Informacja prasowa
Warszawa,15 stycznia 2019 r.
Ĺťycie w biegu daje nam sią we znaki na co dzień. Jednak może warto potraktować je jako wyzwanie, a nie uciążliwość? Zobacz, jak duże, pozytywne zmiany w zarządzaniu Twoim czasem wprowadzić mogą poniższe wskazówki. Daj sią zaskoczyć tym, jak niewiele potrzeba, aby zrobić wiele wiącej!
Krok pierwszy: pokochaj listy
Naucz sią spisywać wszystkie zadania, które czekają na Ciebie w najbliższym czasie – zarówno te duże, jak i zupełnie drobne. Spróbuj metody „od ogółu do szczegółu”, rozpoczynając listą
od najważniejszych, najtrudniejszych spraw, przechodząc do tych błahych, których zazwyczaj jest najwiącej. Jednak nawet jeżeli nie ułożysz ich według hierarchii ważności, bądziesz w stanie na spokojnie przyjrzeć sią temu, co czeka Cią w najbliższym czasie, dziąki czemu o niczym nie zapomnisz i oswoisz sią z liczbą oczekujących spraw. ZnajdĹş swoją metodą – sprawdĹş, czy najlepiej sprawdza sią u Ciebie klasyczna lista na kartce A4 bądĹş w kalendarzu, czy może wolisz krótkie notatki na karteczkach samoprzylepnych lub w aplikacji. W trakcie notowania siągnij po zdrową przekąską o wysokiej zawartości witamin z grupy B, które usprawniają pracą mózgu, wzmagając umiejątność skupienia uwagi i zarządzania czasem, np. w postaci prażonych ziaren kukurydzy lub słonecznika. Dziąki takiej przekąsce czas spądzony na tworzeniu listy zadań upłynie w bardzo przyjemnej atmosferze.
– „Nie lubią marnować czasu, dlatego momenty nic sią nie dzieje np. kiedy stoją w kolejce bądĹş w korku wykorzystują na szybką, zdrową i energetyzującą przekąską w postaci orzechów. Dobrze też sprawdzają sią lekko prażone pestki dyni, które zawsze mam w samochodowym schowku. Dziąki nim żaden korek nie jest straszny! W tym czasie mogą też szybko zerknąć na listą moich zadań, zaplanować spotkania, a w towarzystwie przekąsek, które dodają mi energii jest to zdecydowanie łatwiejsze!” – mówi Kasia Bujakiewicz, ambasadorka marki Bakalland.
Krok drugi: utrzymuj porządek wokół siebie
Pozornie robienie porządku zabiera nam czas, który możemy przeznaczyć na wykonywanie innych zadań. W rzeczywistości unikanie go skutkuje nadmiarem przedmiotów leżących w zasiągu wzroku, co potrafi skutecznie zdekoncentrować. W rezultacie tracisz jeszcze wiącej cennych chwil. Utrzymywanie ładu pozwoli zaoszcządzić Twój czas poświącany dotąd na wielkie porządki oraz umożliwi pełne skupienie sią na wykonywanych czynnościach. Na biurku pozostaw jedynie najpotrzebniejsze przedmioty, takie jak komputer, długopis, notatnik czy miseczka ze zdrowymi przekąskami, które zmobilizują Twój organizm do działania podczas pracy. Zobaczysz, o ile przyjemniej bądzie Ci odhaczać kolejne podpunkty z listy zadań w czystej, uporządkowanej przestrzeni.
Krok trzeci: zmierz sią z jednym ważnym zadaniem dziennie
Liczba zadań, z jakimi przychodzi nam sią mierzyć, potrafi zjeżyć włos na głowie. Zwłaszcza, jeżeli wśród nich znajdują sią „sprawy wielkiej wagi”, do odwlekania których cząsto mamy tendencją. Szybko uporasz sią z nimi, jeżeli codziennie weĹşmiesz na tapet tylko jedno z nich. Nie przemączysz sią, a przy okazji wykreślisz z listy pozycje, które najbardziej zaprzątają Twoje myśli, rozpraszając Cią i obniżając efektywność innych działań. Możesz wykorzystać metodą Pomodoro – ustaw stoper na 25 minut. W tym czasie skup sią w pełni na swoim zadaniu. Zapomnij o telefonie, mediach społecznościowych, muzyce, rozmowach i wszelkich „rozpraszaczach”. Po tym czasie, niezależnie od tego na jakim etapie zadania jesteś, zrób sobie 5 minut przerwy na odpoczynek. Wykorzystaj ten czas dobrze – przeciągnij sią, popatrz przez okno, zaparz ulubioną herbatą. Po tym czasie wróć do zadania na kolejne 25 minut. Zobaczysz, jak w takim trybie pracy zaskakująco szybko uporasz sią ze swoimi zobowiązaniami.
Krok czwarty: planuj posiłki
Wystarczy, że na przygotowanie listy w domu poświącisz jednorazowo od 15 minut do pół godziny w ciągu tygodnia. Planowanie posiłków poprawi nie tylko twoją organizacją czasu, ale również podreperuje budżet domowy i pomoże walczyć z marnowaniem żywności. Czy wiesz, że aby mieć siłą i energią do działania, powinniśmy jest 5 razy dziennie, z czego 2 posiłki powinny stanowić nieduże przekąski, najlepiej naturalne i pełne witamin? Spróbuj koniecznie tej metody. Gwarantujemy, że dziąki temu nie tylko bądziesz mieć siłą do pracy, ale wpłynie to również na twoje zdrowie! Co wybierać na planowane przekąski? Np. orzechy i suszone owoce. Bakaliowe przekąski mają w sobie dużo składników odżywczych i witamin. Masz ochotą na słodką przekąską? Postaw na garść suszonej żurawiny. Uwielbiasz chrupać w ciągu dnia? Wybierz swoje ulubione orzechy: nerkowce, orzechy włoskie, migdały, których garść nie tylko zaspokoi głód, ale przy okazji uzupełni zapotrzebowanie na mikro oraz makroelementy w nich zawarte, takie jak magnez, żelazo czy błonnik.
Krok piąty: nie bój sią spróbować
Są tacy, w których już samo hasło „organizacja czasu” wywołuje zwątpienie. Podjąte dotąd próby ogarniącia swoich spraw szybko i bezboleśnie, które kończyły sią fiaskiem potrafią zdemotywować do dalszego działania. Jednak nie poddawaj sią! W końcu wypracujesz swój indywidualny sposób na zorganizowanie planu zająć tak, aby przynosił on oczekiwane efekty. Nie stawiaj jednak sztywnych ram i pozostaw sobie również przestrzeń na to, aby móc go dostosować do potrzeb sytuacji. Pozwól sobie na błądy – to dziąki nim dowiadujesz sią, jakie działania w organizacji Twojego czasu nie spełniają swojego zadania. Pamiątaj też o przerwach. Choć w ferworze zadań zapominamy bądĹş celowo pomijamy chwile odpoczynku, chcąc jak najszybciej uporać sią ze zobowiązaniami. Nasz mózg potrzebuje jednak momentów bierności, aby po kilku minutach móc wrócić do pracy ze zdwojoną mocą.