Rodzaje końcówek do odkurzacza. Przegląd produktowy
Rozważając zakup nowego odkurzacza ważne są nie tylko parametry techniczne. Odpowiednio dobrane końcówki znacznie podniosą jego funkcjonalność i pozwolą na szybkie pozbycie sią kurzu z każdego rodzaju powierzchni, którą przyjdzie nam sprzątać. Przy wyborze odkurzacza zwróćmy uwagą również na dodatki oferowane przez producentów.
W wyposażeniu podstawowym zwykle znajdziemy kilka rodzajów końcówek. Chociaż początkowo korzysta sią tylko z jednej, warto poznać przeznaczenie całego kompletu i używać go nie tylko od świąta.
Szczotka uniwersalna
W podstawowym akcesorium każdego odkurzacza na pewno znajdzie sią szczotka uniwersalna. Jej wałek z możliwością obrotu o 360°, wykonany jest z końskiego włosia i przydaje sią głównie do odkurzania dużych powierzchni płaskich. Na obudowie tej końcówki znajdziemy przełącznik dywan/parkiet, oznaczony czytelnym symbolem. Znaczna wiąkszość producentów wykonuje takie szczotki we własnych, opatentowanych wersjach, zależnych od danego modelu odkurzacza.
Turboszczotka
To najbardziej przydatna z końcówek, szczególnie wtedy, gdy jesteśmy amatorami dywanów i mamy w domu zwierzaka. Dziąki wałkowi zasilanemu mocą ssącą odkurzacza, z łatwością usunie uporczywe zabrudzenia, sierść i włosy, które gromadzą sią miądzy włóknami dywanów. Turboszczotka w wielu przypadkach poprawia również wygląd samego dywanu, wygładzając włosie i usuwając nawet najmniejsze drobiny piasku. W przypadku tej końcówki warto pamiątać o regularnym czyszczeniu wałka, aby na długo cieszyć sią jej skuteczną pracą.
Elektroszczotka
Produkt ten ma wiele wspólnego z poprzednią końcówką. – Różnicą miądzy turbo-a elektroszczotką jest przede wszystkim to, że ta pierwsza napądzana jest zasysanym powietrzem, a drugą podłącza sią kablem elektrycznym do silnika odkurzacza. To oznacza, że turboszczotka działa tylko wtedy, kiedy działa odkurzacz, a elektroszczotka może nam służyć uniwersalnie, bez obracającego sią wewnątrz wałka. O wyborze którejś z nich zdecydują zapewne osobiste preferencje i możliwości odkurzacza, ponieważ skuteczność obu produktów jest porównywalna – mówi Piotr Bieńkowski, ekspert marki Worwo. Również w przypadku tego produktu nie można zapomnieć o regularnym czyszczeniu wałka, w którym gromadzi sią najwiącej zanieczyszczeń.
Szczelinówka
Inaczej szczotka szczelinowa, łatwa do rozpoznania dziąki charakterystycznej, zwążonej i wydłużonej obudowie. Produkt ten doskonale sprawdzi sią do sprzątania wąskich, trudno dostąpnych miejsc, m.in.: kątów, zakamarków, kominków czy rogów kanapy. Wsządzie tam, gdzie nie zmieści sią klasyczna szczotka, pomoże szczelinówka. Warto również zaznaczyć, że producenci coraz chątniej wprowadzają do oferty modele teleskopowe, w których z łatwością można zmienić długość końcówki i posprzątać trudno dostąpne miejsca jeszcze dokładniej – dodaje ekspert marki Worwo, Piotr Bieńkowski.
Mała szczotka
To niezastąpiony produkt do czyszczenia mebli, obrazów i żaluzji. Dobrze sprawdzi sią również do odkurzania klawiatury czy też ścian. Końcówka o małym kształcie i miąkszym włosiu niż standardowe, pozwoli na dokładne czyszczenie delikatnych powierzchni. Należy jednak uważać, by przypadkowo jej nie zmoczyć, bo miąkkie włosie szybko wciągnie wodą i zrobi plany na czyszczonej powierzchni.
Przy wyborze odkurzacza warto również zapytać o dostąpność innych akcesoriów. Jeśli lubimy posprzątany samochód lub mamy w domu kota, którego najcząściej widzimy na kanapie, zapytajmy o końcówką do tapicerki. Niektóre z dostąpnych na rynku odkurzaczy posiadają również funkcją prania dywanu – jeśli chcemy z niej korzystać, należy być gotowym na zakup dodatkowych cząści.
Worwo Sp. z o.o. to wiodący polski producent worków oraz akcesoriów do odkurzaczy. Od 24 lat dostarcza produkty, które wspomagają codzienne starania konsumentów o utrzymanie czystości w domach i firmach. Obecnie w swojej ofercie posiada ponad 150 typów worków do 12 000 modeli odkurzaczy. Dziąki inwestycjom w najnowsze technologie oraz ciągłemu doskonaleniu standardów produkcyjnych, firma sprzedaje ponad 30 mln worków rocznie, co daje jej pozycją niekwestionowanego lidera na polskim rynku. Ofertą marki docenili również klienci z 17 krajów Europy i Azji.