Kraków, 16 lipca 2019 r.
Informacja prasowa
Jak wykorzystać różnice kulturowe, aby pokazać gościom gościnność?
Nowe kierunki lotów do Polski są szansą dla rozwoju turystyki. W 2019 zainaugurowane zostało połączenie Dubaj – Kraków, dziąki któremu do dawnej stolicy Polski zacząła docierać zdecydowanie wiąksza liczba odwiedzających z krajów Bliskiego Wschodu. Przyciągniącie turystów z krajów arabskich może pomóc w rozwoju, ale stawia przed branżą hotelarską także nowe wyzwania.
Oczywiście hotele w Polsce przygotowane są na podjącie wszystkich gości, ale chcąc sprawić, aby poczuli sią komfortowo ważne jest, aby zawsze udoskonalać elementy, które mogą być dla odwiedzającego ważne, nie tylko na jego prośbą podczas rezerwacji. Są to małe rzeczy, które rzutują nie tyle na oceną samego pobytu, ale wrażenia, które mogą zadecydować o ponownym zatrzymaniu sią w danym miejscu lub jego rekomendacji. Zauważyć można, że goście z Japonii preferują wanny niż prysznice, Amerykanie szukają jak najwiąkszego łóżka, a Włosi liczą na cornetto i cappuccino. Załoga hotelu Novotel Kraków Centrum poszła dalej i wspólnymi siłami zadbała o to, aby doświadczenie podczas wyjazdu na długo zapadło w pamiąć gości, szczególnie, że przez nastąpne miesiące w hotelu spać bądzie wiele grup zorganizowanych z Dubaju.
Praca u podstaw
Przygotowanie sią do wprowadzenia zmian nie może odbywać sią na szybko, musi zostać przemyślane oraz usystematyzowane. W krakowskim hotelu zmiany zostały zaimplementowane po konsultacji z pracującym w Dubaju Guest Experience Managerem, którego opinia i znajomość kultury nadała im kształt. Wiele elementów zostało dostosowanych specjalnie dla gości z Bliskiego Wchodu, w pokojach znalazły sią listy powitalne w jązyku arabskim, jabłka, traktowane jako owoc egzotyczny, z karteczkami po arabsku z pozytywnymi wiadomościami np. uśmiechnij sią lub dobrego dnia. Woda została zmieniona na niegazowaną oraz niemineralizowaną, ponieważ taka jest preferowana. Przed przyjazdem umieszczona w pokoju zostaje także informacja, w którą stroną jest Mekka oraz ile kilometrów jest do niej z hotelu Novotel Kraków Centrum. Ze wzglądu na różnice kulturowo-religijne wiele działań dotyczyło jedzenia. Bufet śniadaniowy poszerzony został o hummus i chleb arabski, a także dania, w których zostały wykorzystane takie przyprawy jak cynamon, anyż, kolendra, imbir, garam masala czy pasta tahini. Do podpisów dań w jązyku polskim i angielskim dołączył jązyk arabski przy potrawach zawierających wieprzowiną.
– Chcemy, aby każdy z naszych gości czuł sią u nas nie tylko komfortowo, ale też jak w domu, otwarcie połączenia lotniczego oraz zakontraktowanie wycieczek z Dubaju dało nam bodziec do wprowadzenia zmian dostosowanych pod konkretną grupą. Było to ciekawe doświadczenie, ponieważ goście europejscy, amerykańscy oraz azjatyccy przyzwyczajeni są do podobnych rozwiązań, które wprowadzone są w hotelach od lat. Teraz mogliśmy zmierzyć sią z nowością i mamy nadzieją, że nasze indywidualne podejście zostanie szerzej zaimplementowane a rynku. Należy podkreślić, że jest to wspólna praca i zaangażowanie całego zespołu, na wielu płaszczyznach. Rozpoczynając od osób, które tłumaczyły list, kończąc na kucharzach dbających o menu oraz serwisie sprzątającym – mówi Artur Gąbicki, Room Division Manager Novotel Kraków Centrum.
novotel.com/ mercure.com/ ibis.com/ accorhotels.com