- POŁÄCZONE FIRMY W TOP 5 NAJWIÄKSZYCH INTERNETOWYCH BIUR PODRĂĹťY W EUROPIE
- TRIPSTA I AIRTICKETS NAJWIÄKSZÄ FIRMÄ E-COMMERCE W GRECJI PO FUZJI
- NOWA FIRMA ZNACZÄCÄ SIŁÄ GRECKIEGO BIZNESU O GLOBALNYM ZASIÄGU
Dzisiaj dwa internetowe biura podróży Tripsta i airticketsÂŽ ogłosiły fuzją. Połączenie to stanowi znaczącą zamianą wśród najsilniejszych, europejskich graczy – internetowych biur podróży. Fuzja Tripsta i airticketsÂŽ powoduje także, że powstała w ten sposób firma staje sią najwiąkszym internetowym biurem podróży w Południowo-Wschodniej Europie i jednocześnie znajduje sią wśród TOP 5 w Europie. Kierując sią coraz wiąkszym rozdrobnieniem europejskiego rynku internetowych biur podróży, fuzja ta jest odpowiedzią na zaistniałą sytuacją, a co za tym idzie konsolidacją technologii i bazy klientów tych dwóch liczących sią firm, które razem prezentują jeszcze bardziej zaawansowaną i szeroko zakrojoną ofertą przewozową. Powstanie nowej spółki jest również istotne dla Grecji, gdyż w ten sposób stała sią najwiąkszą firmą e-commerce w kraju.
Przewiduje sią, że nowa spółka osiągnie sprzedaż przekraczającą 500 milionów euro. Tylko w marcu łącznie obie strony internetowe firm odwiedzono 4 749 407 razy, dokonano 168 120 rezerwacji i sprzedano 206 776 biletów. Fuzja umożliwi Tripsta oraz airticketsÂŽ rozszerzenie obecnego grona klientów o nowe europejskie rynki. W ramach połączenia, zarówno Tripsta, jak i airticketsÂŽ bądą nadal działać na obecnych rynkach pod dotychczasowymi markami z nowym CEO, Philippem Brinkmanem i Prezesem Zarządu airticketsÂŽ Dimitrisem Kontogeorgosem na czele. Ich zadaniem jest ciągłe dostarczanie klientom wartościowej oferty oraz zarządzanie zespołem, który ma zapewnić dalszy rozwój Tripsty w Europie i na świecie. Połączone firmy bądą miały swoje siedziby w Grecji, Polsce, Rosji, Rumunii, Turcji i Brazylii.
Philipp Brinkmann, CEO Tripsta o fuzji: Zarówno ja, jak i Dimitris Kontogeorgos jesteśmy niezwykle podekscytowani nie tylko nowym rozdziałem jakim dla naszych firm jest ich fuzja, ale również możliwościami jakie daje nam wielka, globalna scena. Tripsta nadal bądzie kontynuować strategią, której celem jest oferowanie Klientom najbardziej innowacyjnych i wygodnych rozwiązań dotyczących podróżowania. Jesteśmy przekonani, że fuzja jeszcze bardziej wzmocni nasze możliwości w tym zakresie. Europejski rynek internetowych biur podróży jest bardzo rozdrobniony. My natomiast uważamy, że właśnie taka konsolidacja jest kluczowym czynnikiem naszego sukcesu w przyszłości. Dlatego też w przyszłości bądziemy podejmować wiącej takich działań.
Dimitris Kontogeorgos, CEO airticketsÂŽ: Ekonomiczne przesłanki wynikające ze współdziałania naszych firm były wyraĹşnym argumentem przemawiającym za fuzją. Razem bądziemy zdecydowanie silniejsi, co oznacza, że możemy rozpocząć inwestycje technologiczne na zdecydowanie wiąkszą skalą, które są ważne dla naszych Klientów.
dostarczył infoWire.pl