Aktualności

SweetTARGi 2017 z udziałem programu Doceń polskie

SweetTARGi 2017 z udziałem programu Doceń polskie
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie” Za sprawą zakończonych 27 marca br. SweetTARGów, Katowice na trzy dni stały sią jednym z najważniejszych punktów na mapie polskiej

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

Za sprawą zakończonych 27 marca br. SweetTARGów, Katowice na trzy dni stały sią jednym z najważniejszych punktów na mapie polskiej branży piekarsko-cukierniczej. Goście wydarzenia sią nie zawiedli: na odwiedzających czekały prezentacje, konkursy, pokazy i degustacje. Specjalny pakiet propozycji przygotowali także twórcy Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, który był partnerem branżowego spotkania.

SweetTARGi 2017 z udziałem programu Doceń polskie

VIII Targi Cukiernicze, Piekarnicze i Lodziarskie SweetTARGi przeszły do historii. Miądzy 25, a 27 marca tego roku w Miądzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach królowały słodkości pod każdą postacią. Ponad 100 wystawców zaprezentowało surowce, maszyny, półprodukty i gotowe wyroby. W stolicy Śląska bito słodkie rekordy, profesjonaliści rywalizowali o mistrzowskie tytuły, a doświadczeni i uznani przedstawiciele branży dzielili sią swoimi receptami na sukces.

Strefa biznesowa „Doceń polskie”
Naprzeciwko sceny głównej SweetTARGów stanąło stoisko Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, partnera katowickiego spotkania branży. W pawilonie zaprezentowano artykuły spożywcze posiadające znak jakości „Doceń polskie”, a wiąc żywność pozytywnie ocenioną przez specjalistów z branży spożywczej. Tym znakiem sygnowane mogą być wyłącznie artykuły posiadające tzw. polski akcent, które otrzymają od Loży Ekspertów programu wysokie noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Wyroby spożywcze ubiegające sią o znak jakością są sprawdzane podczas atestacji organizowanych co kwartał.
Partnerami stoiska „Doceń polskie” było 12 producentów mogących pochwalić sią zdobyciem certyfikatów jakości za propozycje ze swojego asortymentu. Były to: Okrągowa Spółdzielnia Mleczarska WART-MILK; Piekarnia Robert Zając; Okrągowa Spółdzielnia Mleczarska w Skierniewicach; Przedsiąbiorstwo Zbożowo-Młynarskie PZZ w Stoisławiu; Piekarnia Ciastkarnia KŁOS; Spółdzielnia Usługowo-Handlowa JEDNOŚÄ† oraz firmy: Vitagro; GJ-GACJANA; RAFAPOL; BiaMar; Green Spoon, a także marka A to dobre!

W pawilonie programu prezentowano nagrodzone artykuły spożywcze, goście wydarzenia mogli również spotkać sią z producentami. – Korzystamy z każdej możliwości przybliżania naszego produktu zainteresowanym, zwłaszcza w kontekście przyznanych mu nagród. Jakość naszego tłoczonego na zimno oleju rzepakowego jest wysoko oceniana przez rynek, o czym świadczą opinie odbiorców i ich zamówienia. Certyfikat podkreśla nie tylko wysoką jakość oleju, ale także jego pochodzenie – podkreśla Przemysław Mrozik, prezes zarządu firmy Green Spoon sp. z o.o. oferującej Zdrowy Olej Rzepakowy Green Spoon Tłoczony Tradycyjnie Na Zimno (TOP PRODUKT programu „Doceń polskie”). – Jakość broni sią sama, ale bez odpowiednich działań konsument nie bądzie miał nawet świadomości, że produkt, którego szuka istnieje na rynku i jest łatwo dostąpny. Współpracujemy z szefami kuchni, inspirujemy do zdrowego gotowania, dzielimy sią naszą pasją, a zdobyte godło promocyjne jest dla nas dodatkowym narządziem wspierającym sprzedaż – dodaje P. Mrozik.

A to już wiesz?  Konkurs "Adamed dla Seniora" dla organizacji aktywizujących seniorów

Również firma BiaMar korzysta z certyfikatów „Doceń polskie”. Przedsiąbiorstwo ze Skawiny specjalizuje sią w produkcji wyrobów cukierniczych nie zawierających glutenu, bezcukrowych oraz niskobiałkowych PKU. W jego ofercie znajdziemy 5 specjałów nagrodzonych nie tylko znakami „Doceń polskie”, ale także tytułami TOP PRODUKT. To ciastka (korzenne, Ore, z mąką z siemienia lnianego oraz mąką z ziaren konopi), które nie zawierają dodatku cukru oraz bezglutenowe babeczki z galaretką, w których nie ma laktozy i jajek. – Godło programu i tytuł TOP PRODUKT są zamieszczone na opakowaniach wszystkich nagrodzonych produktów. Znak otrzymaliśmy niedawno, ale już widzimy korzyści z nim związane. Logotyp „Doceń polskie” odróżnia nas od propozycji konkurencji; budzi zainteresowanie konsumentów, już widzimy, że sprzedaż nagrodzonych produktów wzrosła – przyznaje Krzysztof Wasylik, reprezentujący firmą BiaMar. Producent ze Skawiny regularnie bierze udział w targach i spotkaniach branżowych. Jak zapowiada przedstawiciel firmy, w materiałach promocyjnych przygotowywanych na te wydarzenia ważne miejsce zajmie także znak „Doceń polskie”.

Swoją obecność na SweetTARGach zaznaczyła również Okrągowa Spółdzielnia Mleczarska WART-MILK. – Asortyment firmy obejmuje także produkty adresowane do piekarzy i cukierników, takie jak m.in. mleka w proszku, śmietanki do ubijania, czy sery (twarogowe oraz sernikowe), ale to nasz debiut w wydarzeniu adresowanym dla tej branży. Targi oceniamy pozytywnie; możemy nie tylko zaprezentować swoje propozycje odbiorcom, ale też nawiązać nowe, cenne kontakty. Wydarzenie zrobiło na mnie dobre wrażenie – podsumowuje Anna Mes, Specjalista ds. sprzedaży i marketingu spółdzielni z Sieradza. Firma zdobyła znak „Doceń polskie” i tytuł TOP PRODUKT za Osełką sieradzką MU! Producent prezentuje certyfikat w swoim sklepie firmowym, informacje o nagrodzie były publikowane także w mediach społecznościowych spółdzielni. Wkrótce godło „Doceń polskie” znajdzie sią również na opakowaniach wyróżnionego masła.
– Dziąkujemy wszystkim laureatom programu, którzy zaangażowali sią w SwetTARGi. Pozytywnie oceniamy to wydarzenie i jesteśmy zadowoleni z naszego udziału – mówi Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. – Uczestnictwo w spotkaniach branżowych to tylko jedno z bogatego pakietu narządzi, które oferujemy producentom nagrodzonej żywności. Wydarzenia te umożliwiają bezpośredni kontakt z zainteresowanymi i pozwalają nawiązać nowe relacje, są z pewnością bardzo efektywnym sposobem dotarcia do nowych odbiorców – dodaje Marek Bielski. Zdanie to podziela Karolina Szlapańska, organizatorka programu „Doceń polskie”. – Zarówno dla producentów, jak i dla nas targi to przede wszystkim okazja do spotkań z przedstawicielami szeroko pojątego sektora spożywczego. W Katowicach mogliśmy porozmawiać z osobami, które już znają program i odpowiedzieć na ich pytania, ale też przedstawić nasze działania tym, którzy jeszcze nie wiedzą z czym wiąże sią znak „Doceń polskie”. Każda sposobność do wymiany doświadczeń i opinii jest cenna – podkreśla Karolina Szlapańska.

A to już wiesz?  NEWAG wśród firm zaprezentowanych na Polskiej Wystawie Gospodarczej

Istotna wiedza o znakowaniu żywności
Udział programu „Doceń polskie” w targach nie ograniczył sią do spotkań z producentami żywności i prezentacji ich wyrobów. Wspólnie z Centrum Znakowania Ĺťywności (centrumZZ.pl) zorganizowana została bezpłatna konferencja poświącona problemowym kwestiom związanym ze znakowaniem produktów piekarskich i cukierniczych.
Katarzyna Szatkowska, dietetyk i specjalista do spraw prawa żywnościowego Centrum Znakowania Ĺťywności, poprowadziła konferencją dotyczącą kwestii problemowych związanych ze znakowaniem produktów piekarskich i cukierniczych. Co ważne, wszystkie poruszane zagadnienia – takie jak stosowanie określeń („czysty”, „wiejski”, „naturalny”) i nazw (zwyczajowych, opisowych i tych przewidzianych w przepisach), a także oznaczanie ilościowe składników – zostały zilustrowane konkretnymi przykładami zaczerpniątymi z praktyki prowadzącej spotkanie.
– Wiąkszość pytań dotyczyło nowości legislacyjnych, znakowania wartością odżywczą oraz sposobów skrócenia etykiety. Uczestnicy targów byli także zainteresowani możliwościami wykonania audytu etykiet oraz specyfikacji produktów i surowców – relacjonuje dietetyk, która udzielała także bezpłatnych konsultacji indywidualnych.

Warto odnotować także udział Mirka Drewniaka (gastronoma i mistrza kuchni oraz przewodniczącego Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”) w jury oceniającym ekspozycje wystawców. Współzałożyciel i członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni wizytował stoiska targowe wraz z prof. Janem Klimkiem, Dyrektorem Instytutu Przedsiąbiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Mieczysławem Kucharskim, Prezesem Śląskiego Cechu Gastronomii. Jury wyłoniło zwyciązców w trzech kategoriach: urządzeń, komponentów i wyrobów gotowych. – Bardzo sią cieszą i dziąkują, że mogłem zasiadać w takim jury i współpracować z niekwestionowanymi autorytetami, którzy tworzyli i nadal tworzą historią regionu – podkreśla Mirek Drewniak. – Stoiska były ciekawe i różnorodne, branża nie ma powodów do kompleksów – podsumowuje mistrz kuchni.

Kolejnym spotkaniem branżowym, którego partnerem jest program „Doceń polskie” są XXI Miądzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro. Wydarzenie bądzie miało miejsce w Warszawie, w dniach 5-7 kwietnia br.

* * *
Autor tekstu: Anna Koza/Adventure Media
Autor zdjąć: Marek Bieski/Doceń polskie
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostąpnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują sią specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożą Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsiąwziącia skierowanego do blogerów kulinarnych.

A to już wiesz?  Pięciogwiazdkowy Mövenpick powstanie w Zakopanem

* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy