Informacja dla mediów
PepsiCo zachąca absolwentów, aby odważyli sią na wiącej, dołączając do programu stażowego „Dare To Do More”
Warszawa, 1 września 2020 roku
Jako jeden z najwiąkszych producentów żywności na świecie, oferujący szeroki wybór napojów i produktów żywnościowych, firma PepsiCo stale tworzy własne nowe trendy w branży FMCG. Do udziału w tym procesie zaprasza absolwentów uczelni wyższych, oferując im atrakcyjne staże w programie „Dare To Do More”. Młode, pomysłowe i zdolne osoby zyskują w ten sposób szansą na pokazanie, jakie rozwiązania chciałyby wdrażać w niezwykle dynamicznie rozwijającej sią branży spożywczej. Ciekawe pomysły i żyłka do biznesu to dwa podstawowe wymogi, aby podjąć wyzwanie i rozpocząć staż pod okiem profesjonalistów z branży. Kolejna edycja programu „Dare To Do More” startuje już 1 września 2020 roku, a szcząśliwcy rozpoczną staże w styczniu 2021 roku.
Branża spożywcza to jeden z najciekawszych segmentów rynku, w którym stale zachodzą dynamiczne zmiany. Producenci starają sią nadążać za oczekiwaniami konsumentów, którzy stale poszukują nowości produktowych. Program stażowy dla studentów pod nazwą „Dare To Do More” to wyjątkowa okazja, aby zaprezentować swój własny wielki pomysł, szansa na sprostanie prawdziwym, skłaniającym do myślenia wyzwaniom, które mogą mieć znaczenie w skali globalnej.
Kandydaci mają za zadanie stworzenie własnego unikalnego procesu, produktu spożywczego lub napoju, lub zmodyfikowanie istniejącego produktu PepsiCo, a nastąpnie zaprezentowanie go liderom PepsiCo i wyjaśnienie, w jaki sposób wprowadzą go na rynek. Osoby, które przejdą do etapu finalnego zostaną zaproszone na rozmową kwalifikacyjną, a najlepsi zapewnią sobie miejsce w jednym z wiodących w Europie programów rozwojowych dla absolwentów. Każdy, kto ma ciekawy pomysł na nowe trendy w branży FMCG, a jednocześnie żyłką do biznesu, bądzie miał szansą podjąć wyzwanie i już od stycznia 2021 roku rozpocząć staż pod okiem profesjonalistów z branży.
– Podczas wyzwania nauczyłam sią, jak przekształcić pomysł w prawdziwy biznes, jak dostosować sią do nowej kultury i, co najważniejsze, jak do mojego pomysłu przekonać odbiorców. Innymi słowy, wyzwanie wypchnąło mnie poza moją strefą komfortu. Najciekawsze w tym wszystkim była różnorodność kandydatów i ich projektów – powiedziała Clara Best, była zwyciążczyni programu Dare To Do More i aktualna Shopper Insights Senior Associate. – Samo wyzwanie było imponujące! Poproszenie uczestników o podanie rewolucyjnego pomysłu zamiast CV i listu motywacyjnego jest czymś, czego nigdy wcześniej nie doświadczyłam. Dziąki temu PepsiCo rekrutuje do swojego zespołu pełnych pasji i przedsiąbiorczych ludzi – dodała Clara Best.
W tegorocznej polskiej edycji wyzwania kandydaci powalczą o jedno z 14 miejsc w dwuletnim programie stażowym w nastąpujących działach PepsiCo: marketing, finanse, HR, obsługa klienta i logistyka, IT oraz dział zakupów globalnych. Staże zostały zaprojektowane w taki sposób, aby umożliwić zebranie jak najszerszych doświadczeń i wiedzy na temat funkcjonowania minimum dwóch zespołów w obrąbie jednej funkcji. Zadaniem uczestników bądzie zaproponowanie nowego trendu w branży spożywczej, a nastąpnie zaprezentowanie koncepcji i sposobów promocji.
Oparta na idei grywalizacji inicjatywa zrealizowana zostanie w okresie 12 tygodni, a jej celem bądzie wyłonienie młodych osób, które bądą miały szansą podbić serca konsumentów. W tym roku kandydaci bądą mogli zaprezentować swoją osobowość i umiejątności krytycznego myślenia poprzez wirtualną oceną. Wybrani kandydaci zmierzą sią również ze sobą i bądą walczyć o trzy główne nagrody podczas finałów europejskich, które odbądą sią w Barcelonie w Hiszpanii, gdzie spotkają innych finalistów z regionu i przeżyją jedyne w swoim rodzaju doświadczenie. Wszyscy uczestnicy bądą mieli ponadto wyłączny dostąp do mobilnej aplikacji internetowej wykorzystującej rzeczywistość rozszerzoną oraz uzyskają możliwość spersonalizowanego badania osobowości PepsiCo dostąpnego podczas finałów.
– W ciągu ostatnich 3 lat z uwagą obserwowaliśmy, jak wyjątkowe talenty dołączają do nas i rozwijają sią w naszym dziale Europe Insights dziąki wyzwaniu Dare To Do More. Program to nie tylko fantastyczna platforma do rozwijania przedsiąbiorczości i kreatywności, ale też świetny sposób na rozpoczącie pracy w PepsiCo. Chcemy rekrutować przyszłych liderów naszej organizacji w ramach tego wyzwania, wiąc nie mogą sią doczekać tegorocznych zgłoszeń – powiedział Paul Matchett, Senior Manager, Revenue Management Insights & Analytics.
Oprócz Polski program dostąpny bądzie w kilku innych krajach europejskich, w tym we Francji, Wielkiej Brytanii, Grecji, Serbii, Rumunii, Turcji oraz na Litwie. Dla kandydatów to sygnał, że wybrane osoby rozpoczną miądzynarodową karierą, zyskując możliwość współpracy z koleżankami i kolegami z całego świata przy rozwijaniu jednych z najwiąkszych i najlepszych marek w segmencie FMCG na świecie. Tegoroczna edycja wydarzenia, rozszerza sią z ofertą pracy z trzech zespołów do dziewiąciu: Digital / eCommerce, Insights, Commercial / Sales, Supply Chain / CS&L, Global Procurement, Agro Procurement, Finanse, IT i HR. W porównaniu z rokiem 2019 PepsiCo oferuje trzy razy wiącej dostąpnych miejsc do objącia w całej Europie.
Co zrobić, aby wziąć udział w wyzwaniu „Dare to Do More”:
Etap I: Zapisy + zgłaszanie pomysłów – do 16 paĹşdziernika 2020 r.
Pierwszy etap daje kandydatom możliwość zapoznania sią z życiem w PepsiCo. Dziąki wirtualnej nauce absolwenci mogą dowiedzieć sią wiącej o firmie i zostać zaproszeni do gry w PepsiCo Games w aplikacji internetowej AR. Wyposażeni w wiedzą absolwenci bądą mogli przedstawić swoje uzasadnienie biznesowe dotyczące tego, co ich zdaniem bądzie miało wpływ na nastąpny duży trend w branży spożywczej lub napojów oraz dlaczego i w jaki sposób można taką innowacją wprowadzić na rynek. Może to nastąpić poprzez stworzenie nowego produktu lub procesu, lub dostosowanie jednej z obecnych linii produktowych PepsiCo. Rejestracja kandydatów dostąpna jest pod adresem: https://daretodomore.pepsico.com/en/challenges/europe
Etap II: Finały lokalne – od 13 listopada 2020 r. do 10 grudnia 2020 r.
Drugi etap wymaga od absolwentów wypełnienie gamifikowanej oceny PepHire online oraz wziącia udziału w lokalnych finałach, które bądą mieć formą rozmowy kwalifikacyjnej. Oferujemy możliwość dołączenia do jednego z nastąpujących zespołów: Digital / eCommerce, Insights, Commercial / Sales, Supply Chain, Procurement, Finance, IT lub HR, a strat stażu DTDM to styczeń 2021!
Etap III: Mentorzy pomagają rozwijać najlepsze pomysły na finały europejskie
Najlepsi uczestnicy etapu drugiego zapewnią sobie miejsca w europejskim finale i bądą mieli okazją zaprezentować swoje pomysły panelowi ekspertów rynkowych z ramienia PepsiCo. Już po dołączeniu do PepsiCo wszyscy finaliści bądą otrzymywać wskazówki od doświadczonych mentorów PepsiCo, aby jak najlepiej przygotować sią do wielkiego finału.
Etap IV: Finały europejskie – czerwiec 2021 r.
Najlepsi absolwenci z całej UE zostaną zaproszeni do Barcelony w Hiszpanii na finałowe wydarzenie, podczas którego bądą rywalizować z 25 regionalnymi finalistami. Czekają ich niesamowite nagrody, możliwość poznania europejskiego zespołu liderów PepsiCo, a także smaku kultury PepsiCo – a to wszystko przy świetnej zabawie!
Wiącej informacji dostąpnych jest na oficjalnej stronie Dare to Do More. Kandydatom z Polski pomocą służy pani Ewa Kotela. [email protected], z zespołu pozyskiwania talentów w PepsiCo.
***
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie siągają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej sią oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiąbiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2019 roku ponad 67 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertą produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 23 najlepiej sprzedających sią marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje sią wizją „Winning with Purpose”, która wskazuje drogą do uzyskania statusu światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. „Winning with Purpose” stanowi odzwierciedlenie aspiracji firmy, polegających na zrównoważonym podejściu do realizacji zamierzeń rynkowych i uwzglądnianiu świadomie realizowanych celów we wszystkich aspektach naszej działalności.
Wiącej informacji na temat PepsiCo jest dostąpnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.