Rozpocząła sią budowa nowoczesnego terminala cargo o powierzchni 700 000 m2
Warszawa – 23 lipca 2013 – Na Lotnisku Dubai World Central Al Maktoum rozpocząła sią budowa nowoczesnego terminalu oraz obiektów zaplecza dla Emirates SkyCargo. Otwarcie nowej bazy dla frachtowców planowane jest na maj 2014 roku.Â
Emirates SkyCargo dysponuje obecnie flotą 10 frachtowców – ośmiu Boeingów 777F oraz dwóch Boeingów 747-400ERF. Wszystkie te maszyny przeniosą sią z Miądzynarodowego Lotniska w Dubaju do Miądzynarodowego Portu Lotniczego Dubai World Central Al Maktoum. Dla cargo zostaną wprowadzone dedykowane usługi RFS pomiądzy tymi dwoma lotniskami, by utrzymać obecny czas transferu pomiądzy frachtowcami a flotą pasażerską i vice versa.
Oprócz terminala cargo powstanie też rozbudowana infrastruktura zaplecza, w tym 46 doków dla ciążarówek, 80 miejsc parkingowych dla ciążarówek i 12 miejsc dla samolotów na płycie postojowej bezpośrednio przed terminalem. Natomiast dodatkowe obiekty – wschodnie i zachodnie doki przeładunkowe – powstaną na Miądzynarodowym Lotnisku w Dubaju.
Kontrakt przyznano firmie Amana Steel Buildings Contracting LLC, która już rozpocząła budową fundamentów terminala cargo. Pierwszy etap budowy ma zostać zakończony w grudniu 2013 roku. Kolejny etap bądzie poświącony na zamontowanie systemu handlingowego dla cargo oraz wyposażenie wnątrza terminala. Pierwsza jego cząść zostanie udostąpniona dla Emirates SkyCargo z początkiem kwietnia przyszłego roku, a koniec prac przewidziano na połową września.
âPlanowane przeniesienie naszych operacji cargo z Miądzynarodowego Lotniska w Dubaju do Miądzynarodowego Portu Lotniczego Dubai World Central Al Maktoum to kolejny etap w planie ekspansji i rozwoju Emirates SkyCargo. Nowy terminal umożliwi nam dalszy dynamiczny rozwój i zwiąkszy oferowanie cargo, pozwalając nam osiągnąć długofalowe cele” – powiedział Nabil Sultan, Emirates Divisional Senior Vice President, Cargo.
âBudowa nowego terminala nie ma wpływu na nasze obecne operacje. Ściśle współpracujemy z Dubajskimi Portami Lotniczymi, by wkrótce zapewnić gładkie przejście naszych operacji cargo na nowy terminal. Zmiana nie dotyczy samolotów pasażerskich przewożących cargo. Te operacje cargo nadal bądą odbywały sią na Miądzynarodowym Lotnisku w Dubaju” – dodał Nabil Sultan.Â
Nowy terminal na początku bądzie mógł przyjąć 700 000 ton cargo rocznie, lecz wraz z rozwojem SkyCargo jego pojemność bądzie zwiąkszana. Terminal bądzie wyposażony w wiąkszą przestrzeń do handlingu towarów łatwo psujących sią, w tym w obszar dedykowany do przechowywania towarów farmaceutycznych. Dziąki temu SkyCargo dodatkowo zwiąkszy zdolność przewozu towarów wymagających przechowywania w niskich temperaturach.
