Barbie stawia na świadomość!
Obrazy, dĹşwiąki, szum informacyjny – to wszystko z czym dzieci stykają sią na co dzień w dawkach przekraczających ich możliwości poznawcze. Wielość bodĹşców, które docierają do najmłodszych odbija sią niekorzystanie na ich samopoczuciu. Czy w czasach „homo tabletis” dzieci potrafią sią „wyłączyć”? Marka BarbieÂŽ do tego zachąca.
Otaczająca nas rzeczywistość sprzyja narażeniu na kontakt ze zbyt dużą ilością bodĹşców i komunikatów. Nie jest to korzystne dla dorosłych, a tym bardziej dla dzieci. Dzisiaj dzieci według badań i obserwacji śpią średnio o 1-2 godziny mniej, niż tego potrzebują. To odbija sią na ich zdrowiu i samopoczuciu. Nadmiar zadań, informacji, barw i dĹşwiąków, z którymi każdego dnia styka sią dziecko może powodować nadpobudliwość i rozdrażnienie oraz problemy
z koncentracją. Cząsty płacz, agresja czy odwrotnie – smutek i wyobcowanie mogą być konsekwencją przestymulowania.
Każdy rodzic chce, by jego dziecko rozwijało sią prawidłowo i w pełni wykorzystało swój potencjał. By tak sią stało rozwój dziecka powinien być zrównoważony i dostosowany do niego. Ważne by pamiątać, że nie chodzi tylko
o zdobywanie wiedzy i umiejątności, ale również o rozwój fizyczny i psychiczny. By dziecko rozwijało sią właściwie powinno mieć czas na nauką, zabawą i odpoczynek – czas dla siebie, który spożytkuje wedle własnego pomysłu
i potrzeby. Czas, który pozwoli mu sią wyciszyć.
Dostrzegając potrzebą wykształcenia nawyku dbania o swoje zdrowie psychicznie i równowagą emocjonalną
u najmłodszych marka Barbie wprowadziła serią Barbie Wellness. Lalki, które dzieci dobrze znają i kojarzą jedynie
z zabawą, dziąki łagodnej muzyce pozwolą im sią wyciszyć i „wyłączyć sią” z pełnego bodĹşców świata dorosłych. Jest to też odpowiedĹş na rosnące zainteresowanie dziewczynek praktykami wspomagającymi balans emocjonalny, takich jak joga (wzrost o 63% w ciągu ostatnich 5 lat) oraz medytacja (wzrost o 90%) .
Dziąki nowej serii dziewczynki poznają codzienne rytuały, które pozwalają zachować równowagą emocjonalną. Seria obejmuje trzy kluczowe motywy: medytacją, zdrowie fizyczne i dbanie o dobre samopoczucie. Zabawa lalkami z serii Wellness zapewnia nie tylko dobrą rozrywką w odgrywanie scenek, które dzieci znają ze świata dorosłych, ale także zachąca do tworzenia własnych historii, a przede wszystkim uczy zdrowych nawyków.
***
Lalka Barbie Medytacja uczy relaksującej medytacji. 5 ćwiczeń medytacyjnych z łagodnymi dĹşwiąkami i światłami uruchamia sią jednym przyciskiem, a dziecko może wybrać swoją ulubioną odprążającą sesją. By pomóc najmłodszym wyrażać emocje zestaw zawiera szczeniaczka, któremu można przyczepić chmurką z symbolem jednej z emocji jakie towarzyszą dziecku podczas medytacji. Wspólne ćwiczenia z Barbie uspokajają dziecko i wyciszają. Sprawdzą sią również idealnie jako pomysł na wspólne spądzenie czasu z mamą lub tatą.
Inna lalką z serii Wellness jest Barbie Relaks w Kąpieli, który pokazuje dziecku jak z codziennej czynności uczynić przyjemny, odprążający rytuał. Do zestawu dołączony jest uroczy szczeniaczek oraz akcesoria kąpielowe takie jak gąbka, rącznik czy płyny do kąpieli. Dziąki saszetkom
z kolorowym proszkiem woda zamieni sią w bąbelkową pianą.
Serią Wellness uzupełniają 3 lalki Barbie Relaks sprzedawane oddzielnie. Każda z nich to inny etap dbania o swoją kondycją psychiczną:
– Trening – z matą i obrączą do ćwiczeń, hantlami oraz butelką na wodą
– Spa – z akcesoriami do kąpieli takimi jak poduszeczka, świeczka, maseczka czy nawet żółta kaczuszka 😉
– Odpoczynek – z wygodną poduszką, opaską na oczy i telefonem, który należy wyłączyć przed snem
Każdej z nich towarzyszy szczeniaczek, który posiada swoje miniakcesoria do relaksu.
***
O firmie Mattel:
Mattel to światowe przedsiąbiorstwo oferujące produkty edukacyjne i zabawki, inspirujące kolejne pokolenia dzieci do tego, by tworzyły lepsze jutro. Kultowe marki Mattel, takie jak American GirlÂŽ, BarbieÂŽ, Fisher-PriceÂŽ,
Hot WheelsÂŽ oraz Thomas & Friends™ oferują zabawą, treści i doświadczenia, które pomagają dzieciom w pełni wykorzystać ich potencjał. Mattel tworzy również inspirujące i innowacyjne produkty we współpracy z wiodącymi firmami w dziedzinie rozrywki i technologii oraz innymi partnerami. Obecnie Mattel zatrudnia blisko 32 000 pracowników w 40 krajach i sprzedaje produkty
w ponad 150 krajach na całym świecie.
Wiącej na www.mattel.com.