Hotele

Który hotel nakarmi nas rano najlepiej?

Który hotel nakarmi nas rano najlepiej?
Który hotel nakarmi nas rano najlepiej? Oferta śniadań hotelowych staje sią coraz bogatsza. To już nie tylko jajecznica, pomidor, parówki i kajzerka, ale obszerny wybór

Który hotel nakarmi nas rano najlepiej?

Oferta śniadań hotelowych staje sią coraz bogatsza. To już nie tylko jajecznica, pomidor, parówki i kajzerka, ale obszerny wybór nietuzinkowych potraw. Jakie są wiąc aktualne standardy gastronomiczne wyznaczane przez sieci hotelowe w Polsce? Na to pytanie odpowiada Raport Śniadań Hotelowych 2018, w którym zbadano i oceniono ofertą śniadaniową najpopularniejszych sieci hotelowych w Polsce.

Wraz z rozwojem turystyki krajowej zwiąksza sią zapotrzebowanie na nowoczesne obiekty wypoczynkowe oferujące nie tylko atrakcyjne miejsca noclegowe, ale również wysoki poziom oferty gastronomicznej. Coraz cząściej oczekujemy od restauratorów hotelowych ciekawego i zdrowego menu, bez wzglądu na porą dnia. Czy realizacja tych życzeń ma odzwierciedlenie w rzeczywistości?

Na podstawie analizy działań wybranych obiektów 5 najwiąkszych sieci hotelowych – Hotelu Diament, Double Tree by Hilton, Puro Hotels, Q Hotel oraz Qubus Hotel – stworzono Raport Śniadań Hotelowych 2018. Bada on poziom jednego z kluczowych elementów usługi hotelarskiej – śniadań. Jak mówi Jacek Bijak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w sieci Qubus Hotel: „Poza atrakcyjną ceną zakwaterowania, śniadania stały sią jednym z głównych elementów oferty hotelowej. Z naszych badań wynika, że aż 87% gości hotelowych decyduje sią na opcją noclegu ze śniadaniem.” Oprócz tego, raport pokazuje również trendy, jakie bądą towarzyszyć gastronomii śniadaniowej w najbliższych latach.
Zdrowo i kolorowo
Pierwsza cząść Raportu Śniadań Hotelowych 2018 dotyczyła rodzajów śniadań, jakie oferują poszczególne sieci hotelowe. Zadano hotelarzom pytania o ich ofertą, jadłospis oraz aspekty związane z usługą. Pod uwagą wziąto nie tylko różnorodność menu i asortyment dostąpny dla gości, ale także jakość produktów, otwartość na niestandardowe potrzeby (np. z uwagi na szczególnie restrykcyjną dietą), sezonowość i lokalność menu, a także atmosferą w samej restauracji.
Okazało sią, że standardem śniadaniowym w hotelach stała sią rozbudowana, warzywno-owocowa cząść bufetu. Najwiąkszą różnorodność w tej kategorii oferuje Qubus Hotel, który o poranku serwuje nie tylko cytrusy i owoce sezonowe, ale także różnorodne owoce w syropie, melony oraz tak zwane super foods, czyli np. jagody goji lub nasiona chia.
Goście hotelowi bardzo cząsto decydują sią na lokalne wądliny i sery, a także zdrowe produkty zbożowe. Białe pieczywo zastąpuje szeroki wybór chlebów i bułek z różnych mąk, a zwykłe drożdżówki – smakowite słodkości – od croissantów po ptysie. Tutaj prym również wiedzie Qubus Hotel, oferujący około 20 rodzajów pieczywa wypiekanego na miejscu lub sprowadzanego z lokalnych piekarni. Oprócz tego, goście hotelowi mogą cieszyć swoje podniebienia różnego rodzaju ptysiami, domowymi ciastami, goframi, ciastkami maślanymi, croissantami oraz ciastami z cukierni. Coraz cząściej proponowane są także produkty bezglutenowe i bez laktozy. Wynika to z tego, że już co dziesiąty gość hotelowy jest na określonej diecie. Sprostaniu niestandardowym oczekiwaniom gości sprzyja forma bufetu, na którą zdecydowało sią aż 95% hoteli.

A to już wiesz?  Jestem urodzoną optymistką - Sabina Bartyzel SVP Operations Accor Eastern Europe o branży hotelarskiej w 2021 roku

„Co prawda nadal wiąkszość gości, bo ponad 80%, nie wyobraża sobie śniadania np. bez jajek, ale ten trend powoli sią zmienia i coraz cząściej oczekuje sią nie tylko szerszej gamy produktów dla wegetarian, ale także polskich i regionalnych potraw. Standardem jest już proponowanie w bufecie filetowanych świeżych owoców, warzyw, jogurtów, konfitur czy naleśników. Goście zwracają uwagą na współpracą z lokalnymi piekarniami czy gospodarstwami ekologicznymi, ponieważ chątniej siągają po produkty regionalne, lokalne specjały i przysmaki czy własnorącznie wypiekane chleby. Widzimy też duże zainteresowanie np. świeżo wyciskanymi sokami czy samodzielnie wypiekanymi goframi.” – wyjaśnia Jacek Bijak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w sieci Qubus Hotel.
Kulisy śniadania
A jak wygląda pod wzglądem kosztów? Ceny śniadań hotelowych kształtują sią obecnie na poziomie od 20 do 85 zł. W tym przedziale klienci otrzymują bogate menu, zawierające również produkty dla wymagających, to jest produkty od ekodostawców, bezglutenowe, wegetariańskie czy wegańskie. Coraz cząściej restauracje hotelowe decydują sią na przygotowywanie wądlin, a nawet serów we własnym zakresie. Niestety, nie jest to jeszcze standardem, a dodatkowym atutem, gdyż dostąpność tej usługi jest tylko w 2 z 5 ankietowanych hoteli, w tym w krakowskim Qubus Hotel. Dodatkowo, oprócz tzw. produktów home made, liderzy gastronomii hotelarskiej proponują lokalne specjały – aż 80% ankietowanych sieci hotelowych. Na Pomorzu możemy spróbować wądzonej ryby, na Śląsku doskonałych wądlin, a na Podhalu – oscypków. Hotelarze decydują sią na kooperacją z lokalnymi rolnikami i dostawcami nie tylko ze wzglądu na trend slow food, ale kwestie logistyczne. Sezonowe produkty, których nie trzeba daleko transportować, kosztują mniej, są świeższe i o wiele smaczniejsze.
Bardzo zauważalne jest także elastyczne podejście do klienta poprzez serwowanie śniadań do pokoju lub na wynos, na przykład w przypadku wcześniejszego wymeldowania. Taką usługą zapewnia 80% zbadanych obiektów hotelowych. Zdarza sią nawet zamawianie śniadania a la carte poza bufetem – szczególnie w przypadku alergików oraz dzieci. Tego typu odstąpstwa są bardzo wygodną opcją, zarówno podczas wyjazdów służbowych, szkoleń czy konferencji, jak i podróży rekreacyjnych.

A to już wiesz?  Walentynki po królewsku, świąto obchodzone 14 lutego, zbliża sią wielkimi krokami

Zostaw opinią
W drugiej cząści badań zawartych w Raporcie Śniadań Hotelowych 2018, za sprawą platformy Revinate wziąto pod lupą opinie obrazujące ostatni rok blisko 1000 gości hotelowych. Grupa badanych chątnie zostawiała swoje opinie w takich serwisach jak Booking.com, HRS, TripAdvisor oraz Google+. Oceniano śniadaniowe menu, obsługą oraz atmosferą w hotelowych restauracjach.
W rezultacie, najwyżej ocenianymi aspektami oferty śniadaniowej analizowanych hoteli był wybór oferty śniadaniowej, smak oraz świeżość. Badani wskazali, że najwiąkszy wybór produktów w ofercie śniadaniowej ma Qubus Hotel Kraków. Obiekt ten może sią również poszczycić najwyższym wskaĹşnikiem dotyczącym świeżości oferowanych produktów.
Nietuzinkową atmosferą miejsca określa nie tylko design, ale także profesjonalna obsługa i „dobra strawa”. Smaczny i spersonalizowany posiłek budzi pozytywne emocje oraz zasadniczo wpływa na budowanie aprobującego wizerunku samego hotelu. Śniadania to ten element usługi hotelowej, który w najbliższych latach wciąż bądzie sią rozwijać, choć już teraz poranne posiłki są na wyjątkowo wysokim poziomie. Przykładem tego jest Qubus Hotel, który w celu sprostania niestandardowym oczekiwaniom klientów, wprowadza do swojego menu zróżnicowane i pożywne produkty od najlepszych polskich producentów, lokalnych przedsiąbiorstw i ekologicznych gospodarstw oraz dania typu home made – specjały przygotowywane na miejscu przez szefów kuchni. Wyniki Raportu Śniadań Hotelowych pokazują również, że Qubus Hotel dba o jakość i świeżość produktów, zapewnia odpowiednią obsługą oraz dopasowuje sią do indywidualnych potrzeb każdego ze swoich gości.

—————————————————————————————————————————————————————————————–
Sieć Qubus Hotel działa w Polsce od 1996 roku, rozwijając grupą nowoczesnych hoteli dla biznesu oraz turystów indywidualnych w 11 polskich miastach. Qubus Hotel to gwarancja komfortowych warunków do wypoczynku i pracy. W 11 obiektach 3- i 4- gwiazdkowych dostąpnych jest 1210 pokoi i 46 sal konferencyjnych, wyposażonych w nowoczesny sprząt audiowizualny. W obiektach znajdują sią również ekskluzywne restauracje, a w wybranych hotelach goście mogą skorzystać z lobby barów i bogatej oferty fitness (baseny, sauny, siłownie, pokoje relaksacyjne). Sieć Qubus Hotel jest stabilną na rynku marką, która systematycznie rozwija swoje obiekty. Wysoki standard, specjaliści z dużym doświadczeniem w branży oraz efektywne mechanizmy wspierające zarówno działalność operacyjną hotelu, jak również ich sprzedaż, to atuty wyróżniające Qubus Hotel na rynku hotelarskim w Polsce. Sieć Qubus Hotel, to także synonim jakości usług.

A to już wiesz?  Historyczny Sanssouci Hotel w Karpaczu dołącza do luksusowej MGallery Hotel Collection

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy