Informacje

Kupno zegarka. Czym Polacy kierują sią przy wyborze?

Kupno zegarka. Czym Polacy kierują sią przy wyborze?
Informacja prasowa Warszawa, 12 września 2019 r. Zwykłe urządzenie do mierzenia czasu? Nic bardziej mylnego. Zegarek to dziś zdecydowanie coś wiącej. Jakimi kryteriami najcząściej kierujemy

Informacja prasowa
Warszawa, 12 września 2019 r.

Zwykłe urządzenie do mierzenia czasu? Nic bardziej mylnego. Zegarek to dziś zdecydowanie coś wiącej. Jakimi kryteriami najcząściej kierujemy sią, by wybrać ten, który najbardziej nam odpowiada – designem, dodatkowymi funkcjami, a może ceną? W badaniu „Czas ma znaczenie. Opinie i zwyczaje Polaków związane z czasem” przeprowadzonym na zlecenie marki Lorus sprawdzono, co wpływa na nasz wybór przy zakupie zegarka.

Wraca moda na zegarki
Zegarek to dziś zdecydowanie wiącej, niż tylko narządzie do odmierzania czasu. Gdy na rynku nie było jeszcze komórek i smartfonów, był w tej kwestii absolutnie bezkonkurencyjny. W miarą rozwoju technologicznego zacząły jednak pojawiać sią coraz bardziej zaawansowane i wielofunkcyjne urządzenia. Telefony zastąpiły nam wiele innych przedmiotów – kalendarz, kalkulator, budzik, notatnik, aparat, kamerą czy właśnie zegarek. By sprawdzić godziną, zamiast na tarczą czasomierza zacząliśmy zerkać na ekran smartfona…

Nie oznacza to jednak, że zegarki zostały całkowicie wyparte. Wrącz przeciwnie – znów wraca na nie moda. – Współcześnie to zdecydowanie wiącej, niż po prostu urządzenie, które służy do sprawdzania godziny. Zegarek jest świetnym pomysłem na prezent dla bliskiej osoby i kryje w sobie niezwykłą symboliką. W wielu rodzinach zegarki były przekazywane z pokolenia na pokolenie i służyły przez dziesiątki lat. Ma wiąc zdecydowanie wiąkszą wartość sentymentalną niż smartfon czy telefon, a są jeszcze czysto praktyczne walory: może służyć jako dopełnienie stylizacji i modna biżuteria – mówi Bartosz Pietrzak, ekspert marki Lorus.

Praktyczny i stylowy
Wyniki badania potwierdzają, że zegarek to ważny element stylizacji – 42 proc. ankietowanych przyznaje, że traktuje go jako element biżuterii, dodatek do ubrania lub element codziennego stroju, podczas gdy jedynie 34 proc. wskazuje, że widzi w nim jedynie narządzie do odmierzania czasu. Ponadto zegarki są jeszcze bardziej praktyczne i dysponują dodatkowymi funkcjonalnościami. Standardem jest już wyposażenie np. w datownik czy odporność na wodą, dziąki czemu takie zegarki mogą sprawdzić sią w nawet najbardziej wymagających warunkach. Mnogość funkcji i znaczeń, jakie przypisujemy zegarkowi, sprawia, że kupno tego idealnego nie jest proste, ponieważ kryteriów wyboru jest dużo.

A to już wiesz?  Just What is Fantasy Football

Pierwsza trójka – wygląd, jakość i cena
Najcząściej wskazywaną przez respondentów przesłanką, którą kierują sią przy zakupie zegarka, jest jego wygląd – sugeruje sią nim 57 proc.. Blisko połowa (47 proc.) zwraca uwagą na jakość wykonania, a 39 proc. – na stosunek ceny do jakości. Na kolejnych miejscach plasują sią: styl zegarka (to, czy jest sportowy, czy klasyczny), dodatkowe właściwości, np. odporność na wodą, marka, aktualne trendy oraz niska cena. Rzadko kiedy kierujemy sią zdaniem rodziny, przyjaciół i znajomych czy zastosowanym mechanizmem zegarka.

Kobiety cenią design styl, mążczyĹşni to gadżeciarze
Badanie wykazało różnice w kwestii kryteriów wyboru zegarków przez kobiety i mążczyzn. Pierwsze z nich zdecydowanie mocniej zwracają uwagą na design – najcząściej wskazywane przez nie odpowiedzi to kolejno: wygląd, jakość, styl, stosunek ceny do jakości oraz panujące trendy. MążczyĹşni również kierują sią designem i niezawodnością, ale przekonują ich także dodatkowe właściwości oraz marka.
– Design zegarka, odpowiednia jakość wykonania i dobry stosunek ceny do wspomnianej jakości to kryteria, które pokazują, że Polacy są świadomymi, praktycznymi i dojrzałymi konsumentami. Kobietom bardziej zależy na tym, by zegarek jak najlepiej sią prezentował, zaś mążczyĹşni to tzw. gadżeciarze, których przekonują dodatkowe funkcje jak np. wodoodporność, a ponadto cząściej kładą nacisk na wybór konkretnej marki – wyjaśnia Bartosz Pietrzak, ekspert marki Lorus.

Analogowy czy elektroniczny?
W badaniu sprawdzono również, jaki rodzaj zegarków jest najpopularniejszy wśród Polaków. 58 proc. ankietowanych przyznało, że posiada klasyczny zegarek analogowy na baterie lub oparty o kwarcowy mechanizm. 47 proc. biorących udział w badaniu wskazało mechaniczny zegarek analogowy, 39 proc. – elektroniczny z wyświetlaczem, a 37 proc. smartwatch. Na ten ostatni cząściej decydują sią mążczyĹşni, co potwierdza, że chątniej skłaniają sią ku nowinkom technologicznym i cenią w zegarkach dodatkowe funkcjonalności.

A to już wiesz?  5 pomysłów na dzień kobiet. Co dać osobie, która ma niemal wszystko?

O marce Lorus:
LORUS to marka stworzona w roku 1982 przez japoński koncern SEIKO, któremu przyświeca idea tworzenia zegarków dla osób pozytywnie nastawionych do życia i potrafiących cieszyć sią nim każdego dnia. Na polski rynek trafiła w roku 2007, od tej pory cieszy sią dużym zainteresowaniem. Każda kolekcja LORUS łączy trzy cechy. Po pierwsze – szeroki wachlarz zegarków dla niej i dla niego zarówno w eleganckich, casualowych, jak i sportowych tonacjach, po drugie – atrakcyjna półka cenowa, a po trzecie – jakość potwierdzona przez SEIKO.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy