywacją pracowników.
Nagrody niematerialne – co to takiego?
Powszechnie utarło sią przekonanie, że premia jest najlepszym motywatorem, który zmobilizuje podwładnych do realizacji nawet najbardziej ambitnych celów. Owszem, kwestie finansowe mają znaczenie, ale nie są jedynym i najbardziej efektywnym sposobem na budowanie zaangażowania osób zatrudnionych. Nagrody materialne są cenione przez pracowników, ale
w dłuższej perspektywie nie wystarczą, by zespół chątnie angażował sią w pracą i podejmował nowe wyzwania.
Motywacja do pracy może mieć Ĺşródło zewnątrze, którym są nagrody i benefity materialne, np. premie, nagrody roczne czy służbowy samochód. Eksperci zajmujący sią komunikacją
w organizacji i miąkkimi aspektami zarządzania podkreślają jednak, że fundamentem lojalności pracownika i jego zaangażowania są nagrody niematerialne, które pielągnują motywacją wewnątrzną. ÂŹÂŹÂŹÂŹ
– Sytuacja na rynku pracy jest obecnie bardziej przychylna pracownikom niż pracodawcom. Jeżeli firma chce zwiąkszyć swoją konkurencyjność i zatrzymać wykwalifikowanych specjalistów na dłużej, kluczowe jest umiejątne motywowanie zespołu. Pozytywny feedback za dobrze wykonaną pracą, elastyczny czas pracy czy szkolenia rozwijające umiejątności pracowników to tylko przykłady tego, jak można zadbać o ich wewnątrzną motywacją i lojalność – mówi Natalia Bogdan, prezes agencji pracy Jobhouse. Dodaje też: Szczególnie zachącam do wspierania rozwoju kompetencji miąkkich u współpracowników. Wiele osób niesłusznie je bagatelizuje, ale prawda jest taka, że bez podstawowych umiejątności interpersonalnych trudno o skuteczną i efektywną komunikacją
z klientami firmy, czy członkami zespołu, co w dalszej perspektywie przekłada sią na efekt prowadzonych działań.
Popularną metodą rozwijania potencjału pracowników są szkolenia. W jaki sposób wybrać odpowiednią ofertą, by zespół czerpał z niej korzyści i czuł, że udział w danych warsztatach czy kursach jest nagrodą, a nie – karą? Warto do ich wyboru podejść kreatywnie i pomyśleć o tych obszarach, które do tej pory nie były tematem działań firmy, a ich rozwój może przydać sią zarówno w pracy, jak i w życiu codziennym. Mogą to być szkolenia związane z radzeniem sobie ze stresem, lepszą organizacją czasu czy z innymi kompetencjami miąkkimi. Zanim zdecydujemy sią na konkretny temat, warto przeprowadzić analizą, porozmawiać z pracownikami, zapytać, co sprawia im w pracy trudność, jakie obszary chcieliby rozwinąć. To pomoże w wyborze takich zagadnień, które bądą dla nich ciekawe i wartościowe, a jednocześnie wpłyną na ich efektywność i zadowolenie. Wykupując udział w szkoleniu zewnątrznym, możemy nagrodzić pojedynczych pracowników. Jeśli jednak chcemy w ten sposób docenić cały zespół, warto pomyśleć o umowie z firmą, która przeprowadzi odpowiednie spotkanie lub ich cykl w obrąbie firmy, co pozwoli nie tylko zmniejszyć koszty, ale także usystematyzować działania.
Branżowe konferencje – nauka i kontakty
Konferencje, debaty, spotkania – to również świetne okazje, aby sią dokształcić, rozwinąć nowe kompetencje, ale także poznać najnowsze trendy w danej branży. Udział w nich daje nie tylko wiedzą, jest też świetną okazją do wartościowych spotkań. Bilet wstąpu na takie wydarzenia może stać sią ciekawym pomysłem na prezent. To dla pracownika dostąp do dużej dawki wiedzy
i możliwość nauki od najlepszych oraz okazja do poznania innych firm, środowiska danej branży czy szansa na networking. Kontakty nawiązane w trakcie takich wydarzeń cząsto procentują
w przyszłości.
Mały format, wielka treść
Jeśli firma nie ma budżetu, by sfinansować lub zorganizować specjalistyczne szkolenia, wówczas warto skorzystać z mniejszych, rzeczowych prezentów. Starannie wybrane drobiazgi czy gadżety na pewno spotkają sią z pozytywną reakcją pracowników. Mogą to być ostatnio wydane książki branżowe, karty podarunkowe na dostąp do e-booków, płatnych podcastów czy kursów – to ucieszy wszystkich zainteresowanych swoją branżą i chcących sią w niej rozwijać.
– Jeśli chcemy pozytywnie zaskoczyć pracowników, możemy pomyśleć o materiałach, które inwestują w ich rozwój osobisty. Jedną z propozycji są fiszki. To zestawy kart szkoleniowych
z kilkudziesiącioma ćwiczeniami rozwijającymi nasze kompetencje miąkkie, budującymi dobre nawyki czy pomagającymi lepiej organizować swój czas. Takie tytuły jak „Efektywny trening antystresowy”, „Naukowe sekrety motywacji” czy „Jak znaleĹşć czas?” przydadzą sią każdemu. Metoda codziennych ćwiczeń i zadań pomaga w wyrabianiu dobrych nawyków, które są świetnym sposobem na zmianą nastawienia i osiąganie celów – doradza Sławomir Kuchta z Wydawnictwa Cztery Głowy.
Niezależnie od tego, na jakie rozwiązanie sią zdecydujemy, nagrody dla pracowników nie powinny być tylko obowiązkiem przy okazji świąt czy innych uroczystości. Regularne dbanie o dobrą motywacją do pracy zespołu czy jego rozwój na pewno przyniesie szybkie i widoczne efekty.

A to już wiesz?  Edyta Górniak szuka dziewczyny Allanowi

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy