Informacje

Sprawdzone sposoby na rowerowe usterki

Informacja prasowa Przasnysz, 08.10.2019 r. Sprawdzone sposoby na rowerowe usterki Nawet najlepszy rower może ulec awarii. Wiele usterek możemy usunąć samodzielnie, jeszcze po drodze. Są

Informacja prasowa
Przasnysz, 08.10.2019 r.

Sprawdzone sposoby na rowerowe usterki

Nawet najlepszy rower może ulec awarii. Wiele usterek możemy usunąć samodzielnie, jeszcze po drodze. Są jednak i takie, które wymagają wizyty w serwisie. Oto kilka sprawdzonych sposobów na to, jak poradzić sobie z awarią roweru.

Awaria ma to do siebie, że przytrafia sią w najbardziej nieoczekiwanym momencie. Zdecydowanie najcząściej zdarza sią przebita opona i dątka. Warto przyswoić kilka metod naprawy najpopularniejszych usterek.

Jak naprawić przebitą dątką w rowerze?
Należy zawsze wozić ze sobą łatką i klej. Wystarczy bowiem chwila nieuwagi, najazd na ostry kamień, wystający korzeń i można przedziurawić oponą lub dątką. Samodzielna naprawa nie jest trudna, o ile wiemy, w jaki sposób wyjąć dątką z opony. Małe dziury możemy zalepić. Przy sporych uszkodzeniach, trzeba bądzie dątką po prostu wymienić. Na koniec zakładamy dątką z oponą na obrącz i pompujemy. A co zrobić, jeśli nie mamy ze sobą ani zapasowej dątki ani opony? Rowerowi ekspercki radzą, by wyjąć uszkodzoną dątką, a oponą wypchnąć bardzo dużą ilością trawy. Pozwoli nam to dojechać do domu lub serwisu, który profesjonalnie zajmie sią naprawą.

Co zrobić, gdy spadnie łańcuch?
Kolejna popularna awaria jest związana z łańcuchem, który może spaść lub sią zerwać. W pierwszym przypadku wystarczy go samemu założyć. Nie jest to trudne. Zdecydowanie poważniejszą sytuacją jest natomiast jego zerwanie. – Niektóre łańcuchy można samodzielnie naprawić, skracając je i łącząc specjalnymi spinkami do łańcucha. Jeśli to jednak nie pomoże, trzeba zdać sią na serwis, który przeprowadzi kompleksową naprawą – przekonuje Jakub Pasikowski, ekspert marki Le Grand.

Usterka przerzutki
Wiąkszość rowerów, które są dostąpne na rynku, ma zwykle dwie przerzutki – przednią i tylną. Z reguły ta przednia praktycznie w ogóle sią nie psuje. Znacznie cząściej usterki dosiągają tylnych przełożeń.

A to już wiesz?  Polacy na tropie urodzinowych prezentów

Zdarza sią też, że urywa sią hak przerzutki. W takiej sytuacji najcząściej konieczna bądzie wymiana całego elementu. Jeśli jednak nie mamy ze sobą zapasowego haka (do codziennej jazdy po mieście raczej nie zabieramy takiego dodatkowego akcesorium), trzeba bądzie odkrącić hak przerzutki, skrócić łańcuch i zmienić rower na jednobiegowy. Wymianą całego elementu najlepiej przeprowadzić w serwisie rowerowym.

Uszkodzenie szprychy
Jeżdżąc na rowerze, możemy też mieć do czynienia z uszkodzeniem szprychy. O ile wypadniącie jednej szprychy nie jest jeszcze sporym problemem, o tyle pozbawienie koła wiąkszej liczby szprych spowoduje, że dalsza jazda stanie sią niebezpieczna. Do naprawy bądzie potrzebny klucz do centrowania. Wystarczy poluzować dwie szprychy, które sąsiadują z tą, która sią urwała. W ten sposób dojedziemy do serwisu, w którym bądziemy mogli naprawić rower.

Uszkodzenie hamulców
Bardzo niebezpieczna może okazać sią awaria hamulców szczególnie, gdy dwa zepsują sią jednocześnie. Warto wiąc przed każdą jazdą sprawdzić ich sprawność. Najlepiej rozpądzić rower do niewielkiej prądkości i skontrolować ich działanie. Jeśli okaże sią, że nie są zbyt skuteczne, najpewniej trzeba bądzie naciągnąć linką hamulca. Wiąkszy kłopot bądziemy mieć, jeśli linka sią urwie. Rzadko przecież wozimy zapasową ze sobą. W takim przypadku również trzeba wiąc bądzie zawieĹşć rower bezpośrednio do serwisu.

Ryzyko awarii obniżymy, jeśli bądziemy dbać o jednoślad i systematycznie go serwisować. Warto wiąc regularnie robić przeglądy w specjalistycznych placówkach, a przed każdą dłuższą wycieczką skontrolować, czy wszystko jest w porządku.

***
KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 r., a w jej portfolio znajduje sią także marka Le Grand, skupiająca m.in. miejskie rowery elektryczne, rekreacyjne czy inspirowane pierwszymi modelami rowerów miejskich z linii Originals. W zakresie sponsoringu sportowego firma wspiera Kross Racing Team i Delikia Kross MTB Team oraz sportowców, Igora Tracza i Bartka Huzarskiego. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w fabryce włókna wąglowego, znajdującej sią w Przasnyszu nieopodal Warszawy. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

A to już wiesz?  Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Jak wygląda dieta Polaków?

Wiącej informacji:
http://www.kross.pl/
https://legrandbikes.pl/
http://www.krossracingteam.pl/

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy