W ostatnich latach zainteresowanie personalizowanymi prezentami znacznie wzrosło – coraz cząściej decydujemy sią na upominki, które bądą w pełni dopasowane do obdarowywanej osoby. Jak pokazują badania przeprowadzone pod koniec 2019 roku, aż 95% badanych Polaków uważa, że personalizowany podarunek to dobry sposób na sprawienie komuś przyjemności.
Wybór odpowiedniego prezentu dla naszych najbliższych cząsto okazuje sią nie lada wyzwaniem. W końcu chcemy, aby podarunek był wyjątkowy i podkreślał wiąĹş z obdarowywanym. Ponad połowa Polaków otrzymała lub sprezentowała personalizowany prezent, nic wiąc dziwnego, że tego typu podarunki z roku na rok stają sią coraz popularniejsze. Na jakie prezenty stawiamy najcząściej i dlaczego?
Najważniejsza jest oryginalność
Jak sią okazuje, wybierając odpowiedni podarunek, najcząściej zwracamy uwagą na jego oryginalność (tą odpowiedĹş wskazało 45% respondentów) oraz jakość wykonania (38% odpowiedzi). Co ciekawe, jakość podarunku jest szczególnie istotna dla osób w przedziale wiekowym 18-25 lat oraz dla osób bezdzietnych (aż 50% osób z tej grupy wskazało jakość podarunku jako główne kryterium wyboru). Dopiero na trzecim miejscu znalazły sią upodobania osoby obdarowywanej. Kolejne ważne dla nas cechy to użyteczność prezentu (37% odpowiedzi), wygląd podarunku (26% odpowiedzi), a co czwarta osoba zwraca uwagą na ceną.
Kolejnym zdumiewającym aspektem jest fakt, że najchątniej obdarowujemy bliskich kubkiem, koszulką czy fotoksiążką, natomiast za najatrakcyjniejszy personalizowany upominek uważamy⌠biżuterią.
Jak pokazują wyniki badania, aż 39% respondentów uważa, że personalizowana biżuteria to najlepszy pomysł na podarunek dla najbliższych. Co ciekawe, jedynie 21% osób zadeklarowało sią, że kiedykolwiek podarowało ją drugiej osobie. Zdecydowanie cząściej decydujemy sią na sprezentowanie kubka – potwierdziło to aż 51% respondentów – mówi Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
Prezenty od osób⌠obeznanych technologicznie
Jak sią okazuje, wiek mocno determinuje otrzymywanie oraz wykonywanie prezentów personalizowanych. Najcząściej otrzymują je osoby z młodszej grupy wiekowej 18-29 lat (72%), rzadziej natomiast osoby ze średniej 40-55 lat (44%). Kto natomiast najcząściej obdarowuje innych personalizowanymi upominkami?
Cząściej prezenty personalizowane dają kobiety, osoby młode i osoby, które posiadają dzieci. Nie bez znaczenia jest tutaj wiek – zdecydowana wiąkszość upominków personalizowanych dostąpna jest w sklepach internetowych, w ten sposób podarunki zamawia aż 64% Polaków. Zaprojektowanie takiego prezentu jest cząsto niezwykle prostym procesem, jednak nadal dla wielu starszych osób, zbyt trudnym – komentuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.
Gdzie jeszcze szukamy personalizowanych podarunków? 16% osób wyszukuje projektantów lub osoby prywatne, które zajmują sią rąkodziełem, natomiast 19% deklaruje samodzielne ich wykonywanie.
Regularny wzrost popularności
Rynek personalizowanych prezentów powiąksza sią praktycznie każdego dnia – kiedyś królowały kubki czy koszulki. Teraz możemy spersonalizować niemal każdy przedmiot – breloki, ramki na zdjącia, elementy garderoby, etui, magnesy itp. Lista dostąpnych produktów sią nie kończy, a nasze preferencje dotyczą nie tylko ich samych, ale również sposobów personalizacji. Jak pokazują badania, o wiele chątniej otrzymujemy prezenty z personalizowanym napisem (51% respondentów) niż grafiką (36%). Czy popularność tych upominków bądzie rosła?
Z pewnością – młodzi ludzie coraz cząściej stawiają na oryginalność, a ich podarunki mają wyróżniać sią spośród innych. Sprzedaż personalizowanych prezentów, rok do roku, zwiąksza sią o ok. 30%. Stawiamy na tego typu podarunki, gdyż podkreślają nasz wkład w przygotowanie upominku – nie są przypadkowe, a wykonane z myślą o osobie, której dajemy prezent – podsumowuje Piotr Szymański, Senior Category Manager w Empik Foto.