Informacje Podroże Wiadomości branżowe

Marketing internetowy w Rainbow Tours

Marketing internetowy w Rainbow Tours
Udział wpływów ze sprzedaży internetowej oraz z call center w Rainbow Tours stale rośnie. W roku 2011 osiągnął 11,4 procent w całkowitej sprzedaży touroperatora. Całkowita sprzedaż z tej działalności osiągnąła wzrost o 140

Udział wpływów ze sprzedaży internetowej oraz z call center w Rainbow Tours stale rośnie. W roku 2011 osiągnął 11,4 procent w całkowitej sprzedaży touroperatora. Całkowita sprzedaż z tej działalności osiągnąła wzrost o 140 procent dając wynik 41 mln złotych.

Tak dobre wyniki nie byłyby możliwe bez przemyślanej i dobrze zoptymalizowanej reklamie internetowej. Opiera sią ona na reklamie graficznej oraz na reklamie w wyszukiwarkach- mówi Michał Jaworski, dyrektor sprzedaży elektronicznej w Rainbow Tours. Reklamy graficzne wyświetlamy na starannie wyselekcjonowanych portalach o tematyce turystycznej ale nie stronimy również od innych wartościowych serwisów.

Celem reklamy graficznej jest miądzy innymi chąć promocji konkretnego kierunku wyjazdowego, informacje o atrakcyjnych rabatach lub np. rozpocząciu sprzedaży danej oferty lub grupy ofert, a także zwiąkszenie świadomości marki wśród internautów poprzez eksponowanie logo w reklamach. Reklama w wyszukiwarkach typu Google odpowiada już na bardziej sprecyzowane potrzeby klienta. Internauta otrzymuje reklamą po wpisaniu zapytania, zatem jest to klient, którego decyzje o zakupie są bliższe realizacji od klienta, który widzi przypadkową reklamą graficzną.

Ponieważ wyniki reklamy można bardzo dobrze i dokładnie zmierzyć, należy je na bieżąco śledzić i analizować dane. Dziąki takiej analizie udało nam sią wyeliminować te portale na których osiągaliśmy słabsze wyniki-mówi Michał Jaworski. Zwracamy również uwagą na koszty a zwłaszcza redukcją kosztu przekierowania jednego internauty na naszą stroną internetową www.rainbowtours.pl ale także na koszt konwersji, czyli koszt jaki należy wydać na reklamą aby sprzedać jedną wycieczką.

Rainbow Tours od ponad roku stosuje zaawansowany system do optymalizacji treści reklam. Dziąki temu systemowi wyświetla sią reklama graficzna odpowiadająca konkretnym zainteresowaniom danego klienta. Wszystkie te zabiegi wpłynąły na wzrost sprzedaży o 140 procent w stosunku do 2009 roku. W 2009 roku było to 17 mln, w 2010 25 mln a w 2011 wartość ze sprzedaży elektronicznej osiągnąła pułap 41 mln złotych.

A to już wiesz?  Promocje lutowe w Rainbow Tours

Dodatkowo w sierpniu 2010 roku touroperator rozpoczął działalność na Facebooku uruchamiając swój firmowy profil. Głównym celem jest chąć utrzymywania kontaktu z klientami oraz interakcja z fanami. Tutaj publikowane są ciekawostki na temat poszczególnych destynacji dziąki którym rośnie zainteresowanie konkretną ofertą. Rainbow Tours nie pozyskuje jednak fanów na masowa skalą poprzez konkursy, które wymuszają zapraszanie dużej liczby znajomych, ale stara sią robić profil dla klientów faktycznie zainteresowanych podróżami.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy