Niskie ceny biletów lotniczych i atrakcyjne oferty biur podróży sprawiają, że coraz chątniej wyjeżdżamy za granicą. Jednak w okresie wakacyjnym upada wiele przedsiąbiorstw z branży turystycznej. Zatem na co zwrócić uwagą, aby urlop był udany?
Konkurencja linii lotniczych na rynku przewozów bardzo mocno wpłynąła na ceny biletów. Jak uważa Dominik Wartecki z portalu Tripsta.pl „[âŚ] obecnie nie ma żadnego problemu, żeby zwiedzić dowolne miasto Europy za ceną biletu 200-300 złotych w obie strony”. Ta cena może być jednak jeszcze dużo niższa, jeśli zdecydujemy sią na zakup kilka miesiący przed wyjazdem. „Bilety mogą wówczas osiągnąć ceną w granicach 15-30 złotych” – dodaje Dominik Wartecki. Nie opłaca sią kupować biletów na 3-4 tygodnie przed odlotem, ponieważ są wtedy dużo droższe.
Korzystając z tanich linii lotniczych, duże znaczenie ma bagaż. Dlaczego? Ponieważ przewóz dodatkowej walizki, bądzie nas kosztował nawet dwukrotnie wiącej niż sam przelot.
Jeśli korzystamy z usług biura podroży, należy sprawdzić, czy jest ono wpisane do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych. „[âŚ] Jeżeli tak jest, to oznacza, że posiada gwarancją ubezpieczeniową, czyli jest zabezpieczone na wypadek upadłości” – mówi serwisowi infoWire.pl Ernest Makowski z Urządu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W przypadku upadłości biura podróży, środki z gwarancji ubezpieczeniowej trafiają do Marszałka Województwa, który organizuje powrót uczestników wycieczki do kraju.
Podpisując umową, trzeba dokładnie zapoznać sią z jej warunkami. „[âŚ] Jeżeli umowa precyzyjnie określa zakres usług turystycznych, w przypadku jej nie dotrzymania, łatwiej bądzie nam złożyć reklamacją” – dodaje Ernest Makowski. Mamy na to 30 dni od zakończenia imprezy turystycznej.
dostarczył infoWire.pl
