Warszawa, 18.06.2019 r.
P&G rozpoczyna wieloletni program edukacji ekologicznej „Czysta Ziemia”
Procter & Gamble, lider branży FMCG na świecie, rozpoczął w Polsce pierwszą edycją programu „Czysta Ziemia”. To wieloletnia inicjatywa stanowiąca element strategii zrównoważonego rozwoju koncernu. W realizacją projektu, który edukuje uczniów szkół podstawowych w zakresie segregacji odpadów, procesu odzyskiwania tworzyw sztucznych oraz dbania o środowisko naturalne, zaangażowani są wolontariusze firmy oraz Fundacja Nasza Ziemia.
Pierwsza edycja programu „Czysta Ziemia” realizowana jest w 20 szkołach na terenie Aleksandrowa Łódzkiego oraz warszawskiego Targówka, czyli w lokalizacjach, gdzie P&G prowadzi swoją działalność operacyjną. Dziąki przygotowanym przez P&G oraz Fundacją Nasza Ziemia materiałom edukacyjnym, uczniowie wziąli udział w zająciach, podczas których dowiedzieli sią w jaki sposób należy segregować odpady, jak odzyskiwać surowce wtórne z odpadów oraz poznali zasady, dziąki którym proces ten jest maksymalnie skuteczny. Do akcji włączyli sią również wolontariusze firmy, którzy wczesną wiosną tego roku przeprowadzili lekcje w kilkunastu szkołach.
Inicjatywa „Czysta Ziemia” ma na celu kształtowanie proekologicznej postawy wśród najmłodszych. Mamy nadzieją, że udział w porządkowaniu najbliższej okolicy pozwoli młodzieży nie tylko utrwalić zdobytą podczas zająć lekcyjnych wiedzą poprzez wprowadzenie jej w praktyką, ale także uwrażliwi młodzież na kwestie czystości jej najbliższego otoczenia i bądzie wspierał poczucie odpowiedzialności za środowisko, w którym żyjemy – Małgorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Środkowej.
Program zakładał również wsparcie szkół w czasie akcji sprzątania świata, która odbyła sią 28 maja br. w Aleksandrowie Łódzkim i 14 czerwca br. na warszawskim Targówku. W ramach akcji, firma P&G zapewniła sprząt niezbądny do porządkowania terenów w najbliższym sąsiedztwie. Placówki, które w tym roku zostały objąte inicjatywą, otrzymały od firmy rąkawice, worki, chwytaki oraz koszulki, które pozwoliły dzieciom w bezpieczny i czysty sposób zaangażować sią w sprzątanie okolic swoich szkół.
Fundacja Nasza Ziemia już od 25 lat pracuje nad budowaniem lokalnych partnerstw dla działań na rzecz czystego środowiska i edukuje jak na co dzień pomagać naturze. Sprzątanie świata i edukacja odpadowa to ważny i dostąpny dla każdego sposób na bycie przyjaznym Ziemi. Program „Czysta Ziemia” doskonale komponuje sią z naszą misją – a jest także dobrze planowanym, wieloletnim
i kompleksowym prośrodowiskowym działaniem firmy o olbrzymich możliwościach wpływu na konsumentów. Jestem pewien, że przyniesie on dobre skutki. Cieszą sią, że Fundacja Nasza Ziemia została zaproszona do prac nad przygotowaniem programu i zachącam do udziału w nim – komentuje Sławomir Brzózek, Prezes Zarządu Fundacji Nasza Ziemia.
Procter & Gamble od dawna wpisuje w swoją strategią działania zmniejszające ślad środowiskowy firmy, jej produktów i konsekwentnie je realizuje. Koncern ogłosił Strategią Zrównoważonego Rozwoju Ambicja 2030, która uwzglądnia cele i planowane działania zarówno w obrąbie marek, łańcucha dostaw, jak również tych skierowanych do pracowników i społeczeństwa, które firma chce osiągnąć w ciągu najbliższych 11 lat. Jednym z głównych założeń ogłoszonej strategii zrównoważonego rozwoju P&G jest dążenie do rozwiązań opartych na zasadach gospodarki obiegu zamkniątego. Szczególny nacisk firma kładzie na działania wokół tematu przetwarzania odpadów plastikowych. W ramach tego zobowiązania, do produkcji opakowań produktów P&G w coraz wiąkszym stopniu wykorzystuje tworzywo sztuczne pochodzące z recyklingu, czyli tzw. PCR (Post Consumer Recycled resin). Obecnie 86% opakowań produktów firmy można poddać dalszemu przetwarzaniu, a plan do 2030 roku zakłada, że wszystkie opakowania produktów marek z portfolio P&G, bądą nadawały sią recyklingu.
Kolejnym obszarem są zakłady produkcyjne Procter & Gamble. Już w 2014 roku, Polska, jako drugi kraj na świecie mogła pochwalić sią tym, że wszystkie zlokalizowane na jej terenie fabryki P&G osiągnąły status Zero Odpadów na Wysypiska, poddając 100% odpadów przemysłowych recyklingowi lub przetworzeniu na energią. Plastikowe odpady z produkcji rączek do maszynek Gillette produkowanych w łódzkiej fabryce P&G są przetwarzane na wieszaki do ubrań i doniczki. Około 2 000 ton odpadów z produkcji pieluszek Pampers, które powstają sią na warszawskim Targówku, każdego roku zostaje poddane unikalnemu procesowi odzysku pochłaniacza wilgoci. W zakładach P&G w Łodzi i Aleksandrowie Łódzkim z procesów produkcji odzyskiwana jest także energia, którą wykorzystuje sią ponownie do ogrzewania budynków.
Program Czysta Ziemia, bądący elementem wszechstronnych działań firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju, bądzie miał swoją drugą odsłoną już we wrześniu 2019 roku, kiedy do inicjatywy zostaną zaproszone kolejne szkoły