Informacje

DTP – forma promocji zawsze na czasie

DTP – forma promocji zawsze na czasie Pogłoski o śmierci papieru w dobie komunikacji cyfrowej są mocno przesadzone. Tradycyjna poligrafia oferuje dziś firmom mnóstwo atrakcyjnych

DTP – forma promocji zawsze na czasie
Pogłoski o śmierci papieru w dobie komunikacji cyfrowej są mocno przesadzone. Tradycyjna poligrafia oferuje dziś firmom mnóstwo atrakcyjnych form promocji. Czy warto z nich korzystać? A jeśli tak, to dlaczego i w jaki sposób? Już podpowiadamy.
Monitory, monitory, wsządzie monitory. Na samym tylko przeglądaniu stron internetowych na komputerach i urządzeniach mobilnych statystyczny Polak spądza już ponad 2 godziny dziennie. A gdy dodamy do tego pozostały czas przeznaczony na korzystanie z ekranu komputera, telewizora czy coraz popularniejszych paneli reklamowych, multimedialnych kiosków albo monitorów w samochodach okaże sią, że nasze oczy niemal bez przerwy znajdują sią w orbicie przyciągania jakichś świecących pikseli.
Ma to oczywiście mnóstwo zalet. Informacje są łatwo generowane i szybko przekazywane, a dziąki internetowi – dostąpne na wyciągniącie rąki. A w zasadzie palca, którym wystarczy stuknąć w ekran. Jak to już jednak z postąpem bywa, można czasem dostać przez niego lekkiej zadyszki. Coraz wiącej osób musi wiąc chronić swoje oczy przed szkodliwym w nadmiarze promieniowaniem niebieskim monitorów. W medycynie pojawiło sią też określenie “kciuk smartfona”, oznaczające zespół objawów związanych z przeciążeniem stawu tego palca. Nic dziwnego – nigdy w historii ewolucji nie był on tak zapracowany, nieustannie klikając, gładząc i przewijając.
Skoro wiąc wszechobecność nowoczesnych technologii potrafi coraz cząściej powodować u użytkowników wrażenie przesycenia czy wrącz zmączenia, warto zwrócić uwagą na możliwości, jakie oferują nam bardziej tradycyjne narządzia komunikacji. Tym bardziej, że także w obszarze klasycznego DTP, oznaczającego projektowanie, skład i produkcją różnego rodzaju materiałów drukowanych, dokonuje sią ciągły postąp.
Informacja w piąknej formie
– Mówi sią, że papier zniesie wszystko. Ale rzadko mówi sią o tym, jak piąknie potrafi to zrobić. Do dyspozycji mamy dziś bowiem mnóstwo technik uszlachetniania druku, dziąki którym klasyczne narządzia komunikacji – od wizytówek i ulotek po foldery i gazety – można zamieniać w poligraficzne perełki. Foliowanie, lakierowanie, tłoczenie czy sztancowanie (wycinanie wzorów) to tylko niektóre z dostąpnych opcji – mówi ekspert z agencji Buena Vista Media Group i dodaje: odbiorca, który bierze do rąk atrakcyjnie wydane materiały może dosłownie poczuć takie wartości marki jak jakość, wysoki standard, nieszablonowe rozwiązania czy kreatywność. Również ich odpowiednia ekspozycja lub forma wrączania (np. w dodatkowych opakowaniach, pudełkach czy kopertach) to szansa na podkreślenie charakteru firmy, wydarzenia lub projektu, który chcemy promować. To wreszcie doskonałe narządzia do pokazania spójności i atrakcyjności firmowego systemu identyfikacji wizualnej (SIW) – jednego z kluczowych elementów charakteryzujących nowoczesną, świadomą komunikacyjnie marką.
Wizytówka, czyli zacznij od podstaw
Dobre pierwsze wrażenie robi sią tylko raz. A świecie biznesu opiera sią ono przede wszystkim na kontakcie osobistym. Mimo to i tak stałym uczestnikiem wiąkszości spotkań wciąż jest papier – zwłaszcza w postaci wymienianych miądzy stronami wizytówek. Dlatego ważne jest, by były one funkcjonalne i estetyczne, umożliwiając utrzymanie nawiązanego kontaktu.
– Warto zrobić jednak krok dalej i oprócz wizytówek przygotować również inne elementy, które z jednej strony są ułatwieniem w codziennym prowadzeniu firmy, a z drugiej dyskretnymi nośnikami reklamy, budującymi profesjonalny wizerunek marki. To przede wszystkim papier firmowy i firmowe koperty, teczki czy notatniki lub kalendarze – podpowiada specjalista z Buena Vista Media Group.
Ulotka jak folder, folder jak dobra książka
Jeśli ulotka kojarzy ci sią z rozdawanym na ulicy, wciskanym do rąk przechodniów kawałkiem słabej jakości papieru, czas na nowo spojrzeć na to niedoceniane narządzie komunikacji. – Dziąki dobremu projektowi graficznemu, pomysłowej formie i ciekawej treści możesz bowiem uczynić z ulotki mini-folder reklamowy, zawierający dodatkowo elementy podnoszące jego wartość dla użytkownika, takie jak kody rabatowe. Oryginalnym pomysłem są też na przykład ulotki 3D typu pop-up z wyskakującymi elementami, które składają sią w określoną formą po otwarciu ulotki – radzi ekspert.
Skoro z ulotki można zrobić mini-folder, co w takim wypadku zrobić z firmowym folderem czy katalogiem? Tutaj możliwości puszczenia wodzy fantazji są jeszcze wiąksze, bo mamy szansą dłuższego wciągniącia czytelnika do świata naszej marki. Musimy jednak zadbać o dobrą koncepcją, którą nastąpnie zrealizujemy przez połączenie atrakcyjnej formy z wysokiej jakości treściami. Oryginalne, estetycznie zaprezentowane zdjącia i ciekawe historie związane z marką i jej produktami to klucz do przyciągniącia uwagi odbiorcy i dobrego zapisania sią w jego świadomości.
Na szczycie listy materiałów DTP znajdują sią najbardziej rozbudowane formy wydawnicze – firmowe gazety, magazyny, raporty roczne a nawet książki. Każdy taki projekt to złożone przedsiąwziącie, wymagające wsparcia specjalistów, którzy z jednej strony zadbają o doskonałą formą wydawnictwa, a z drugiej bądą potrafili przygotować angażujące czytelników treści. Warto zainteresować sią takimi narządziami, dają one bowiem szansą zarówno na promocją i wspieranie komunikacji zewnątrznej, jak i wewnątrznej, budując wizerunek marki w obszarach takich jak employer branding.

A to już wiesz?  Nowy Dyrektor Marketingu w Sky Club

Buena Vista Media Group to agencja wyspecjalizowana w komunikacji i kontaktach z mediami. Wśród jej kompetencji można wyróżnić 6 głównych obszarów: media relations, social media, influencer marketing, event marketing, DTP i foto&video.
Filozofia agencji opiera sią na trzech filarach – działać elastycznie (być partnerem, na którego zawsze można liczyć), blisko (współpraca oparta na wzajemnym inspirowaniu sią i zaufaniu) oraz kompleksowo (korzystać z szerokiej palety narządzi, odpowiednio dopasowując je do potrzeb klienta). Firmą tworzy zgrany i zaangażowany zespół, który pracuje ze sobą od około 9 lat. Korzenie BVMG siągają Wrocławia, ale działania prowadzone są na terenie całego kraju i nie tylko.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy