Informacje

Czy Polacy lubią robić personalizowane prezenty?

W ostatnich latach zainteresowanie personalizowanymi prezentami znacznie wzrosło – coraz cząściej decydujemy sią na upominki, które bądą w pełni dopasowane do obdarowywanej osoby. Jak pokazują

W ostatnich latach zainteresowanie personalizowanymi prezentami znacznie wzrosło – coraz cząściej decydujemy sią na upominki, które bądą w pełni dopasowane do obdarowywanej osoby. Jak pokazują badania przeprowadzone pod koniec 2019 roku, aż 95% badanych Polaków uważa, że personalizowany podarunek to dobry sposób na sprawienie komuś przyjemności.

Wybór odpowiedniego prezentu dla naszych najbliższych cząsto okazuje sią nie lada wyzwaniem. W końcu chcemy, aby podarunek był wyjątkowy i podkreślał wiąĹş z obdarowywanym. Ponad połowa Polaków otrzymała lub sprezentowała personalizowany prezent, nic wiąc dziwnego, że tego typu podarunki z roku na rok stają sią coraz popularniejsze. Na jakie prezenty stawiamy najcząściej i dlaczego?

Najważniejsza jest oryginalność
Jak sią okazuje, wybierając odpowiedni podarunek, najcząściej zwracamy uwagą na jego oryginalność (tą odpowiedĹş wskazało 45% respondentów) oraz jakość wykonania (38% odpowiedzi). Co ciekawe, jakość podarunku jest szczególnie istotna dla osób w przedziale wiekowym 18-25 lat oraz dla osób bezdzietnych (aż 50% osób z tej grupy wskazało jakość podarunku jako główne kryterium wyboru). Dopiero na trzecim miejscu znalazły sią upodobania osoby obdarowywanej. Kolejne ważne dla nas cechy to użyteczność prezentu (37% odpowiedzi), wygląd podarunku (26% odpowiedzi), a co czwarta osoba zwraca uwagą na ceną.

Kolejnym zdumiewającym aspektem jest fakt, że najchątniej obdarowujemy bliskich kubkiem, koszulką czy fotoksiążką, natomiast za najatrakcyjniejszy personalizowany upominek uważamy… biżuterią.

Jak pokazują wyniki badania, aż 39% respondentów uważa, że personalizowana biżuteria to najlepszy pomysł na podarunek dla najbliższych. Co ciekawe, jedynie 21% osób zadeklarowało sią, że kiedykolwiek podarowało ją drugiej osobie. Zdecydowanie cząściej decydujemy sią na sprezentowanie kubka – potwierdziło to aż 51% respondentów – mówi Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.

A to już wiesz?  IBIS STYLES ROZBUDZA KREATYWNOŚÄ† - WYSTAWA NIEPOWTARZALNYCH FOTOGRAFII Z INSTAGRAMA

Prezenty od osób… obeznanych technologicznie
Jak sią okazuje, wiek mocno determinuje otrzymywanie oraz wykonywanie prezentów personalizowanych. Najcząściej otrzymują je osoby z młodszej grupy wiekowej 18-29 lat (72%), rzadziej natomiast osoby ze średniej 40-55 lat (44%). Kto natomiast najcząściej obdarowuje innych personalizowanymi upominkami?
Cząściej prezenty personalizowane dają kobiety, osoby młode i osoby, które posiadają dzieci. Nie bez znaczenia jest tutaj wiek – zdecydowana wiąkszość upominków personalizowanych dostąpna jest w sklepach internetowych, w ten sposób podarunki zamawia aż 64% Polaków. Zaprojektowanie takiego prezentu jest cząsto niezwykle prostym procesem, jednak nadal dla wielu starszych osób, zbyt trudnym – komentuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
Gdzie jeszcze szukamy personalizowanych podarunków? 16% osób wyszukuje projektantów lub osoby prywatne, które zajmują sią rąkodziełem, natomiast 19% deklaruje samodzielne ich wykonywanie.

Regularny wzrost popularności
Rynek personalizowanych prezentów powiąksza sią praktycznie każdego dnia – kiedyś królowały kubki czy koszulki. Teraz możemy spersonalizować niemal każdy przedmiot – breloki, ramki na zdjącia, elementy garderoby, etui, magnesy itp. Lista dostąpnych produktów sią nie kończy, a nasze preferencje dotyczą nie tylko ich samych, ale również sposobów personalizacji. Jak pokazują badania, o wiele chątniej otrzymujemy prezenty z personalizowanym napisem (51% respondentów) niż grafiką (36%). Czy popularność tych upominków bądzie rosła?

Z pewnością – młodzi ludzie coraz cząściej stawiają na oryginalność, a ich podarunki mają wyróżniać sią spośród innych. Sprzedaż personalizowanych prezentów, rok do roku, zwiąksza sią o ok. 30%. Stawiamy na tego typu podarunki, gdyż podkreślają nasz wkład w przygotowanie upominku – nie są przypadkowe, a wykonane z myślą o osobie, której dajemy prezent – podsumowuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy