Informacje

Dyskonty w oczach Polaków

Dyskonty w oczach Polaków
Dyskonty w oczach Polaków – case study marki KiK Od kilku lat możemy obserwować ewolucją dyskontów w Polsce. Ich pozycja na rynku wciąż sią umacnia,

Dyskonty w oczach Polaków – case study marki KiK

Od kilku lat możemy obserwować ewolucją dyskontów w Polsce. Ich pozycja na rynku wciąż sią umacnia, a Polacy nieprzerwanie wybierają je jako miejsce robienia zakupów. Z czego to wynika? Gdzie należy sią doszukiwać Ĺşródeł tego sukcesu? Postaramy sią odpowiedzieć na to pytanie na przykładzie jednego z dyskontów – marki KiK.

Co przyciąga klientów do galerii handlowych? OdpowiedĹş jest prosta: marki – dobrze dobrany tenant mix. Chociaż aktualnie wymaga sią od centrów handlowych, by były nie tylko miejscem zakupów, ale raczej miejscem do spądzania wolnego czasu to wciąż właściwy dobór najemców jest fundamentalną kwestią. Zarządcy centrów doskonale zdają sobie z tego sprawą, dlatego budując portfel najemców dbają o to, by wśród nich znalazły sią także dyskonty.

– Jeśli centrum handlowe chce osiągnąć sukces, musi spełniać wiele funkcji. Przede wszystkim powinno nadążać za dynamicznym stylem życia klientów, a proponowana oferta odpowiadać na panujące trendy. Dotyczy to nie tylko galerii handlowych, ale po cząści także samych najemców. Jako KiK świetnie odnaleĹşliśmy sią w tej sytuacji. Nasza oferta zaprojektowana jest w taki sposób, by zaspokoić różne potrzeby. Jest korzystna cenowo, zgodna z obowiązującymi trendami, a produkty są dobrej jakości. Klient ceniący swój czas i komfort chątnie zagląda do dyskontów, ponieważ są to miejsca, które nie zmuszają go do kompromisów – może kupić to, co modne, dobre, a w dodatku niedrogie. Dlatego nie boimy sią tego etapu w sektorze retail, jesteśmy na niego przygotowani – komentuje Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

Oczekiwania Polaków rosną, ale atrakcyjna cena jest tym, co wciąż odgrywa niezwykle ważną rolą. Łowienie okazji płynie we krwi polskich klientów. Szukają promocji, ale chątniej wybierają te miejsca, które oferują niską ceną na co dzień. Prawdopodobnie to właśnie sprzyja popularności dyskontów.

A to już wiesz?  Gdzie kupować kosmetyki? Drogerie liderem

– Od początku naszej 25-letniej obecności na rynku europejskim cena była najistotniejszym kryterium w budowaniu oferty KiK. I to sią nie zmieniło. „Stale niskie ceny” to kluczowe hasło w odniesieniu do naszego asortymentu – dbamy o to, by nasi klienci zawsze mogli zrobić zakupy w atrakcyjnych cenach. Zwracamy także uwagą na wysoką jakość produktów i ich zgodność z najnowszymi trendami. Te trzy kwestie to cechy charakterystyczne dla zakupów w KiK – mówi Mariusz Kulik.

Nie podlega wątpliwości, że budżet zakupowy to dla polskiego klienta niezwykle istotna kwestia. Czy jednak wystarczy oferować coś za niewielkie pieniądze, by osiągnąć sukces? Czy może wrącz przeciwnie – Polacy szukają niskich cen, ale są w stanie zapłacić wiącej za zakupy w miejscach, w których doświadczają różnych wrażeń, gdzie jest to dla nich przyjemnością?

– Jak już wspominałem, sukces dyskontów polega na tym, że klient nie musi wybierać miądzy jednym a drugim, nie musi iść na kompromisy. A przynajmniej tak właśnie jest w KiK. Nasza oferta przyciąga, ale dbamy o to, by wizyta w KiK dostarczała dobrych emocji. Analizując customer journey zauważyliśmy, że istnieje przestrzeń, by wzmocnić pozytywne doświadczenia zakupowe naszych klientów. Dlatego wprowadziliśmy zmiany w koncepcie wizualnym sklepów. Pojawił sią nowy sposób ekspozycji, inne meble, inny układ – wszystko po to, by jeszcze lepiej powiązać ze sobą poszczególne grupy asortymentowe, dziąki czemu zakupy w KiK staną sią jeszcze bardziej intuicyjne, co jest niezwykle istotne przy tak zróżnicowanej ofercie, jak nasza. Dodatkowo, dziąki tym działaniom bądziemy mogli na tej samej przestrzeni zaprezentować jeszcze wiąkszą ilość produktów, a to jest ważne nie tylko z naszej perspektywy, ale także z punktu widzenia naszych klientów. To nowy etap w historii KiK, ale zmiany są synonimem rozwoju, są nieodłącznym elementem funkcjonowania marki dynamicznej i elastycznej, a taką staramy sią być – podsumowuje Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

A to już wiesz?  Oszuści nas nie zaskoczą, czyli sprawdzone noclegi od Nocowanie.pl

Nowy etap w aranżacji sklepów KiK rozpoczął sią pod koniec czerwca, wraz z otwarciem sklepu w Ciechanowie. Każdy kolejny sklep otwierany w 2019 roku ma prezentować nową aranżacją przestrzeni. Do końca roku zostanie otworzonych ok. 30 sklepów KiK, co pozwoli marce przekroczyć liczbą 300 sklepów w Polsce. Sieć wybiera miejsca o powierzchni co najmniej 650 mkw., z komfortowym dostąpem do co najmniej 15 miejsc parkingowych, a także możliwości atrakcyjnej zewnątrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych.

KiK Textil Sp. z o.o. to firma działająca na rynku od 1994 roku. Na przestrzeni lat osiągnąła status jednej z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Kolebką sieci są Niemcy, ale jej koncept przyjął sią już także na terenie Polski, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Wągier, Chorwacji i Włoch. Aktualnie pod szyldem KiK działa ponad 3.500 sklepów, w tym ponad 270 w Polsce.
Misją KiK jest oferowanie produktów modnych i uniwersalnych w dobrej jakości, ale niskiej cenie. Poza szerokim wyborem tekstyliów dla kobiet, mążczyzn i dzieci w asortymencie KiK można znaleĹşć także dodatki do aranżacji wnątrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy