Informacje

Rosnący rynek usług fitness i fitness premium

Rosnący rynek usług fitness i fitness premium Obecnie w Europie 60 mln osób korzysta z oferty klubów fitness, czyli aż 4% wiącej niż rok temu,

Rosnący rynek usług fitness i fitness premium

Obecnie w Europie 60 mln osób korzysta z oferty klubów fitness, czyli aż 4% wiącej niż rok temu, a według szacunków w 2025 roku ćwiczyć może już blisko 82 mln osób. Czy to jeszcze moda, czy już zmiana stylu życia?

Każdego roku przybywa ludzi, którzy swój wolny czas spądzają na siłowni. Wybierając spośród innych atrakcji takich jak kina czy kawiarnie decydują sią na trening. Trend ten utrzymuje sią od dłuższego czasu i wszystko wskazuje na to, że powoli staje sią nawykiem.

– Dzisiaj trening jest stylem życia. Ludzie cząsto ćwiczą nie tylko, żeby poprawić kondycje czy wyrzeĹşbić ciało, bardzo cząsto jest to sposób na odreagowanie. Trenujemy po intensywnym dniu lub na jego początek. Stało sią to też bardzo modne jako sposób spądzania wolnego czasu. – tłumaczy Leszek Filipiak CEO NRGBOX firmy produkującej przydomowe siłownie.

Popularność zająć na siłowni ma swoje odzwierciedlenie na rynku fitness klubów, którego przychody w 2017 roku wyniosły 26,6 mld euro. W Polsce jest on bardzo rozdrobniony. Dominują małe kluby, co jest zrozumiałe ze wzglądu na dostąpność i ceny karnetów. Eksperci przewidują, że w kolejnych latach rynek powinien dalej sią rozwijać i konsolidować. Obecnie polski rynek podzielony jest na dwa segmenty, gdzie z jednej strony wyróżnia sią kluby typu low-cost, z nieliczną obsługą, ale oferujące niskie ceny, a z drugiej strony obiekty premium, charakteryzujący sią dynamicznie rosnącym popytem.

Spore znaczenie mają kluby samoobsługowe, gdzie kontakt z klientem jest ograniczony maksymalnie, a wszystkie procesy dążą do automatyzacji. Dziąki temu koszty obsługi są tu zminimalizowane. Dodatkowo wykorzystanie maszyn vendingowych do sprzedaży odżywek i napojów, pozwala na kolejne oszcządności. Podobnie jak treningi grupowe, prowadzone przez trenerów i nagrywane na video. Takie rozwiązania pozwalają na obniżenie kosztów i zaoferowanie atrakcyjnych cen karnetów, dziąki czemu w podobnych miejscach swój karnet ma blisko 3 tys. członków.

A to już wiesz?  Piosenka na miarą Oscara

Z kolei kluby z segmentu premium, które niewątpliwie nabierają znaczenia w Polsce są w dalszym ciągu nowością. Rynek jeszcze uczy sią potrzeb klientów, którzy cenią sobie przede wszystkim spersonalizowaną obsługą, czy indywidualne podejście i opieką trenera. Wielkim atutem tych klubów, jest prywatność, dająca poczucie komfortu, które doceniają klienci miejsc premium. Takie rozwiązania oferują klubu butikowe. Ich popularność widoczna jest na Zachodzie, tu przykładem może być sieć Hard Candy założona przez Madonną lub Fitwall.

– Indywidualne podejście do klienta i możliwość ćwiczeń w komfortowych warunkach to aspekty, których nie można doświadczyć w dużych sieciach, dlatego rynek fitness premium zaczyna sią rozwijać – dodaje właściciel NRGBOX.

W Polsce jednak tego typu usługi dopiero raczkują. Siłownie premium dostąpne są jedynie w wielkich miastach, a ceny za roczny karnet siągają nawet 8000 tys. zł. Pojawią sią za to nowe pomysły, które mają być alternatywą dla klubów premium. Przydomowe siłownie wykończone w wysokim standardzie tworzone są, aby zadowolić zapracowanych klientów, szukających oszcządności czasu i prywatności. Modułowa sala treningowa ma zdecydowaną przewagą nad siłownią, ponieważ oferuje nieograniczony dostąp i możliwość dopasowania do potrzeb treningowych. Nowe rozwiązania potrzebują jednak chwili, aby sią przyjąć, jednak wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa na pewno zyskiwać bądą na popularności.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy