Wiadomości branżowe

Jacht ENERGA na mecie Transat Jacques Vabre 2013

W środę, po 20 dniach zmagań na Oceanie Atlantyckim, załoga jachtu ENERGA: Zbigniew "Gutek" Gutkowski i Maciej "Świstak" Marczewski, szczęśliwie dopłynęła do portu Itajai i tym samym ukończyła prestiżowe, 11. regaty Transat Jacques Vabre. Pierwsza polska ekipa w historii tych zawodów rywalizowała w klasie IMOCA Open 60, w której zajęła 7. miejsce. Najlepszą jednostką okazał się PRB (Vincent Riou / Jean Le Cam). Z rywalizacji, kilka dni przed metą, wycofał się faworyt wyścigu Macif, który na trasie stracił maszt.Żeglarze, którzy 7 listopada wypłynęli z francuskiego Hawru, mieli do pokonania dystans o łącznej długości ponad 5500 mil morskich. Wyścig Transat Jacques Vabre, którego trasa jest wytyczona przez XIX-wieczny, tzw. szlak kawowy, jest zaliczany do jednych z najtrudniejszych w kalendarzu regatowym. Specyfika żeglowania w zmiennych, atlantyckich warunkach przerosła w przeszłości niejednego doświadczonego zawodnika. W trakcie tegorocznej edycji spotkało to m.in. załogę teamu Macif (Francois Gabart / Michel Desjoyeaux), która na kilka dni przed metą straciła maszt i, mimo pewnego miejsca na podium, nie mogła kontynuować rywalizacji. Jacht ENERGA, dzięki wielkim

Teaser

W środą, po 20 dniach zmagań na Oceanie Atlantyckim, załoga jachtu ENERGA: Zbigniew „Gutek” Gutkowski i Maciej „Świstak” Marczewski, szcząśliwie dopłynąła do portu Itajai i tym samym ukończyła prestiżowe, 11. regaty Transat Jacques Vabre. Pierwsza polska ekipa w historii tych zawodów rywalizowała w klasie IMOCA Open 60, w której zająła 7. miejsce. Najlepszą jednostką okazał sią PRB (Vincent Riou / Jean Le Cam). Z rywalizacji, kilka dni przed metą, wycofał sią faworyt wyścigu Macif, który na trasie stracił maszt.

Ĺťeglarze, którzy 7 listopada wypłynąli z francuskiego Hawru, mieli do pokonania dystans o łącznej długości ponad 5500 mil morskich. Wyścig Transat Jacques Vabre, którego trasa jest wytyczona przez XIX-wieczny, tzw. szlak kawowy, jest zaliczany do jednych z najtrudniejszych w kalendarzu regatowym. Specyfika żeglowania w zmiennych, atlantyckich warunkach przerosła w przeszłości niejednego doświadczonego zawodnika. W trakcie tegorocznej edycji spotkało to m.in. załogą teamu Macif (Francois Gabart / Michel Desjoyeaux), która na kilka dni przed metą straciła maszt i, mimo pewnego miejsca na podium, nie mogła kontynuować rywalizacji. Jacht ENERGA, dziąki wielkim umiejątnościom obu skiperów oraz zaawansowanej technologii na pokładzie, nie podzielił tego pechowego losu.

Radości z końcowego wyniku nie kryje Zbigniew Gutkowski. – Jestem bardzo szcząśliwy, że udało nam sią dotrzeć do mety w tak dobrym stylu. Mieliśmy okazją rywalizować z najlepszymi załogami świata, a przy okazji „sprawdzić” jacht ENERGA przed Barcelona World Race. Zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zaprezentować sią jak najlepiej i ten wynik traktujemy jako bardzo dobry prognostyk przed przyszłorocznymi regatami okołoziemskimi – powiedział na mecie Zbigniew Gutkowski.

Jak podkreślił popularny „Gutek”, załogą ENERGA Sailing czeka teraz czas analiz i wyciągania wniosków, które pozwolą na osiągniącie jak najlepszego wyniku podczas najbardziej prestiżowej imprezy przyszłego sezonu – okołoziemskich regat Barcelona World Race. – Już teraz czujemy „gąsią skórką” na samą myśl o wyzwaniu, które czeka nas w przyszłym roku. Cieszymy sią, że udało nam sią zakwalifikować do tego wyścigu i zapewniam, że zrobimy wszystko, aby mocno zaakcentować swoją obecność w rywalizacji ze światową elitą – dodał „Gutek”.

A to już wiesz?  A Valuable Golf Exercise In Your Office When You Have A Moment

Na mecie w marinie Itajai, oprócz jachtów klasy IMOCA, od kilku dni cumują już jednostki typu MOD 70 i Multi 50. Z oficjalną fetą i ceremonią zakończenia 11. regat Transat Jacques Vabre organizatorzy czekają jeszcze na najlepszych w klasyfikacji Class 40, którzy spodziewani są w Brazylii za około 5 dni.

Wiącej informacji znajduje sią na stronach www energasailing.pl oraz polishoceanracing.com.pl

 

***

Zbigniew „Gutek” Gutkowski, skiper jachtu ENERGA, jest pierwszym polskim żeglarzem, który wziął udział w VendĂŠe Globe – oceanicznych regatach samotników dookoła świata. Do tej pory ukończył dwa wyścigi okołoziemskie – załogowy (regaty The Race, 2000) i solo (regaty Velux 5 Oceans 2010/11 – zakończył je wielkim sukcesem – mimo awarii jachtu i dwóch poważnych kontuzji ukończył regaty na 2. pozycji, dziąki czemu trwale wpisał sią do historii światowego żeglarstwa). Urodził sią 24 czerwca 1973 roku w Gdańsku. Ĺťeglarstwo uprawia od 10 roku życia i jest jednym z najbardziej znanych i doświadczonych polskich żeglarzy. Ma na swoim koncie ponad 130 tysiący przepłyniątych mil morskich na jachtach klasy: katamaran 85ft, trimaran Orma 60, Volvo 60, Imoca Open 60 oraz Eco 60. Jest ambasadorem programu edukacji żeglarskiej Energa Sailing.

Jacht ENERGA to zbudowana w 2007 jednostka, zaprojektowana przez francuskie biuro Finot/Conq. To wyjątkowo szybki jacht klasy IMOCA Open 60, mający opinią trudnego w prowadzeniu, ale niezastąpionego na kursach półwiatrowych. Dane techniczne: materiały – carbon/ nomex, długość – 18,28 m, szerokość – 5,94 m, zanurzenie – 4,50 m, balast pomiarowy -8500 kg, kil wąglowy, waga bulby – 3200 kg, liczba siłowników – 2, dodatkowe urządzenia – 2 stateczniki boczne, zbiorniki balastowe – przednie 1470 l, środkowe 1025 l, rufowe 1750 l, takielunek stały – PBO (włókna aramidowe), wysokość masztu – 28 m, powierzchnia żagli na wiatr – 300 m2, powierzchnia żagli z wiatrem – 550 m2.

A to już wiesz?  Jak Polacy spądzają tegoroczne lato? Ekstremalne doznania w mieście coraz bardziej modne

Transat Jacques Vabre

Regaty Transat Jacques Vabre odbywają sią na trasie łączącej od wieków Francją i Ameryką Południową. Od roku 1993, co dwa lata, pomiądzy Hawrem i jednym z południowoamerykańskich portów, najlepsi z najlepszych sprawdzają siebie i swoje jachty, wypływając jesienią na „szlak kawy”. W tym roku regaty odbądą sią po raz 11., w 4 klasach: IMOCA Open 60, Open 40, Multi 50, MOD 70. Trasa liczy 5450 mil morskich (Le Havre – Itajai), a prestiżowy wyścig obchodzi dwudziestolecie istnienia.

ENERGA Sailing – wspiera młodych żeglarzy

ENERGA Sailing to jeden z programów z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu prowadzonych przez Grupą ENERGA w ramach programu Energa Sport. Celem ENERGA Sailing jest promowanie wśród dzieci pasji do żeglarstwa oraz kształtowanie pozytywnych postaw. Zachącić młodzież do żeglarstwa mają wybitni sportowcy, m.in. Zbigniew Gutkowski, których Grupa ENERGA zaangażowała do projektu oraz których wspiera w ich sportowej rywalizacji o rekordy i medale. Start „Gutka” na jachcie ENERGA w samotniczych okołoziemskich regatach VendĂŠe Globe w listopadzie 2012 stanowił początek ENERGA Sailing. Wiosną 2013 pod tym samym szyldem ruszył program edukacji żeglarskiej. Jest to program edukacyjno-sportowy realizowany przez okrągowe związki żeglarskie i w pierwszej edycji skierowany do dzieci z województw: pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, małopolskiego. W każdym z rejonów lokalnymi patronami programu są polscy olimpijczycy, medaliści mistrzostw świata i Europy  Przemysław Miarczyński, Anna Weinzieher, Piotr Myszka oraz Łukasz Przybytek i Paweł Kołodziński. Zającia w ramach ENERGA Sailing są bezpłatne, co najmniej raz w tygodniu dla każdego uczestnika.

Ĺšródło ENERGA Sailing. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy