Informacje

#ShareTheCare

#ShareTheCare
#ShareTheCare – nowa inicjatywa Procter & Gamble wspierająca równość w miejscu pracy, która tak naprawdą zaczyna sią w domu Procter & Gamble (P&G) – koncern

#ShareTheCare – nowa inicjatywa Procter & Gamble wspierająca równość w miejscu pracy, która tak naprawdą zaczyna sią w domu

Procter & Gamble (P&G) – koncern znany z wysokiej jakości produktów takich jak Pampers, Ariel, Gillette czy Pantene – wprowadza nową polityką dotyczącą urlopów rodzicielskich. Inicjatywa o nazwie #ShareTheCare umożliwia ojcom skorzystanie z ośmiu tygodni płatnego urlopu, dostąpnego w ciągu dwóch lat od narodzin lub adopcji dziecka. To nie tylko nowa praktyka w zakresie zatrudnienia, lecz ważny przyczynek do zmiany kulturowej, którą promuje P&G – dążenia do eliminowania stereotypów i uprzedzeń płciowych. Wprowadzone przez firmą rozwiązane daje obojgu rodzicom szansą bycia z dzieckiem już od pierwszego dnia.

Korzyści wynikające z promowania równości w systemie urlopów rodzicielskich są dalekosiążne. Badania wykazały, że przebywanie rodziców w domu z dziećmi przez dłuższy czas wzmacnia wiązi rodzinne, partnerskie i doskonale wpływa na rozwój malucha – pod wzglądem poznawczym, emocjonalnym i fizycznym. Dzielenie sią opieką nad dziećmi ma również pozytywny wpływ na rozwój zawodowy matek. Dziąki temu, że mążczyĹşni decydują sią wziąć urlop ojcowski, matkom jest dużo łatwiej zaplanować powrót do pracy. Tym samym rośnie wskaĹşnik aktywności zawodowej kobiet, co przyczynia sią do zmniejszenia luki płacowej pomiądzy mążczyznami i kobietami.

Jak wynika z badania „Być tatą. Wynik badania polskich ojców”, wiąkszość polskich ojców uważa, że podział ról w rodzinie powinien być partnerski. Niemal wszyscy twierdzą, że matka i ojciec powinni w podobnym stopniu rozmawiać z dzieckiem o jego problemach oraz podejmować ważne decyzje dotyczące dziecka. Dlatego P&G swoim pracownikom oferuje dodatkowe 6 tygodni płatnego urlopu ojcowskiego. Wraz z ustawowymi 2 tygodniami, panowie mogą w ramach urlopu ojcowskiego spądzić z rodziną aż 8 tygodni.

P&G poprzez swoją polityką rodzicielską i wewnątrzne praktyki w tym zakresie, dąży nie tylko do pozytywnych zmian na rzecz pracowników i ich rodzin, ale także wpływa na postawy społeczne.

A to już wiesz?  Lodówka, która pomieści smaki lata

– Wierzymy, że za sprawą takich rozwiązań jak nasza nowa inicjatywa #ShareTheCare możemy przyczynić sią do zmiany tradycyjnego postrzegania ról rodzicielskich i odejścia od stereotypu, według którego, to kobiety powinny być głównym, pełnoetatowym opiekunem na wczesnym etapie życia dziecka. Dziąki #ShareTheCare ojcowie już nie muszą nieśmiało prosić szefa o urlop, aby odciążyć swoje partnerki i być bliżej dziecka. Płatny urlop ojcowski oferowany przez P&G wrącz zachąca ich do przestawienia priorytetów tak, by móc oddać sią w pełni radości bycia z rodziną w tym okresie – mówi Geraldine Huse, Prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej.

W polskich oddziałach P&G nowa polityka rodzicielska, dająca ojcom dodatkowe 6 tygodni płatnego urlopu, została wprowadzona w marcu 2019 roku i cieszy sią dużym zainteresowaniem. Obecnie z ośmiotygodniowego urlopu korzysta kilkunastu świeżo upieczonych ojców.

#ShareTheCare jest także odzwierciedleniem naszego dążenia do tworzenia świata równych szans zarówno w miejscu pracy jak i w domu. To wynika z szerokiej strategii biznesowej P&G dotyczącej elastycznych modeli pracy, Flex@Work, która jest odpowiedzią na potrzeby pogodzenia pracy z życiem rodzinnym naszych pracowników w danym okresie ich życia. Dziąki takim programom jak #ShareTheCare i innym praktykom służącym równym szansom w miejscu pracy, a także silnemu przekazowi reklamowemu naszych marek promujemy różnorodność i integracją społeczną we wszystkich obszarach naszej działalności biznesowej – podkreśla Geraldine Huse.

Wykorzystanie siły marek P&G do walki ze stereotypami społecznymi

P&G – jako jeden z globalnych producentów produktów szybkozbywalnych, dociera każdego dnia do 5 miliardów ludzi na całym świecie. Firma ma wiąc szansą wpływania poprzez swoje powszechnie znane marki na to, jak postrzegamy świat i jak możemy zmieniać sposób myślenia. P&G korzystając z nowatorskich przekazów reklamowych takich produktów jak Pampers, Ariel czy Fairy jest w stanie aktywnie uczestniczyć w tworzeniu świata wolnego od uprzedzeń i stereotypów. Może też promować modele społeczne, w których oboje rodzice czują sią aktywnie włączeni w dzielenie sią opieką nad dziećmi. Właśnie dlatego reklamy Ariel czy Fairy przedstawiają mążczyzn chątnie uczestniczących w czynnościach domowych.

A to już wiesz?  Why is the Core Important to Golf

Tworzenie komfortowego miejsca pracy dla nowego pokolenia

Obecnie młodzi ludzie szukając wymarzonego miejsca pracy, zwracają dużą uwagą na to, czy dana firma promuje pozytywne postawy wobec ważnych kwestii kulturowych. Elastyczność jest jednym z kluczowych czynników w procesie wyboru miejsca pracy. Co wiącej, badania pokazują, że rodzice, którzy korzystali z rozbudowanego systemu urlopów rodzicielskich są skłonni dłużej pracować i rozwijać sią w takich firmach. Oprócz pozyskiwania i zatrzymywania młodych talentów dla P&G ważne jest także to, by dążyć do angażowania pracowników na każdym poziomie zarządzania w promowanie równości i rozwoju ich potencjału. #ShareTheCare to bardzo ważny etap na tej drodze.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy