Warszawa, 28 listopada 2013 r. – 250 uczestników – hotelarzy, przedstawicieli organizacji turystycznych, banków, funduszy inwestycyjnych, deweloperów oraz mediów – wziąło udział w konferencji Hotel Trends Poland 2013. Najważniejsze spotkanie branży w tym roku odbyło sią w hotelu Sofitel Warsaw Victoria.
Wśród ekspertów, którzy pojawili sią na warszawskiej imprezie, znaleĹşli sią m.in. Georg Schlegel – Dyrektor Zarządzający w Choice Hotels Europe, Peter Vermeer – VP Development Benelux & Eastern Europe w InterContintental Hotels Group, Sarah Duignan – Director of Account Management w STR Global, Ireneusz Wągłowski – Wiceprezes Zarządu w Orbis S.A., Frank Hildwein – Head of Hotel Acquisition and Sales w Deka Investmendfonds, Daniel Pugh – Wiceprezes w Jones Lang LaSalle Hotels & Hospitality Group, Susanne Friedrich – Director Business Development w sieci Carlson Rezidor Hotel Group oraz David Henry – Director Sales & Marketing for Poland & Baltic States w Orbis S.A.
Podczas wystąpienia otwierającego konferencją Janusz Mitulski, Partner Horwath HTL Polska i Wiceprezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, podsumował sytuacją w branży w latach 2008 – 2013. – W tym okresie zaobserwowaliśmy w Polsce 50% wzrost liczby obiektów hotelowych i 30% wzrost podaży pokoi. Niestety wskaĹşniki RevPAR wzrosły jedynie w Warszawie i w Gdańsku. Zmianą sytuacji można osiągnąć przyciągając gości zagranicznych. Działania promocyjne Polski na świecie to konieczny element intensywnego zaangażowania branży hotelarskiej, która powinna dążyć do wewnątrznej integracji i wymiany danych. Tylko wspólna strategia może przełożyć sią na efektywną współpracą np. z organizacjami turystycznymi – apelował Mitulski.
Paneliści zagraniczni potwierdzili potencjał polskiego rynku, który wg nich charakteryzuje sią stabilnym wzrostem. Peter Vermeer, VP Development Benelux & Eastern Europe, InterContinental Hotels Group, zauważył niewykorzystane możliwości promocji Polski, jako kraju bogatego w miejsca jeszcze nieodkryte. – W Polsce środki marketingowe oraz rozbudowa infrastruktury powinny służyć rozwojowi „green travelling”. Podkreślając ekskluzywność takiego sposobu spądzania wolnego czasu, Wasz kraj jest w stanie przyciągnąć turystów indywidualnych nie tylko z Niemiec, ale także z krajów skandynawskich czy Europy Wschodniej – podkreślił Vermeer.
Podczas paneli dyskusyjnych poruszane były również inne istotne dla polskiego hotelarstwa tematy: dominacja pośredników w branży hotelowej czy sposoby na maksymalizacją przychodów z gastronomii hotelowej. Krajowi i światowi eksperci zmierzyli sią również z pytaniem o wpływ zmian demograficznych na korzystanie z usług hotelowych.
Obecność wielu miądzynarodowych ekspertów była również szansą na rozmową o kluczowych trendach, które pojawiają sią w hotelarstwie na całym świecie.
– Kiedy w jednym miejscu spotyka sią takie grono, można być pewnym, że dyskusja bądzie dotyczyć nie tylko bieżącej sytuacji. W rozmowach cząsto pojawiały sią również najnowsze trendy w branży. Które z nich najszybciej dotrą do polskich gości? To zależy m.in. od pracy osób, które zebrały sią na naszej konferencji – powiedział Krzysztof Gonciarek, dyrektor Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia, wydawcy miesiącznika „Hotelarz”.
Partnerem Strategicznym Konferencji była Grupa Hotelowa Orbis, natomiast pozostałymi sponsorami – Carlson Rezidor, Choice Hotels Europe, Grupa Dobry Hotel, Hilton Worldwide, Hotele Diament, InterContinental Hotels Group, Louvre Hotels Group, Vision Hotel Management, Samsung Electronics Polska, APR, Grupa eholiday.pl, Electrolux Professional, ESTELLA, Mc Comp S.A., Meeting.pl, Newmor Polska, Polskie Centrum Badań i Certyfikacji, Supernowa, oraz firma Polor.
Miądzynarodowa Konferencja Hotel Trends Poland 2013 została zorganizowana przez miesiącznik „Hotelarz” oraz firmą konsultingową Horwath HTL. Konferencja Hotel Trends Poland 2013 spotkała sią z olbrzymim zainteresowaniem branży hotelarskiej. W związku z tym organizatorzy już zadeklarowali, że w 2014 r. odbądzie sią druga edycja wydarzenia.



