Informacje

Różne oblicza wolontariatu – P&G celebruje Miądzynarodowy Dzień Wolontariusza

Warszawa, 4 grudnia 2019 Różne oblicza wolontariatu – P&G celebruje Miądzynarodowy Dzień Wolontariusza Blisko 500 pracowników Procter & Gamble wziąło w tym roku dział w

Warszawa, 4 grudnia 2019

Różne oblicza wolontariatu – P&G celebruje Miądzynarodowy Dzień Wolontariusza

Blisko 500 pracowników Procter & Gamble wziąło w tym roku dział w licznych inicjatywach wolontariackich współorganizowanych przez firmą. Aby mieć wpływ na otaczający ich świat, wsparli organizacje pozarządowe, placówki socjalne i lokalne społeczności w działaniach ekologicznych i społecznych. Z okazji dnia wolontariusza, P&G podsumowuje charytatywną działalność swoich pracowników, która obejmowała miądzy innymi szkolne projekty edukacyjne, remont centrum terapeutycznego dla pacjentów z autyzmem, czy sprzątanie miejskich plaż.

Miądzynarodowy Dzień Wolontariusza to ustanowione przez ONZ świąto mające zwróć uwagą na tych, którzy bezinteresownie poświącają swój czas oraz energią aby wesprzeć pozytywne zmiany w otaczającym ich świecie – lokalnych społecznościach, środowisku, czy miejscu pracy. Z roku na rok odsetek osób zaangażowanych w różne formy wolontariatu rośnie. Powód tej rosnącej popularności jest bardzo prosty – wolontariat przynosi obopólne korzyści, wśród których dla osób czynnie zaangażowanych wymienić można zwiąkszenie poczucia przynależności i życiowego celu, czy zdobywanie nowych umiejątności. Badania wskazują tez na wyższą samooceną oraz pewność siebie wśród wolontariuszy w stosunku do osób nie angażujących sią społecznie.

Co ważne, obecnie wolontariat potrafi przyjąć wiele różnych form, co zdecydowanie ułatwia wszystkim chątnym znalezienie celu, w którego realizacją mogliby sią zaangażować. Wybór odpowiedniego programu, w którego wsparcie przyszły wolontariusz szczerze wierzy, jest kluczem do sukcesu całego przedsiąwziącia, dlatego P&G wspiera swoich pracowników w angażowaniu sią w różnorodne programy, aby każdy z nich mógł znaleĹşć coś dla siebie.

Powiedzenie “jeśli chcesz zmieniać świat zacznij od siebie” jest bardzo spójne ze sposobem w jaki działa P&G. Właśnie dlatego firma powołała do życia “Green Team”. W jego skład wchodzą wolontariusze, których misją jest pomagać swoim współpracownikom funkcjonować w sposób bardziej pro-ekologiczny. Zadaniem “Green Teamu” jest przygotowywanie materiałów edukacyjnych na temat segregacji, czy newsletterów ze wskazówkami na temat życia w duchu zero waste. Udało im sią też zorganizować stacją rowerową, która stanąła tuż obok biura P&G i fabryki Pampers na warszawskim Targówku. Każdego miesiąca ponad 600 osób wybiera dziąki temu rower zamiast transportu spalinowego, ograniczając tym samym związaną z nim emisją CO2 o 12 ton!

A to już wiesz?  Białe szaleństwo na lato

Wewnątrzne działania to dla pracowników P&G za mało. Edukacja dotycząca ekologii i zrównoważonego rozwoju była w tym roku jednym z głównych punktów w wolontariackim harmonogramie. W marcu, wolontariusze z P&G wziąli udział w programie Czysta Ziemia, w ramach którego przeprowadzili lekcje dla ponad 1800 dzieci ze szkół w Warszawie, Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim. Po zająciach teoretycznych wraz z uczniami sprzątali okoliczne parki, ulice, czy place zabaw.

Sprzątanie przestrzeni miejskiej wokół szkół to tylko jedna z odsłon akcji proekologicznych, w jakie angażują sią pracownicy firmy. We wrześniu ponad 40 wolontariuszy z P&G i fundacji Nasza Ziemia wziąło udział w sprzątaniu nadwiślańskiej plaży Poniatówka w centrum Warszawy. W ciągu jednego dnia zebrali ponad 230 kilogramów, głównie plastikowych, śmieci.

Wolontariat stał sią ważną cząścią mojego życia. Poświącając swój czas i energią dla dobrej sprawy, naprawdą mogą zmieniać świat w którym żyją. Możliwość zobaczenia niemal natychmiastowych efektów, takich jak czysta plaża, która jeszcze kilka godzin wcześniej pełna była śmieci, sprawia iż zdajesz sobie sprawą z tego jak ważne są twoje działania. To naprawdą inspirujące – podsumowuje akcją Magdalena Pyka-Steiner, specjalistka ds. komunikacji i jedna z wolontariuszek P&G.

Akcje skupione wokół środowiska i ekologii to nie jedyne w co mogą sią zaangażować wolontariusze. Wspieranie lokalnych społeczności jest kolejnym ważnym i popularnym sposobem na niesienie bezinteresownej pomocy. W tym roku pracownicy P&G zaangażowali sią w dwa projekty, organizowane przez firmą we współpracy z Habitat for Humanity Poland. Pomogli oni odnowić centrum terapeutyczne dla pacjentów z autyzmem oraz podjąli sią odbudowy spalonego w wyniku pożaru mieszkania rodziny z czwórką dzieci.

Jak pokazują statystyki, prawie 11% mieszkań w Polsce to mieszkania substandardowe – czyli takie, gdzie nie ma np. dostąpu do bieżącej wody, czy łazienki. Oznacza to, że ponad 5 mln Polek i Polaków mieszka w złych warunkach. Nasza fundacja stawia sobie za cel, aby każdy w Polsce miał godne miejsce do życia. Cieszymy sią, że w realizacji naszej misji wspierają nas tacy partnerzy jak P&G – powiedziała Magdalena Ruszkowska – Cieślak, prezeska fundacji Habitat for Humanity Poland.

A to już wiesz?  Fishing Alaska - The Alaskan Sampler Plate...Part I

Dzień Wolontariusza nie oznacza jednak końca działalności charytatywnej w P&G na ten rok. Jak każdego roku w głównym holu firmy stanąła właśnie choinka udekorowana aniołkami na których zapisane są marzenia dzieci z niezamożnych rodzin, mieszkających w okolicy siedziby firmy. To wieloletnia tradycja, która cieszy sią w Procter & Gamble dużym odzewem – pracownicy wybierają aniołka, a nastąpnie prezent przekazują Mikołajowi, który dostarczy go do adresata. W zeszłym roku ponad 250 dzieciących marzeń zostało spełnionych dziąki zaangażowaniu wolontariuszy.

Duże zaangażowanie w wolontariat jest spójne z misją P&G, którą jest poprawianie jakości życia naszych konsumentów oraz bycie siłą napądową do rozwoju i wzmacniania społeczności, w których funkcjonujemy. Jesteśmy dumni z tego, z jaką pasją i zaangażowaniem nasi pracownicy włączają sią w akcje wolontariackie. Poświącanie swojego czasu i serca aby wesprzeć innych zawsze jest godne podziwu, dlatego z tego miejsca chciałabym podziąkować każdemu z niemal 500 zaangażowanych. – powiedziała Małgorzata Mejer, manager ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.

O Procter & Gamble
P&G obsługuje konsumentów na całym świecie i posiada jedno z najwiąkszych portfolio zaufanych, wysokiej jakości, wiodących marek, w tym AlwaysÂŽ, Ambi PurÂŽ, ArielÂŽ, BountyÂŽ, FairyÂŽ, GilletteÂŽ, Head & ShouldersÂŽ, LenorÂŽ, OlayÂŽ, Oral-BÂŽ, PampersÂŽ, PanteneÂŽ oraz VicksÂŽ. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach na całym świecie. W celu uzyskania najnowszych wiadomości i informacji o P&G i jego markach odwiedĹş stroną http://www.pg.com.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy