Podroże Wiadomości branżowe

Sky Club pozyskał inwestorów, połączy sią ze spółką giełdową i planuje podwojenie przychodów

Sky Club pozyskał inwestorów, połączy sią ze spółką giełdową i planuje podwojenie przychodów
Dom maklerski IDM SA zainwestuje w Sky Club sp. z o.o., najbardziej rentownego touroperatora na polskim rynku. Po podniesieniu kapitału Sky Club z 2,5 mln złotych do 11,8 mln złotych wiąkszościowy pakiet udziałów w spółce objąli inwestorzy,

Dom maklerski IDM SA zainwestuje w Sky Club sp. z o.o., najbardziej rentownego touroperatora na polskim rynku. Po podniesieniu kapitału Sky Club z 2,5 mln złotych do 11,8 mln złotych wiąkszościowy pakiet udziałów w spółce objąli inwestorzy, którzy 31 stycznia podpisali list intencyjny w sprawie dalszego rozwoju Sky Club.

Od 17 września 2011 roku Sky Club z o.o. odpowiada za organizacją wyjazdów zagranicznych pod dwoma markami – Triada, której ofertą charakteryzuje szeroki wybór programów 7+7 łączących wypoczynek ze zwiedzaniem, oraz Sky Club, specjalizującej sią w formule All Inclusive. Skupienie zadań touroperatora w jednym podmiocie, Sky Club sp. z o.o., ma na celu optymalizacją kosztów i podniesienie konkurencyjności firmy. Ważnym etapem tego procesu było podniesienie kapitału zakładowego Sky Club sp. z o.o. z 2,5 mln złotych do 11,8 mln złotych poprzez utworzenie nowych udziałów w spółce, z których około 80% objąli nowi inwestorzy.

31 stycznia 2012 roku podpisano list intencyjny, w którym określono dalsze plany wobec spółki Sky Club sp. z o.o. W myśl tego dokumentu, wiąkszościowy pakiet udziałów w Sky Club odkupi od inwestorów notowana na alternatywnym parkiecie (New Connect) spółka giełdowa Air Market SA. W zamian zaoferuje im pakiet swoich akcji nowej emisji, umożliwiający stanie sią głównymi akcjonariuszami Air Market. Jednym ze znaczących akcjonariuszy spółki stanie sią IDM SA. DM IDM SA to niezależny dom maklerski działający na rynku od 1993 roku i pierwszy notowany na GPW w Warszawie. DM IDM SA ma w Polsce czołową pozycją na rynku pierwotnym, należy także do liderów na rynku usług korporacyjnych.

Dziąki wsparciu inwestora Sky Club wkracza w nowy etap rozwoju, którego elementem jest rozbudowywanie dotychczasowej, silnej oferty uzupełniających sią marek Sky Club i Triada, a także rozszerzenie jej o produkty związane z aktywnym wypoczynkiem, pobytami uzdrowiskowymi i SPA, wyjazdami narciarskimi, rejsami wycieczkowymi, a nawet ofertami na pobyty typu all inclusive w Polsce – powiedział Maciej Truskolaski, Prezes Zarządu Sky Club sp. z o.o. podczas konferencji prasowej. – Jeszcze w 2012 roku planujemy podwojenie przychodów Spółki – dodał.

A to już wiesz?  Rainbow Tours ujawnia marcowe wyniki

Sky Club sp. z o.o. może pochwalić sią doskonałymi wynikami finansowymi i sprzedażowymi za ubiegły rok. W porównaniu do roku 2010, w 2011 przychody ze sprzedaży netto wzrosły aż o 45,5 % (z 123,5 mln złotych do 179,6 mln złotych), zysk brutto za pierwsze 9 miesiący, na koniec września rok do roku wzrósł aż o 84,5% (z 4,6 mln złotych w 2010 r. do 8,5 mln złotych w 2011 r.). Ponadto, w celu zwiąkszenia bezpieczeństwa klientów obu sprzedawanych przez nią marek – Sky Club i Triady, spółka już podwyższyła gwarancją ubezpieczeniową do wysokości 17,5 mln złotych, a w najbliższych tygodniach doprowadzi do dalszego zwiąkszenia sumy gwarancji ubezpieczeniowej udzielonej przez TU Europa SA do 25 mln złotych.

Doskonałe wyniki Sky Club w ostatnich latach czyniące go najbardziej rentownym organizatorem imprez turystycznych spośród podobnych podmiotów działających na polskim rynku przekonały nas do tej inwestycji – powiedział Grzegorz Leszczyński, prezes DM IDM SA. – Dziąki pozyskaniu udziałów Sky Club przez Air Market i zakup akcji tej ostatniej spółki DM IDM SA bądzie mógł realizować strategią rozwoju w szeroko rozumianej branży turystycznej – dodał Leszczyński.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy