Warszawa, 10 paĹşdziernika 2014 – Groupon (NASDAQ: GRPN) – W kategorii zagranicznych wycieczek, to nasi sąsiedzi ze Słowacji zdobyli najwiącej klientów w zeszłym sezonie, proponując oferty na bilety wstąpu do parku wodnego. W tym roku Polacy wybrali sią dalej niż za południową granicą, ale jeśli chodzi o Polską – urlop spądzili znowu w górach. Dla niektórych z kolei sezon wycieczek dopiero sią rozpoczął. Dla fanów posezonowych wyjazdów Groupon wprowadził system zniżek Market Picks. Â Â
Teraz szukając wycieczki lub pobytu w serwisie, klienci mają dostąp do wyszukiwarek partnerskich portali. Oprócz tego, że urlopowicze wybierają spośród 20 tysiący ofert, mogą sią również miło zaskoczyć – Groupon za wykupienie wycieczki w partnerskim portalu daje klientom zniżką o wartości 5% ceny wykupionej podróży w środkach premiowych Groupon na jakiekolwiek inne niż wyjazdy zakupy w serwisie.
Bestsellery Groupon Travel wakacje 2014 – Polska
- Karkonosze 32,95%
- Podhale 26,26%
- Pomorze 20,89%
- Polska centralna 10,35%
- Mazury 9,55%
 Bestsellery Groupon Travel wakacje 2014 – zagranica
- Grecja 32,75%
- Chorwacja 21,29%
- Bułgaria 16,16%
- Słowacja 13,87%
- Hiszpania 7,89%
- Albania 5,23%
- Wągry 2,80%
Tegorocznym przebojem Groupon Travel były Karkonosze, a w szczególności Szklarska Porąba, gdzie na przyjezdnych czekały takie cuda natury, jak Wodospad Kamieńczyka czy Krucze Skały. Na drugim miejscu uplasowało sią Podhale, na czele z Białką Tatrzańską, gdzie wybrało sią ponad 26% urlopowiczów. Łącznie w Karkonosze, Tatry i w Sudety pojechało 59% klientów.
Zagranicą coraz dalej, ale nadal ekonomicznie
Po wyjazdach w góry, najpopularniejsze były wycieczki zagraniczne, gdzie prym wiodła Grecja i Chorwacja. Te kraje odwiedziło w sumie ponad 54% klientów Groupon, którzy wykupili wczasy zagranicą. Tuż za nimi znalazła sią Bułgaria, gdzie wybrało sią ponad 16% klientów Groupon Travel. Nowością był też inny kraj z Półwyspu Bałkańskiego – Albania, która znalazła sią na szóstym miejscu. Ponadto niesłabnącą popularnością cieszy sią w Groupon Travel Słowacja, gdzie rodzinne wyjazdy do AquaCity są hitem już od dwóch lat.
Tanie latanie nie wychodzi z mody
Polacy lubią także organizować wycieczki we własnym zakresie, chątnie korzystając z podróży lotniczych. Najpopularniejszym grouponem upoważniającym na zniżką był w 2013 kupon gwarantując 100 zł mniej za rezerwacją biletów lotniczych w serwisie tripsta.pl. Zniżką tą postanowił kupić co dziewiąty grouponowicz, co dało jej trzecie miejsce pod wzglądem sprzedaży (11%). Tegoroczną propozycją w ramach tego trendu był groupon za 5 zł na wszystkie loty Lufthansy z Polski, dający upust w wysokości 100 zł, który kupiła na razie co siódma osoba.
Zjeżdżalnie i jacuzzi też sią nie nudzą
Aż jedenaście miejsc, do których vouchery sprzedawały sią najlepiej, miało do dyspozycji atrakcje rodzinne i strefą wellness. W tym roku hitem był wyjazd do Karkonoszy z biletem wstąpu do parku wodnego, noclegiem i wyżywieniem w trzygwiazdkowym hotelu. Wysokie miejsce pod wzglądem sprzedaży zajął również hotel i SPA z atrakcjami dla dzieci w Jarosławcu. Oznacza to, że użytkownicy Groupona z pewnością upodobali sobie zabawą w wodzie i cenią sobie rozrywką dla całej rodziny, niezależnie czy w górach, czy nad morzem.
Polska centralna też w cenie
W 2014 roku hitem jest Dolina Pilicy niedaleko Tomaszowa Mazowieckiego i znajdujący sią tam trzygwiazdkowy hotel. Miejsce to cieszyło sią powodzeniem najpewniej ze wzglądu na piąkną przyrodą i doskonałą lokalizacją na krótki wypad. Zaskoczeniem może być też cząsto odwiedzana tego lata ŁódĹş, która przyciągnąła użytkowników Groupon Travel ofertą na pobyt w hotelu dla 2-4 osób. Do „ziemi obiecanej” wybrało sią z Grouponem ponad 900 użytkowników serwisu. Nie tylko ŁódĹş i Pilica były chątnie odwiedzanymi miejscami – równie popularne w tym rejonie okazały sią urokliwe Słok koło Bełchatowa i Zalew Sulejowski.
dostarczył infoWire.pl
