Najnowsze badania MasterCard pokazują, że Europejczycy cenią sobie wygodą płatności bezgotówkowych podczas wakacji. Analiza wskazuje, że aż 91% badanych Europejczyków ma przy sobie kartą na wakacjach, w porównaniu z 60% respondentów, którzy korzystają z tej formy płatności w innych okresach. Badania informują także, że 53% ankietowanych chciałoby cząściej móc płacić kartą podczas wakacyjnego wypoczynku.
Â
Głównymi powodami, dla których Europejczycy preferują płatności kartą są: wygoda (65%), obawa, że gotówka może zostać skradziona (41%), bezpieczeństwo (38%), brak wystarczającej ilości gotówki w portfelu (37%), szybkość (34%) oraz dokładniejsze śledzenie wydatków (30%). Dodatkowo, 44% Europejczyków jest przekonanych, że ze wzglądu na tempo rozwoju innowacji, gotówka niedługo pozostanie reliktem przeszłości. Zdumiewające jest to, że 50% konsumentów w Europie wierzy, iżÂ gotówka jest najtańszą formą płatności. W rzeczywistości każda osoba płaci (zwykle nie zdając sobie z tego sprawy) za przetwarzanie, obieg i ochroną twardej waluty. Dla przykładu, każdego Niemca rocznie obieg gotówkowy kosztuje 150 Euro[1].
Europejczycy na wakacjach niezwykle cenią szybkie i wygodne rozwiązania: 51% badanych wczasowiczów uważa, że szukanie bankomatu podczas urlopu to strata czasu. Mógłby być on spożytkowany na plaży lub w innym ciekawym miejscu. 29% turystów zwykle czuje sią zagubionych, gdy otrzymują informacją o niemożności zapłaty kartą. Jednakże nie w każdej sytuacji, są pewne wydatki, za które mieszkańcy starego kontynentu niechątnie płacą kartą. Drobne zakupy zwykle opłacane są gotówką. Płacimy w ten sposób również za pocztówki (85%), lody i przekąski (84%), napiwki dla kelnerów (83%), taksówki (77%) czy pamiątki (61%).
Według Jennifer Rademaker, dyrektor działu Head of Core Products Europe w MasterCard „Bezgotówkowy styl życia staje sią łatwiejszy każdego dnia. Europejscy konsumenci jasno dostrzegają zalety elektronicznych płatności podczas wakacji i w konsekwencji, coraz cząściej chcą z nich korzystać. Z tych powodów zdecydowaliśmy sią rozwinąć europejską kampanią społeczno-kulturalną NoCash Summer. W całej Europie pionierzy NoCash zostaną poddani wyzwaniu. Mają używać gotówki jak najrzadziej, płacąc kartą nawet za najmniejsze zakupy. Podczas nastąpnych kilku tygodni, na naszym nowym blogu Tumblr: http://aworldbeyondcash.tumblr.com/ bądą dzielić sią zdjąciami, filmami i wiadomościami o rzeczywistości i korzyściach świata bezgotówkowego. Nie mamy wątpliwości, że bądzie to dobra zabawa, otwierająca wszystkim oczy na zmianą form płatności.”
O akcji NoCash Summer
Â
NoCash Summer, jest wyjątkowym, paneuropejskim eksperymentem społecznym, stawiającym konsumentom za wyzwanie codzienne życie bez gotówki oraz śledzenie swoich zwyczajów związanych z wydatkami. O doświadczeniach przeżytych podczas realizacji postawionego celu uczestnicy bądą dzielili sią ze społecznością, w formie multimedialnych publikacji. Ich historie ukażą rzeczywistość związaną z życiem bez gotówki i podkreślą korzyści takiego rozwiązania.
Kampania NoCash Summer została stworzona, aby zgłąbić specyfiką społeczeństwa bezgotówkowego. MasterCard odgrywa tutaj społeczną, edukacyjną, kulturalną i rozrywkową rolą w drodze ku bezgotówkowej przyszłości. Razem z kampanią, MasterCard Europe startuje profil Tumblr âA World Beyond Cash„, na którym przez nastąpne miesiące prowadzona bądzie kampania NoCash Summer, wraz z innymi, innowacyjnymi rozwiązaniami.
Â
O rezultatach badania MasterCard
Â
Raport prezentuje sondaż online. Pytania zadano 3310 respondentom (w wieku powyżej 18 lat) w  8 europejskich państwach tj.: Hiszpania, Włochy, Niemcy, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Polska, Ukraina. Wszyscy respondenci w ciągu ostatniego roku odbyli co najmniej dwudniowe wakacje. Każda z przebadanych osób posiadała kartą płatniczą i/lub kredytową. Sondaż przeprowadzono pomiądzy 29 maja a 4 czerwca 2013 roku.
Â
Kraj | Odsetek europejskich konsumentów, którzy chcieliby płacić kartą cząściej |
Ukraina | 70% |
Polska | 66% |
Francja | 59% |
Hiszpania | 56% |
Średnia (Europa) | 53% |
Włochy | 52% |
UK | 43% |
Niemcy | 42% |
Szwecja | 40% |
Â
Kraj | Odsetek europejskich konsumentów, którzy uważają, że szukanie bankomatu podczas urlopu to strata czasu, który mogliby spożytkować ciesząc sią urokami miasta lub odpoczywając na plaży |
Ukraina | 69% |
Polska | 64% |
Hiszpania | 55% |
Średnia (Europa) | 51% |
Francja | 50% |
Włochy | 47% |
Niemcy | 46% |
UK | 43% |
Szwecja | 36% |
Â
Â
Â
Â
Kraj | Odsetek europejskich konsumentów, którzy są przekonani, że w związku ze stale pojawiającymi sią innowacjami technologicznymi, gotówka stanie sią reliktem przeszłości |
Ukraina | 57% |
Polska | 54% |
Hiszpania | 52% |
Średnia (Europa) | 45% |
Francja | 44% |
Włochy | 40% |
Niemcy | 38% |
UK | 34% |
Szwecja | 31% |
Â
Â
Â
Â
Â
Â
O MasterCard Worldwide:
Â
MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiąbiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach.
Produkty i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak zakupy, podróże, prowadzenie firmy  i zarządzanie finansami. Sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz sią do dyskusji na Cashless Conversations Blog oraz zapisz sią, aby otrzymywać najnowszy biuletyn.