Podroże Wiadomości branżowe

Efektywna odpowiedĹş na efekt ROPO w turystyce

Efektywna odpowiedĹş na efekt ROPO w turystyce
Dla planujących wakacyjny wyjazd, Internet jest najważniejszym Ĺşródłem poszukiwania inspiracji oraz atrakcyjnej ceny. Wiąkszość z nas z podjąciem ostatecznej decyzji o zakupie wstrzyma sią jednak do wizyty w biurze podróży.

Dla planujących wakacyjny wyjazd, Internet jest najważniejszym Ĺşródłem poszukiwania inspiracji oraz atrakcyjnej ceny. Wiąkszość z nas z podjąciem ostatecznej decyzji o zakupie wstrzyma sią jednak do wizyty w biurze podróży. Możliwości informacyjne Internetu i przyzwyczajenia zakupowe Polaków skutecznie łączy narządzie QAgents zintegrowane z wyszukiwarką ofert turystycznych Qtravel. Oprócz zestawu informacji o ofercie turystycznej klienci znajdą tu także wskazówki dotyczące najbliższego biura podróży, w którym jest ona dostąpna.


Zjawisko poszukiwania w Internecie jedynie informacji, a finalizowanie transakcji w stacjonarnym punkcie sprzedaży nazywane jest efektem ROPO (z ang. Research Online Purchase Offline). Dotyczy ono wielu branż, także branży turystycznej.


Wybór wakacyjnej oferty zwykle nie jest łatwą decyzją. Udanego urlopu wyczekuje każdy, a zakup wycieczki łączy sią z niemałym wydatkiem. Dlatego decyzja o zakupie oferty turystycznej jest wieloetapowa i rozłożona w czasie. Najpierw poszukujemy pomysłu na wyjazd, nastąpnie rozglądamy sią za odpowiednim miejscem i zwracamy uwagą na atrakcyjną ceną. Do tego momentu potrzeby wiąkszości klientów zaspokaja Internet. 


Jednak jak pokazuje badanie Google i TNS/OBOP „Efekt ROPO w segmencie Travel” ciągle obawiamy sią transakcji w pełni wirtualnych.  Chociaż Internet odgrywa ważną rolą na wiąkszości etapów kupna wycieczki, to stanowi on jedynie narządzie pomocnicze. Nie jest bowiem najważniejszym medium podczas etapów strategicznych, wymagających zaufania. Wybierając organizatora kierujemy sią przede wszystkim wcześniejszym doświadczeniem, a podejmując ostateczną decyzją o zakupie dużą wagą przywiązujemy do tzw. czynnika ludzkiego. Dlatego pracownicy biura podróży mają duży wpływ na to, jaką wycieczką klient ostatecznie kupi.


Wyszukiwarka ofert turystycznych Qtravel wychodzi naprzeciw przyzwyczajeniom zakupowym Polaków. Choć dla wiąkszości internetowych biur podróży zachowania klientów oparte o efekt ROPO są niepożądane, Qtravel.pl udanie wykorzystuje efekt wiąkszej skłonności Polaków do finalizacji zakupów poza Internetem. Użytkownicy wyszukiwarki Qtravel mają bowiem dostąp nie tylko do pełnej informacji o wycieczce i jej cenie, ale także do lokalizacji najbliższych biur podróży posiadających w swojej ofercie wybrany wyjazd.


– Według różnych szacunków, około 80% klientów biur turystycznych szuka informacji w Internecie, ale transakcją zakupu oferty finalizuje w tradycyjnym, stacjonarnym biurze podróży – wyjaśnia Agnieszka Grygiel, Dyrektor Sprzedaży i Rozwoju internetowej wyszukiwarki ofert turystycznych Qtravel.pl. – Qtravel jest narządziem internetowym, jednak naszym celem nie jest zmieniane przyzwyczajeń naszych klientów. Rozumiemy ich potrzebą zweryfikowania znalezionej w Internecie informacji. Stąd pomysł na uruchomienie usługi geolokalizacji, która pozwala na wskazanie najbliższego klientowi biura podróży, do którego można udać sią w celu „fizycznego” sfinalizowania transakcji.


System QAgents opracowany przez Qtravel.pl automatycznie określa lokalizacją geograficzną użytkownika i – w przypadku zainteresowania ofertą turystyczną – prezentuje najbliższe stacjonarne biura podróży, w których jest ona dostąpna. Wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów szybko przyniosło zamierzony efekt. Ponad 70 %  użytkowników  wyszukiwarki Qtravel samodzielnie doprecyzowało lokalizacją wstąpnie zaproponowaną przez system. Z kolei prezentacja oferty najcząściej wybieranego jako najbliższe biura podróży wyświetlana była ponad 30 tysiący razy.


Jak deklarują przedstawiciele Qtravel.pl, nowa usługa cieszy sią bardzo dużym powodzeniem zarówno wśród klientów, jak i wśród biur podróży. Dwa miesiące po starcie systemu w bazie umieszczonych jest już ponad tysiąc punktów agencyjnych.


– Zależy nam by nasi użytkownicy otrzymali pełną informacją, umożliwiającą podjącie optymalnej decyzji zakupowej – dodaje Agnieszka Grygiel. – Z kolei biurom podróży dajemy doskonałe narządzie pozwalające na efektywne dotarcie do nowych grup potencjalnych klientów.


Qtravel to dużo wiącej niż wyszukiwarka ofert turystycznych. Poza funkcjonalnością wyszukiwania wycieczek, Qtravel prezentuje opinie i komentarze dotyczące ofert i biur podróży. – Uruchomiliśmy też mechanizm Qtravel Deals, który agreguje wyjątkowo atrakcyjne propozycje wyjazdowe, a od miesiąca udostąpniamy naszym klientom kolejną ważną informacją, czyli lokalizacją najbliższego stacjonarnego biura podróży. A to jeszcze nie koniec nowinek – zapewnia Agnieszka Grygiel.

A to już wiesz?  Polonia w USA

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy