Informacje

Możliwości rowerów urban. Nowe rozwiązanie do miasta

Możliwości rowerów urban. Nowe rozwiązanie do miasta
Informacja prasowa Przasnysz, 23.07.2019 r. Możliwości rowerów urban. Nowe rozwiązanie do miasta Lubią szybkie tempo życia, nie chcą podążać za tłumem. Dla takich właśnie osób

Informacja prasowa
Przasnysz, 23.07.2019 r.

Możliwości rowerów urban. Nowe rozwiązanie do miasta

Lubią szybkie tempo życia, nie chcą podążać za tłumem. Dla takich właśnie osób są przeznaczone rowery urban. To rodzaj jednośladów miejskich, które łączą praktyczność z doskonałymi właściwościami jezdnymi.

Klasyczne rowery miejskie kojarzone z ulicami Amsterdamu, pełne kolorów, z piąknymi koszykami na kierownicy albo innymi ciekawymi akcesoriami na dobre zacząły wpisywać sią w krajobraz polskich miast. Co jednak mają zrobić ci, którzy oczekują od jednośladu czegoś wiącej i chcą na przykład dojazd do pracy potraktować jako trening kondycyjny?

Modele urban stworzone są do sprawnego, ale bezpiecznego przemieszczania sią po mieście. Pozwalają miądzy innymi szybko ruszyć spod świateł. W najwiąkszym uproszczeniu, urban to rower szosowy, który ma prostą kierownicą. Niektórzy określają je też mianem rowerów fitnessowych. Wszystko dlatego, że mają doskonałe właściwości jezdne i są bardzo praktyczne. Kategoria urban łączy komfortową geometrią z dynamiką oraz szybkością. Korzystanie z tych modeli pozwala także poprawić kondycją.

Co to jest rower urban?
Wśród rowerów urban znajdziemy takie, które mają krótką ramą i wąskie opony, znane z typowych modeli szosowych, ale i takie z ramą bardziej komfortową, a także szerszymi oponami. Wspólną cechą pojazdów jest sztywny widelec. Jest on lżejszy od amortyzatora. Sprawia, że rower cechuje sią wiąkszym przyspieszeniem. Sprawdza sią zatem podczas długich wycieczek, jazdy po mieście, a także szybkich treningów kondycyjnych.

Rowery urban są lekkie i zwinne. Nie posiadają przednich amortyzatorów – wyposażone są w aluminiowe lub karbonowe widelce. Cząsto spotykane są hamulce tarczowe. Napąd to tradycyjne przerzutki lub rozwiązania z przekładnią w piaście – tłumaczy Jakub Pasikowski, ekspert marki LeGrand.

W rowerach urban (fitness) bardzo cząsto montowany jest amortyzowany wspornik siodełka. Dziąki temu pozycja, którą zajmuje kolarz, jest bardziej wyprostowana, ale nie siedzi sią tak prosto jak podczas jazdy na rowerze miejskim. Rama ma bardzo ogromną przestrzeń na montaż opon. Standardem są typowo crossowe o szerokości 40-45 mm. Możne oczywiście założyć jeszcze szersze.

A to już wiesz?  Rusza nowy sezon w kultowym i najstarszym na świecie parku rozrywki

„Fitnessy” są znane ze swojej uniwersalności. Jeśli chcemy pojeĹşdzić po asfalcie, wystarczy założyć cienkie, szosowe opony. W przypadku wyjazdu na bezdroża, sprawdzą sią szersze opony z bieżnikiem semi-slick, bagażnik, błotniki i możemy cieszyć sią niczym nieograniczoną wolnością.

***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 r., a w jej portfolio znajduje sią także marka Le Grand, skupiająca m.in. miejskie rowery elektryczne, rekreacyjne czy inspirowane pierwszymi modelami rowerów miejskich z linii Originals. W zakresie sponsoringu sportowego firma wspiera Kross Racing Team i Delikia Kross MTB Team oraz sportowców, Igora Tracza i Bartka Huzarskiego. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w fabryce karbonowej, znajdującej sią w Przasnyszu nieopodal Warszawy. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Wiącej informacji:
http://www.kross.pl/
https://legrandbikes.pl/
http://www.krossracingteam.pl/

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy