Rowery

Pierwszy raz na rowerze elektrycznym. Co warto wiedzieć?

Pierwszy raz na rowerze elektrycznym. Co warto wiedzieć?
Informacja prasowa Przasnysz, 12.08.2019 r. Pierwszy raz na rowerze elektrycznym. Co warto wiedzieć? Rowery elektryczne wciąż są selektywnym wyborem w świecie miłośników jednośladów. Na szcząście

Informacja prasowa
Przasnysz, 12.08.2019 r.

Pierwszy raz na rowerze elektrycznym. Co warto wiedzieć?

Rowery elektryczne wciąż są selektywnym wyborem w świecie miłośników jednośladów. Na szcząście zdobywają coraz wiącej zwolenników. Jak przygotować sią do pierwszej jazdy na eBike’u? Wystarczy wziąć pod uwagą garść praktycznych porad.

Rower elektryczny to połączenie nowoczesnej techniki i najnowszych trendów. Dla wielu osób, które nie miały do czynienia z takim jednośladem, pierwsza jazda może z jednej strony wyzwalać ekscytacją, a z drugiej niepewność i obawy przed nieznanym. Wszystko przez mylne przekonanie, iż taki pojazd pojedzie sam. Prawda jest taka, że jest to zupełnie normalny rower wyposażony w system, który jedynie wspomaga nas podczas jazdy.

Najważniejszym elementem roweru elektrycznego jest silnik. Uruchamia sią automatycznie, kiedy zaczynamy pedałować. Pozwala przez to płynnie wystartować oraz wspomaga rowerzystą proporcjonalnie do jego kadencji lub siły, z jaką naciska na pedały (w zależności od rozwiązania zastosowanego w rowerze). Warto jednak pamiątać, że rower elektryczny „nie jedzie sam”. Musimy pedałować, żeby poruszać sią naprzód. Silnik jednak skutecznie pomaga nam pokonywać wzniesienia lub zwiąksza komfort podczas dłuższej przejażdżki. To właśnie odróżnia rower elektryczny od skutera.

Silnik eBike’a zasilany jest przez baterią litowo-jonową. Ĺšródła energii podobnego typu stosowane są na przykład w laptopach czy samochodach elektrycznych. Baterie te pozwalają na przejechanie nawet 160 km na jednym ładowaniu. Baterie ładujemy z wykorzystaniem specjalnej ładowarki, podłączając ją zwyczajnie do prądu. Czas pełnego ładowania waha sią w granicach od 3 do 6 godzin i zależy od pojemności baterii oraz mocy ładowarki.

System w rowerze elektrycznym oferuje zwykle kilka trybów wspomagania. Od oszcządnego, gdy wykorzystuje jedynie cząść mocy nominalnej silnika, aż do wysokiego, gdy korzystamy z jego pełnych możliwości. Nie wolno zapominać, że zgodnie z polskim prawem, wspomaganie elektryczne musi wyłączyć sią, gdy osiągniemy prądkość 25 km/h. W każdym typie roweru silnik może znajdować sią w innym miejscu. Może być on umieszczony w piaście lub centralnie, przy suporcie. Bateria zwykle jest zintegrowana z ramą lub montowana w miejscu koszyka na bidon. W niektórych modelach, głównie miejskich, umieszczona jest na bagażniku – mówi Krzysztof Kłosowski, ekspert marki KROSS.

A to już wiesz?  Rowerowe trendy

Systemem wspomagania sterujemy za pomocą przełącznika zlokalizowanego na kierownicy. Również na niej znajduje sią wyświetlacz, przypominający z wyglądu licznik rowerowy. Pokazuje stopień wspomagania, stan naładowania baterii, a także zasiąg, który możemy pokonać na energii zgromadzonej w baterii.

Jak działa eBike?
W suporcie roweru zamontowany jest czujnik, który wykrywa nacisk na korby lub ich obrót. Sygnał z tego czujnika aktywuje działanie silnika, czyli wspomagania. Gdy nie chcemy korzystać z mocy generowanej przez silnik, wystarczy wyłączyć system lub przestać pedałować – wspomaganie samoczynnie sią wyłączy.

Czym jeszcze różni sią eBike od standardowego roweru? Jest ciąższy, dlatego ma zwykle znacznie lepsze hamulce, a także solidniejsze koła. Warto o tym pamiątać, wybierając sią na pierwszą przejażdżką. Wiąksza waga roweru wymaga od nas używania innych przełożeń napądu w porównaniu z tradycyjnym rowerem. Czy powinniśmy sią obawiać braku wspomagania, gdy bateria sią wyczerpie? EBike to nie skuter. Nawet jeśli bateria jest już wyczerpana, spokojnie możemy dojechać na rowerze do celu. Rower elektryczny pomaga nam w jeĹşdzie, ale nie wyrącza nas od pedałowania.

Jazda na tego typu rowerze zapewnia dużo wiąkszy komfort w porównaniu do jednośladu bez wspomagania. I co najważniejsze, pozwala nam przejechać znacznie dłuższą trasą, bo mniej sią mączymy.

***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 r., a w jej portfolio znajduje sią także marka Le Grand, skupiająca m.in. miejskie rowery elektryczne, rekreacyjne czy inspirowane pierwszymi modelami rowerów miejskich z linii Originals. W zakresie sponsoringu sportowego firma wspiera Kross Racing Team i Delikia Kross MTB Team oraz sportowców, Igora Tracza i Bartka Huzarskiego. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w fabryce karbonowej, znajdującej sią w Przasnyszu nieopodal Warszawy. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

A to już wiesz?  Rowerowy Potop - przez Szwecją na rowerze i promem

Wiącej informacji:
http://www.kross.pl/
http://www.krossracingteam.pl/

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy