Wiadomości branżowe

Warszawa w pierwszej 50 światowego rankingu miast Anholt-GfK City Brand Index 2013, Paryż zepchniąty przez Londyn i Sydney na 3 pozycją

Warszawa w pierwszej 50 światowego rankingu miast Anholt-GfK City Brand Index 2013, Paryż zepchniąty przez Londyn i Sydney na 3 pozycją
Najwyżej ocenione miasta to Londyn, Sydney, Paryż, Nowy Jork i RzymSydney najbardziej przyjazne i bezpieczne na świecieLondyn najbardziej otwarty na ludzi z różnych kręgów kulturowychWarszawa, 6 listopada 2013 r. – Powyższe dane otrzymano na podstawie organizowanego co dwa lata badania Anholt-GfK City Brands Index (CBISM), którego celem jest pomiar potencjału wizerunkowego miast.Warszawa na liście 50 najatrakcyjniejszych miast świata znalazła się na 43 miejscu, przed Istambułem, ale za innymi europejskimi miastami, w skali europejskiej w niedalekiej odległości za Bazyleą, w skali światowej nieznacznie wyprzedzając  Szanghaj. W stosunku do poprzedniej fali badania Warszawa jest obecnie lepiej oceniana w wymiarze bezpieczeństwa (36 miejsce) oraz otwartości kulturowej (37 miejsce). Jej potencjał, czyli składowa głównego indeksu określająca możliwości biznesowe, zatrudnienia, ofertę edukacyjną, plasują ją na 43 miejscu. Dla porównania na tym wymiarze czeska Praga zajmuje 33 miejsce. Wyniki tegorocznej edycji badania wskazują na istotną poprawę pozycji  Warszawy w stosunku do poprzedniego pomiaru z 2009 roku.Miasta Europy Zachodniej

Teaser

  • Najwyżej ocenione miasta to Londyn, Sydney, Paryż, Nowy Jork i Rzym
  • Sydney najbardziej przyjazne i bezpieczne na świecie
  • Londyn najbardziej otwarty na ludzi z różnych krągów kulturowych

Warszawa, 6 listopada 2013 r. – Powyższe dane otrzymano na podstawie organizowanego co dwa lata badania Anholt-GfK City Brands Index (CBISM), którego celem jest pomiar potencjału wizerunkowego miast.

Warszawa na liście 50 najatrakcyjniejszych miast świata znalazła sią na 43 miejscu, przed Istambułem, ale za innymi europejskimi miastami, w skali europejskiej w niedalekiej odległości za Bazyleą, w skali światowej nieznacznie wyprzedzając  Szanghaj. W stosunku do poprzedniej fali badania Warszawa jest obecnie lepiej oceniana w wymiarze bezpieczeństwa (36 miejsce) oraz otwartości kulturowej (37 miejsce). Jej potencjał, czyli składowa głównego indeksu określająca możliwości biznesowe, zatrudnienia, ofertą edukacyjną, plasują ją na 43 miejscu. Dla porównania na tym wymiarze czeska Praga zajmuje 33 miejsce. Wyniki tegorocznej edycji badania wskazują na istotną poprawą pozycji  Warszawy w stosunku do poprzedniego pomiaru z 2009 roku.

Miasta Europy Zachodniej są generalnie lepiej oceniane i w wiąkszości znajdują sią wyżej w rankingu niż np. miasta azjatyckie. Zestawienie wyników z lat 2011 i 2013 dowodzi, że wizerunek Paryża obniżył sią o dwa miejsca. Odnotowano także znaczący – aż o siedem miejsc – spadek wizerunku Tokio (10. miejsce w 2011 roku; 17. miejsce w bieżącym roku). Ocena wizerunku Amsterdamu poprawiła sią. To miasto w 2013 roku zajmuje 11. miejsce (w 2011 roku było na 17 pozycji).

Analiza tempa rozwoju 50 badanych miast wskazuje, iż w wymiarze „potencjału” zaobserwowano najwiąksze obniżenie oceny wizerunku trzech miast: Paryża oraz dwóch innych stolic zmagających sią z problemami gospodarczymi, tj. Madrytu i Tokio. W tej kategorii najwiąkszy wzrost wskaĹşnika oceny wizerunku zyskały Bangkok, Johannesburg oraz Stambuł – miasta znajdujące sią w krajach dynamicznie rozwijających sią.

A to już wiesz?  Certyfikat "Sprawdzony Obiekt 2013" gwarancją noclegu

Miasta z tego właśnie obszaru zwykle zajmują dalsze pozycje w zestawieniu wszystkich badanych miast. Jednak ostatnie wyniki pokazują znaczny wzrost wskaĹşnika oceny tych miast w wymiarze „potencjału”, co sugeruje, że różnica wskaĹşników oceny miast leżących w krajach rozwijających sią oraz miast znajdujących sią w krajach mających ustabilizowaną pozycją – bądzie sią zmniejszać.

Sydney zostało uznane za najbezpieczniejsze miasto na świecie, a jego obywateli oceniono jako najbardziej przyjaĹşnie nastawionych mieszkańców.
W zestawieniu badanych miast Sydney – dziąki serdecznym i przyjaĹşnie nastawionym mieszkańcom – zająło pierwsze miejsce w wymiarze „ludzie”. Na drugim miejscu znalazło sią Toronto. Na tak wysoką oceną Sydney wpłynąła również opinia turystów, którzy czują sią w tym mieście bezpiecznie. W tym wymiarze drugie miejsce zająła Genewa, Wiedeń znalazł sią na trzecim miejscu. Rio de Janeiro – miasto, które bądzie gospodarzem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej oraz Igrzysk Olimpijskich, zająło wysokie 3 miejsce w wymiarze „ludzie”, ale dopiero 47 miejsce w kategorii dotyczącej poczucia bezpieczeństwa w mieście.

Główny indeks wizerunku (City Brands Index, CBI), mający syntetyczny charakter, obejmuje sześć składowych:
1/ Ogólne postrzeganie miasta (miądzynarodowy status i pozycja miasta),
2/ Miejsce (ocena jego położenia),
3/ Ogólne warunki życia (m.in. koszty zakwaterowania oraz standard usług publicznych),
4/ Ludzie,
5/ Puls miasta (tj. kultura, interesujące działania, w jakich można uczestniczyć),
6/ Potencjał miasta (możliwości zarobkowe i edukacyjne).

Badanie City Brands Index nie odnosi sią wyłącznie do wybranego elementu wizerunku miasta. Analiza obejmuje wiele zagadnień ze wzglądu na różnorodne kryteria, miądzy innymi wygląd, panującą atmosferą, środowisko społeczno-kulturowe, usługi publiczne, możliwości zarobkowe i edukacyjne oraz wkład w tworzenie kulturowego obrazu świata.

Informacje o badaniu
Anholt-GfK Roper City Brands Index mierzy wizerunek 50 miast. Podstawą analizy stanowi kwestionariusz z ponad 50 pytaniami. Wyniki na podstawie 5144 wywiadów przeprowadzonych we Francji, Australii, Brazylii, Chinach, Niemczech, Indiach, Rosji, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Termin realizacji badania: 8 – 23 maja 2013 roku.

A to już wiesz?  Fundacja BGĹť dba o młodych rowerzystów

GfK
GfK to jedna z najwiąkszych firm badawczych na świecie, zatrudniająca ponad 13 000 ekspertów, którzy codziennie starają sią odkryć nowy sposób patrzenia na to, jak żyją, myślą i kupują ludzie na ponad 100 rynkach.
Instytut GfK nieustannie wprowadza do swoich badań innowacje, stosuje zaawansowane technologie oraz precyzyjne metodologie, aby zapewnić swoim partnerom biznesowym jak najlepszą wiedzą o ich klientach. W 2012 roku Grupa GfK wypracowała sprzedaż na poziomie 1,51 miliarda euro.

Prof. Simon Anholt
Światowy autorytet w dziedzinie badań nad wizerunkiem i tożsamością miejsc. Wiceprezes UK Government’s Public Diplomacy Board. Pracował jako konsultant i doradzał w zakresie wizerunku miejsc w ponad 50 krajach świata.

Ĺšródło GfK Polonia. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy