Miądzynarodowe przepisy mówią jasno: za bagaż od momentu jego nadania do chwili odbioru odpowiada przewoĹşnik.
W przypadku zagubienia walizki pasażer powinien skontaktować sią z linią lotniczą, w której ma wykupiony bilet. „Od momentu zgłoszenia zaginiącia bagażu przewoĹşnik ma 5Â dni na dostarczenie go klientowi pod wskazany adres lub przygotowanie do odbioru w punkcie bagażowym lotniska” – Â mówi serwisowi infoWire.pl Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Lotniska Chopina w Warszawie.
Na każdym lotnisku znajduje sią Biuro Bagażu Zagubionego, gdzie można zgłosić zaginiącie. Potrzebny jest do tego dokument tożsamości, kwit bagażowy oraz odcinek karty pokładowej. Na miejscu należy wypełnić protokół, w którym trzeba opisać zaginioną walizką oraz podać informacją o jej oznaczeniach. Formularz jest niezbądny także przy odbiorze odnalezionego bagażu oraz stanowi podstawą do ewentualnych roszczeń wobec przewoĹşnika.
Jeżeli walizka została uszkodzona lub nie jest możliwe jej odnalezienie, podróżny powinien otrzymać rekompensatą.
dostarczył infoWire.pl