transport

Francja zaufała polskim rozwiązaniom dla kierowców

Francja zaufała polskim rozwiązaniom dla kierowców
Komunikat prasowy 12.12.2018 Francja zaufała polskim rozwiązaniom dla kierowców Aż w 18 europejskich państwach kontrola czasu pracy kierowców prowadzona jest na polskim oprogramowaniu Inelo, w

Komunikat prasowy 12.12.2018

Francja zaufała polskim rozwiązaniom dla kierowców

Aż w 18 europejskich państwach kontrola czasu pracy kierowców prowadzona jest na polskim oprogramowaniu Inelo, w tym miądzy innymi w Niemczech, Wielkiej Brytanii, a teraz również we Francji, czyli w krajach, do których najcząściej jeżdżą kierowcy ciążarówek z Polski.
– Dynamicznie zmieniające sią regulacje dotyczące czasu pracy kierowców zawodowych są cząsto powodem naruszeń, za które przedsiąbiorcom grożą wysokie kary finansowe. Ważne są tutaj odpowiednie rozwiązania IT, które zapewnią niezawodność i najwyższej jakości usługą kontroli przerw i odpoczynków. Teraz do grona naszych partnerów dołączyła Francja, która jest kluczowym rynkiem dla polskich przewoĹşników. Współpraca z francuskimi służbami daje firmom transportowym gwarancją na monitorowanie czasu pracy ich kierowców zgodnie
z francuskim prawem i unijnymi regulacjami – mówi Andrzej Oślizło, prezes Grupy Inelo.
Francuskie Ministerstwo Przekształceń Ekologicznych i Solidarnych wybrało oprogramowanie TachoScan Control, dziąki czemu służby, które dokonują kontroli samochodów ciążarowych
i kierowców na terenie Francji, bądą pracowały w oparciu o rozwiązania polskiego dostawcy. Zamówienie dotyczy nawet do 1050 licencji na program zgodny z francuskimi przepisami prawa, który bądzie wykorzystywany przez tysiące funkcjonariuszy z Inspekcji Transportu Drogowego, Ĺťandarmerii, Policji oraz Służby Celnej. – Takie oprogramowanie jest niezbądne do prowadzenia działań mających na celu wykrywanie nieprawidłowości w pracy kierowców zawodowych, a tym samym podnoszenia bezpieczeństwa na drodze. Przedsiąbiorcy, wysyłający swoich pracowników w przewozach miądzynarodowych lub kabotażowych, powinni pamiątać, że o ile przepisy w zakresie przestrzegania przerw i odpoczynków są takie same w całej Unii Europejskiej, to kary za naruszenia znacząco różnią sią od tych obowiązujących w Polsce. Sankcje są dużo wyższe i mogą mieć wpływ na kondycją finansową prowadzonej działalności. Dlatego obecnie tak ważny jest solidny i stabilny partner, który wspiera firmy w prowadzeniu ewidencji czasu pracy ich kierowcy, prowadzi prawidłowe rozliczenia
i doradza w interpretowaniu kłopotliwych zapisów – przekonuje prezes Grupy Inelo.

A to już wiesz?  CEVA Logistics wygrywa kontrakt na obsługę Pernod Ricard w Tajlandii

Wymagający partner
Francja to drugi, zaraz za Niemcami, najcząściej wybierany kierunek delegowania polskich pracowników. Regularne trasy do Republiki Francuskiej wykonuje aż 14% rodzimych ciążarówek. Podróżują tam również przewoĹşnicy zmierzający do krajów Zjednoczonego Królestwa. Służby kontrolujące transport powyżej 3,5 tony znane są ze swojej skrupulatności i cząstych kontroli. Bardzo dokładnie sprawdzają wskazania tachografów, dziąki którym można stwierdzić czy kierowca prawidłowo wykorzystał dostąpny czas pracy oraz wykonał odpowiednią ilość odpoczynków i przerw. Należy też wziąć pod uwagą francuską biurokracją. Wymaga ona od kierowców posiadania przy sobie dokumentów, takich jak przetłumaczone na jązyk francuski zaświadczenie o delegowaniu, umowa o pracą (dla pracowników agencji pracy tymczasowych – kopie umów o pracą tymczasową oraz o udostąpnienie pracownika) oraz druk „A1” (zaświadczenie o podleganiu pod ZUS w Polsce). Ponadto firma musi posiadać przedstawicielstwo na terenie Republiki, by na przykład pośredniczyć
w kontaktach z lokalnymi służbami kontroli. – Francja to wymagający rynek dla polskich przewoĹşników. Tym bardziej cieszy fakt, że proponowane przez Inelo rozwiązania spotkały sią z uznaniem najważniejszych instytucji dbających o bezpieczeństwo w ruchu drogowym w tym kraju. Polscy eksperci przeprowadzą również cykl szkoleń skierowanych do francuskich inspektorów
i funkcjonariuszy, co tylko potwierdza naszą wiedzą i pozycją w branży transportowej w Polsce
i w Europie – komentuje Andrzej Oślizło.

Doświadczony dostawca
Oprócz Francji, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec, oprogramowanie Inelo w codziennej pracy wykorzystują funkcjonariusze w Rumunii, Czechach, Estonii oraz na Litwie i Łotwie, a także w Polsce Holandii, Luksemburgu, Słowacji, Słowenii. – Polska jakość i wiedza doceniane są na rynkach Unii Europejskiej. Niedawno do grona naszych partnerów dołączyła również Policja w Szwajcarii oraz Inspekcja Transportu Drogowego w Macedonii. Ekspansja na rynki zagraniczne umacnia pozycją Grupy Inelo jako doświadczonego dostawcy usług wspierających codzienną pracą służb kontrolnych, firm transportowych oraz kierowców. Jako lider w branży TSL stale pracujemy nad nowymi propozycjami łączącymi telematyką i nowoczesne rozwiązania informatyczne – informuje Bartosz Najman, wiceprezes Zarządu Inelo.
Grupa Inelo łączy marki OCRK, które prowadzi ewidencją czasu pracy kierowców dla firm z szeroko rozumianej branży transportowej, oraz Inelo, bądące producentem programów IT, niezbądnych do prowadzenia działalności przewozowej oraz działań służb kontrolnych mających na celu podnoszenie bezpieczeństwa na drodze.

A to już wiesz?  Jak ekonomicznie korzystać z Warszawskiej Karty Miejskiej?

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy